تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803892737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرموزترین واقعیت ها را درباره بدنتان بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



مرموزترین واقعیت ها را درباره بدنتان بدانید
بدن انسان به تنهایی دریایی از شگفتی هاست و ممکن است ما از خیلی از شگفتی های آن باخبر نباشیم.




پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: درهاى رحمت آسمانى در چهار وقت گشوده می ‏شود: 1- موقع بارش باران 2- زمانى كه فرزند به چهره پدر و مادرش می ‏نگرد 3- هنگام گشوده شدن در كعبه 4- هنگام برپايى مراسم عقد و عروسى.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، می‌دانستید سختی استخوان های بدنتان چهار برابر بتون است؟ این حقیقت در برابر دیگر حقایق شگفت انگیزی که درباره بدن خارق‌العاده انسان وجود دارد،‌ ناچیز به نظر می‌آید. شگفتی درباره توانایی خودترمیمی بدن انسان همواره وجود دارد. جراحت‌های بزرگ، شکستگی استخوان‌ها و عفونت‌های ویروسی همیشه برای انسان رخ می‌دهند و انسان نیز معمولا بهبود یافته و از این اختلالات نجات پیدا می‌کند. شاید در گذشته با وجود دانش محدودی که وجود داشت، ترمیم یافتن جراحت‌های بدن انسان به معجزه یا جادو شباهت داشت.
امروزه با افزایش درک انسان از بدن خود، حقایق عجیب و و ریز و درشت زیادی کشف شده‌اند. برای مثال انسان در طول عمر خود چهل پوند از پوست بدنش را از دست می‌دهد. در این اینفوگراف می‌توانید حقایق جالب‌تر و شگفت‌انگیزتری درباره ویژگی‌های باورنکردنی اعضای بدن انسان پیدا کنید:
بدن انسان به تنهایی دریایی از شگفتی هاست و ممکن است ما از خیلی از شگفتی های آن باخبر نباشیم. بدن ما خیلی ویژگی های حیرت انگیزی دارد که شاید برایمان قابل باور نباشد. برای آنها که به واقعیات عجیب در مورد طبیعت انسان علاقه مند هستند، لیستی عالی تهیه کرده ایم.  
1. بدن ما در یک روز 10 میلیارد پوسته تولید می کند. این واقعیت نشان می دهد که بد نیست روکش بالش و ملحفه تان را به طور منظم بشویید چون این مقدار پوسته در سال می شود چیزی درحدود 2 کیلوگرم پوست.
2. هر ساعت از روز بدن ما باید یک میلیارد سلول را جایگزین کند. قدرت بدن برای تولید این همه سلول جدید واقعاً جای شگفتی دارد.
3. همه ما می دانیم که اسید معده بسیار قوی است. این اسید آنقدر قوی است که حتی زینک را هم حل می کند. این یعنی یک قدرت اسیدی بسیار بالا. اما دلیل اینکه ما با اسید معده خودمان آسیب نمی بینیم این است که سلول هایی برای محافظت از ما در برابر خودمان لایه پوششی ایجاد کرده اند.
4. شش ماه طول می کشد که ناخن به طور کامل روی انگشتان دست یا پا رشد کند. به همین خاطر است که افتادن یک ناخن آسیب دیدگی بسیار دردناک است و به مدتی طولانی ظاهری زننده برای انگشتمان ایجاد می کند. پس حسابی مراقب ناخن هایتان باشید.
5. استخوان انسان به اندازه گرانیت سخت است. استخوان های ما بسیار پرتراکم هستند و قادرند فشار و نیروی بسیار زیادی را تحمل کنند که ویژگی بسیار خوبی است چون همه ما انسانها حرکات و اعمال فشارآوری انجام می دهیم.
6. هر شب که می خوابیم کمی رشد می کنیم. در طول روز، نیروی جاذبه ستون فقرات ما را منقبض می کند و شب دوباره به همان نقطه شروع بر می گردیم.
7. صدای ما در روز قبل از اینکه کششی به دیافراگم و تارهای صوتیمان بدهیم، فرکانس پایین تری دارد.
8. هر کلیه بیشتر از هزار فیلتر دارد. به همین دلیل است که باید مقدار زیادی آب بنوشیم تا بدن روی مواد مغذی و مایعات تازه در سیستم عملیات انجام دهد.
9. خون ما خیلی سریع پمپاژ می شود؛ آنقدر سریع که یک سلول می تواند در یک دقیقه آن را به کل بدن برساند. با ورزش و انجام حرکات کششی همیشه می توانید پمپاژ خونتان را در حد عالی نگه دارید.
10. جالب ترین واقعیت در مورد بدن انسان در مورد مصرف اکسیژن ماست چون هیچ وقت به آن فکر هم نمی کنیم. ما در هر روز چیزی در حدود 44 کیلوگرم هوا تنفس می کنیم. این هزاران تنفس روی هوا که تقریباً بی وزن است، تاثیر می گذارد. دفعه بعدی که می خواستید کار مثبتی برای محیط زیست یا پاکی هوا انجام دهید این را خوب به یاد داشته باشید.   میگنا/ 2005




۱۳۹۲/۱۱/۲۳ - ۱۹:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن