تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان اجرای فاز دوم هدفمندی از زبان نوبخت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: زمان اجرای فاز دوم هدفمندی از زبان نوبخت


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت : اگر با مجلس شورای اسلامی در باره ارقام گام بعدی هدفمندی یارانه ها به توافق برسیم اجرای آنرا یک روز هم عقب نخواهیم انداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت امروز در نشستی با خبرنگاران افزود: در جلسه روز گذشته هیات دولت قرار شد در اجرای بخش دیگری از بند 32 بودجه قانون بودجه 92  مبنی بر انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اقدام شود.
وی افزود : بخش اول انتشار در حد یک‌هزار میلیارد تومان انجام شد که البته استقبالی از خرید آن نشد و یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت فروش نرفته برای بستانکاران دولت در طرح های عمرانی توزیع شد و دولت موافقت کرد یک‌ هزار میلیارد تومان دیگر نیز منتشر شود.
وی گفت : تا پایان امسال 2 هزار میلیارد تومان از تعهدات دولت به پیمانکاران بخش خصوصی تسویه خواهد شد.
نوبخت با اشاره به اینکه 37 هزار و 800 میلیارد تومان به صورت ریالی از طرف دولت برای طرح های عمرانی سال آینده، سرمایه گذاری می شود، افزود: همچنین 90 هزار میلیارد تومان از طرف شرکت های دولتی سرمایه گذاری صورت می گیرد که اگر به این ارقام 35 میلیارد دلار فاینانس مصوب مجلس افزوده شود و بیش از 20 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و 10 هزار میلیارد تومان ذخایر ریالی آن نیز افزوده شود، کار گسترده ای در بخش های عمرانی در سال 93 انجام خواهد شد.
این روند برای خروج از رکود در سال آینده نقش مهمی دارد و پیش بینی می شود سال آینده اقتصاد ایران از رکود خارج شود.
نوبخت  با اشاره به تصویب بودجه 93 با 76 درصد آرای نمایندگان مجلس گفت :‌ با تغییرات ایجاد شده در بودجه ،‌ منابع آن تنها یک و سه دهم درصد و مصارف آن نیز به همین اندازه افزایش یافته است.
نوبخت  گفت: منابع بودجه کل  از 783 هزار میلیارد تومان به 793 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی  گفت: درآمدهای حاصل مالیات و حقوق گمرکی از 92 هزار میلیارد تومان به 99 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که حدود هفت درصد رشد نشان می دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت : افزایش درآمدها ناشی از دو تصمیم مهم مجلس است که دولت نیز به طور مشروط با آن موافقت کرد، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای سلامت مردم و همچنین عوارض پنج درصدی حقوق گمرکی ماشین‌های خارجی که برای تجهیز ناوگان آمبولانس‌های کشور صرف می‌شود.  
وی همچنین به تغییرات واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که عمده آن را فروش نفت تشکیل می‌دهد، اشاره کرد و گفت : همان طور که پیش از این در لایحه 79 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود ، بدون تغییر همین رقم نیز به تصویب رسید.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود : هر روز یک میلیون بشکه نفت ، 297 هزار بشکه میعانات گازی و 120 هزار بشکه برای پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی تصویب شد.
وی افزود : قیمت 100 دلاری برای هر بشکه نفت همچنین نرخ دلار 2 هزار و 650 تومان برای ارز نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.  
نوبخت با اشاره به تغییرات مربوط به درآمد حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی که عمده آن را فروش اوراق مشارکت و سهام شرکت‌ها تشکیل می‌دهد ، افزود : رقم درآمدی در این بخش با 38 درصد افزایش از 22 هزار میلیارد تومان لایحه بودجه به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که عمده آن مربوط به واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس است.
وی گفت :  درآمدهای اختصاصی دولت نیز در مجلس تغییر قابل توجهی نداشت و 2 دهم درصد افزایش یافت.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: منابع بودجه عمومی از 218 هزار میلیارد تومان لایحه به حدود 233 هزار تومان افزایش یافته است.
نوبخت درباره تغییرات بودجه مربوط به شرکت های دولتی و بانک‌ها  گفت : هیچ تغییری ایجاد نشد.
نوبخت درباره هزینه‌های مربوط به بودجه گفت : هزینه‌های موجود در لایحه بودجه از 143 هزار میلیارد تومان به 149 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت : در تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا بودجه عمرانی رشد 5 و سه دهم درصدی وجود داشته که بر این اساس هزینه این بخش از 37 هزار و 800 میلیارد تومان به 39 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش داشته است.
وی افزود :‌ در تملک دارایی‌های مالی نیز رشدی حدود 45 و یک دهم درصدی وجود دارد که هزینه این بخش را از 14 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد.
نوبخت افزود : جمع مصارف دولت که حدود 194 هزار میلیارد تومان بوده نیز به 210 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود : کاهش نرخ تورم ، نرخ بیکاری و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی به انضباط مالی دولت بستگی دارد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود :  عمده تغییرات ایجاد شده به بخش بهداشت و درمان، مناطق کمتر توسعه یافته و راه‌ها و آب های روستایی مربوط است.
نوبخت در ادامه به حذف یا معلق ماندن تبصره هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: آرزو داشتیم که این تبصره حذف نشود یا معلق نماند و تصمیم ما بر این بود برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها لایحه‌ای جداگانه را به مجلس ببریم اما با اصرار نمایندگان تبصره‌ای را تقدیم کردیم.
نوبخت افزود : در صورتی که تبصره هدفمندی در شورای نگهبان تایید شود و ما هم با مجلس به توافق برسیم ، آن
را اجرایی خواهیم کرد.
وی افزود: این تبصره با سال 92 فرقی نداشت و تنها این تفاوت بود که در سال جاری 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ما آن را برای سال آینده به 62 هزار و 300 میلیارد تومان افزایش دادیم و اعلام کردیم پرداخت نقدی به خانوار‌ها در حد امسال و 41 هزار میلیارد تومان خواهد بود ، همچنین10 هزار میلیارد به تولید و 12 هزار میلیارد به بهداشت و درمان اختصاص داده شود.
وی افزود : از این میزان 51 هزار و 900 میلیارد تومان آن از محل اصلاح قیمت‌ها و 11 هزار و 200 میلیارد تومان آن از بودجه عمومی تأمین می‌شد.
نوبخت با بیان اینکه برای سال جاری باید 41 هزار میلیارد تومان به مردم بدهیم و در این حال 5 هزار میلیارد تومان سهم بهداشت و 4 هزار میلیارد تومان سهم تولید بدهیم که این دو مورد پرداخت نشده و 38 هزار و 800 میلیارد تومان هدفمندی محقق نشده است، بنابراین میزان منابع و درآمدها در حال حاضر 30 هزار میلیارد تومان است و در این حال 11 هزار و 200 میلیارد تومان از خزانه برداشتیم و به مردم دادیم.
نوبخت خاطرنشان کرد : فاصله درآمد 30 هزار میلیارد تومان تا 38 هزار و 800 میلیارد تومان باید با افزایش قیمت‌ها و اصلاح نرخ پر می شد که البته طبق قانون دولت این اجازه را داشت و اینکه این تفاوت درآمدی باید در یک سال به دست می‌آمد و اکنون یک ماه فرصت است.
وی گفت : البته ما این کار را نخواهیم کرد.
معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مجلس روی اعداد و ارقام با دولت توافق نکرد و اجماع وجود نداشت ، تصریح کرد: دولت معتقد است تا زمانی که اجماع وجود نداشته باشد یک تنه نمی‌توان وارد عمل شد.
وی افزود :‌ زمانی که هدفمندی اجرا شد همه از جمله رسانه ملی و تریبون‌ها و رسانه‌های مختلف آن را حلقه مفقوده می‌دانستند و برای اجرای آن تلاش می‌کردند اما الان وضع اینگونه نیست همین سبد کالای دولت که الزامی هم نبود، دوست و دشمن به دولت حمله کردند و رئیس جمهور در رسانه‌ ملی از مردم عذرخواهی کرد.


نوبخت افزود : حق مردم این  نیست که در صف‌های طویل قرار گیرند و ما هیچ گلایه‌ای از مردم نداریم و بهتر بود که نوبت‌بندی انجام می‌شد.    
نوبخت دوباره تاکید کرد : سبد کالایی جایگزین یارانه نیست.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در خصوص توزیع سبد کالا گفت: مصوبه دولت همان توزیع دو مرحله‌ای است، اما جامعه هدف تغییر کرده و در حال افزایش است. دولت می‌خواست به اقشار خاصی که استحقاق سبد کالا دارند داده شود و رئیس‌جمهور هم اعلام کرد که بانک اطلاعات ثروتمندان را نداریم.

نوبخت گفت :‌ مطمئن باشید به دنبال افزایش قیمت ها با شیب تند نیستیم که فشار به مردم بیاورد.
نوبخت گفت : اگر قانون بخواهد اجرا شود باید به قیمت‌های فوب خلیج فارس برسیم، اما دولت اعتقادی به شیب تند قیمت‌‌ها ندارد.
معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: در تبصره هدفمندی ، سقف درآمدی نگذاشتیم یا اینکه افراد برای دریافت یارانه باید متقاضی باشند، اما تأکید کردیم که جامعه هدف در نظر گرفته شود.
وی گفت :‌ باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود و دهک‌ها و اقشاری که نیازی به یارانه ندارند ، انصراف دهند، تا مشکلات مردم در بیمارستان‌ها که ناشی از کمبودهاست برطرف شود.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد:نظر دولت این بود که ابتدا   برای دریافت یارانه خوداظهاری شود و مجلس آنرا تکمیل کرد که ثبت‌نام مجدد با سقف درآمدی داشته باشیم .
وی درباره نظر دولت در مورد کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها گفت : مزیت نسبی کشور در بخش انرژی است و این اقدام که این رقم را تا 15 سنت افزایش دهیم، در حالی که در کشورهای دیگر این گونه نیست جاذبه برای سرمایه‌گذاری در این بخش را کاهش می‌دهد و دولت معتقد است این رقم   باید زیر 10 سنت باشد.        
وی با بیان اینکه بخشی از انتقادات به بودجه مربوط به جداول پیوستی به لایحه بودجه 93 بود ، گفت : برای 65 طرح عمرانی، 370 میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت تعیین شده بود ، اما برای 274 طرح دیگر 50 میلیارد پول گذاشته شده بود که این طرح‌ها شامل احداث بزرگراه، راه‌آهن در مناطق مختلف کشور بود، اما کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد حذف آن را داد.
نوبخت افزود: اگر دولت این طرح‌ها در جداول پیوستی حذف می کرد، دچار چالش با مجلس  می‌شدیم یا از نظر سیاسی می‌گفتند، به جای اتمام طرح‌ها به دنبال حذف طرح‌های دولت گذشته هستند.
صدا و تصویر دارد


دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن