تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802781666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید حسین موسویان: ایران و آمریکا می توانند مانع فروپاشی سوریه شوند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سید حسین موسویان: ایران و آمریکا می توانند مانع فروپاشی سوریه شوند

سید حسین موسویان: ایران و آمریکا می توانند مانع فروپاشی سوریه شوند
سیدحسین موسویان عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: هرچند که بی اعتمادی میان ایران و آمریکا بسیارعمیق است و نیاز به زمان دارد اما دو کشور می توانند با همکاری یکدیگر از فروپاشی سوریه جلوگیری کنند.
به گزارش نامه نیوز، موسویان درگفت وگو با روزنامه لا وانگواردیا اسپانیا که چند روز قبل از بازگشت وی به ایران صورت گرفت اما این روزنامه آن را پنجم ژانویه (15دی) منتشر کرد در ارزیابی توافق بین ایران و شش قدرت جهانی گفت : توافقی است که در آن، همه می برند زیرا همه کوتاه می آیند.

وی ادامه داد: از یک سو برای نخستین بار از آغاز انقلاب اسلامی، قدرت های بزرگ با احترام به حق ایران درغنی سازی و برداشتن تحریم ها بر سر یک میز با ایران نشستند که این دستاورد می تواند جایگاه و ابهت بین المللی جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

موسویان افزود: ازسوی دیگر، ایران موافقت کرده که اقداماتی برای اعتماد سازی در برنامه هسته ای با شفافیت لازم انجام دهد که این نیز یک موفقیت برای گروه1+5 است و به من نسبت به یک توافق نهایی خوشبینی می دهد.

عضو اسبق تیم هسته ای درپاسخ به این سوال که آیا ما دربرابرامکان جهانی هستیم که در آن ایران و آمریکا به دو کشور متحد تبدیل می شوند، گفت : برای صحبت از اتحاد، بسیار زود است اما کاهش تنش ها امکان پذیر است.

وی دراین باره افزود: سطح بی اعتمادی بسیارعمیق است و نیاز به زمان و اقدامات مثبت متقابل دارد تا بشود به یک رابطه عادی دست یافت.

موسویان افزود:آمریکا به عنوان قدرت اصلی بین المللی و ایران به عنوان قدرت کلیدی منطقه ای،می توانند نقش مهمی درتمامی بحران های خاورمیانه، آسیا میانه، قفقاز، افغانستان، عراق و سوریه داشته باشند.

دیپلمات اسبق ایران ادامه داد:رفع یا کاهش تنش ها بین ایران وآمریکا،ظرفیت تغییر وضعیت کنونی درخاورمیانه به سوی یک سناریو صلح و ثبات را دارد و جایگاه ایران به عنوان قدرت کلیدی منطقه ای همیشه ازسوی آمریکا با مانع مواجه می شد اما از این پس با همکاری آمریکا، ایران می تواند اثبات کند که نقش او سازنده و راهبردی است.

وی درپرسشی دیگرمبنی بر اینکه آیا این همکاری برعربستان سعودی و اسراییل متحدان سنتی آمریکا درمنطقه اثر خواهد داشت، گفت: لابی های اسراییلی و اعراب، یک اثر قابل توجهی درسیاست های واشنگتن دارند و درگفت وگوهایی که به تازگی در ژنو منجر به امضای توافق شد، اسراییل دشمن بزرگ جمهوری اسلامی منزوی شد اما به رغم آن نباید میزان نفوذ گروه های فشارعربی اسراییلی در واشنگتن را دست کم گرفت.

به گزار ایرنا، موسویان درپاسخ به این سوال که آیا این رفع تنش بین ایران و آمریکا در تنش سوریه تاثیرگذارخواهد بود؟ تصریح کرد: از بین بردن سلاح های شیمیایی درسوریه نتیجه همکاری مشترک بین ایران، آمریکا و روسیه بود و این یک نمونه تاثیرگذاری ازهمکاری بین دوکشور در رابطه با بحران سوریه است.

عضو سابق گروه هسته ای گفت: دولت های غربی نگران افزایش حضورعوامل افراط گرای سلفی درمیان مخالفان دولت سوریه هستند وبرخی ازاین گروه های افراطی،به دنبال فروپاشی عراق و سوریه هستند، چیزی که پیامدهای آشکاری برای امنیت و ثبات در تمام منطقه خواهد داشت.

وی افزود: جنگ فرقه ای و داخلی سوریه به عراق و لبنان نیز گسترش یافته و موجب کشته شدن صدها تن ازغیرنظامیان بی گناه شده است و ایران و آمریکا درجنگ علیه القأعده در افغانستان درسال 2001 با موفقیت همکاری کردند و اکنون می توانند برای جلوگیری از فروپاشی سوریه همکاری کنند.

موسویان درپاسخ به این سوال که آیا قطع روابط ایران و آمریکا یک ناهنجاری تاریخی بوده و این اقدامات نخستین گامها برای برقراری روابط است؟ گفت: گفت وگوهای مستقیم مقامات عالی رتبه ایران و آمریکا و از بین بردن سلاح های شیمیایی درسوریه، دو دستاورد تاریخی هستند که نمی توانست بدون همکاری بین ایران و آمریکا صورت گیرد و من مطمئن هستم که اگر روند کاهش تنش های کنونی ادامه یابد می توانیم منتظر دستاوردهای بیشتری باشیم.




1392/10/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن