تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802652334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی ایران از نگاه نخبگان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب اسلامی ایران از نگاه نخبگان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی روسیه مسکو- ایرنا- جمعی از نخبگان و شخصیت های سیاسی و اجتماعی روسیه در این روزها که مردم ایران اسلامی سی و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می گیرد، دیدگاه های خود را در باره این رویداد مهم جهانی بیان کردند.


این عده در گفتگو با خبرنگار ایرنا، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در باره انقلاب اسلامی ایران را بازگو و تشریح کردند.
** انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب جهان است
پروفسورˈگئورگی یژوفˈ کارشناس ارشد انستیتو آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو و از ایرانشناسان برجسته این کشور که در 5 دهه فعالیت های ایرانشناسی خود حدود 200 مقاله درمورد ایران نگاشته است، درباره انقلاب شکوهمند اسلامی می گوید: انقلاب اسلامی با اتکا به نیروی مردم ایران به پیروزی رسید و مردمی ترین انقلاب جهان است.
وی افزود : انقلاب اسلامی انقلابی الهی و روحانی بود و امام خمینی (ره) بدون هیچ کمک خارجی و با انسجام مردمی این انقلاب را به پیروزی رساند.
این کارشناس توضیح داد : براساس محاسبات کارشناسان و تحلیلگران این انقلاب نمی توانست اتفاق بیافتد زیرا رژیم شاه از نیروی نظامی کافی برای سرکوبی هر تظاهرات و اعتراضی برخوردار بود.
ایرانشناس روس که در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در تهران حضور داشته گفت: از نزدیک شاهد پیروزی این انقلاب بودم که مردم در تحقق آن نقش اساسی ایفا کرده و دست در دست رهبر بزرگ خود پایه های رژیم شاه را فرو ریختند.
یژوف به ایام انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یادآورشد:شاهد بودم میلیونها نفر در راهپیمایی های حمایت از انقلاب در تهران شرکت داشتند و درشهرهای دیگرایران نیز وضعیت به این شکل بود و انسجام و همبستگی مردمی نیروی بزرگی را تشکیل داده بود که نیروهای نظامی وفادار به شاه در برابر آن عاجز و ناتوان مانده بودند.
**بزرگی انقلاب اسلامی ایران هنوز درک نشده است
پروفسور ولادیمیر زاخاروف رییس انستیتو پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: انقلاب اسلامی ایران طلایه دار مبارزه با ظلم و ستم در سطح جهانی است و بسیاری از ملت ها با نگاه به این انقلاب برای گرفتن حقوق خودمبارزه می کنند،هرچندهنوزبزرگی آن بطور کامل درک نشده است.
زاخاروف گفت:باگذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بسیاری به عظمت این انقلاب و کاری که ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) انجام داد، پی نبرده اند.
وی افزود:انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد قرن بیستم بود و پایه های حکومتی را که به طور کامل تحت سیطره آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار داشت، فرو ریخت.
نویسنده روس که نگارش 15 کتاب و بیش از 900 مقاله سیاسی و ادبی را در کارنامه خود دارد، گفت: جا دارد که در باره انقلاب اسلامی کتاب های بیشتری نوشته و به ابعاد مختلف آن و شخصیت و رهبری امام (ره) و آیت الله خامنه ای پرداخته شود.
وی افزود: امام خمینی (ره) به مردم ایران کمک کرد از صحرای برهوت بی هویتی که رژیم شاه با کمک اربابان خارجی برای آنان درست کرده بود، رهایی یابند و اصالت و هویت ملی و معنوی خود را بازیابند.
زاخاروف بابیان این که ملت ایران تمدن باستانی و فرهنگ غنی دارد گفت:پیش از انقلاب وضعیتی به وجود آمده بود که ملت ایران شیوه زندگی غربی را الگوی خود قرار داده و به مسیری کشیده می شد که انتهای آن بی هویتی کامل و دوری از خدا و مذهب اسلام بود.
وی در تشریح سیاست های ضددینی و ضدخدایی رژیم طاغوت گفت: برای رژیم شاه و اربابان آمریکایی آن خداپرستی و انجام فرایض مذهبی کوچکترین اهمیتی نداشت و آنها فقط در پی تاراج و چپاول ثروت های ملی ایران بودند.
**انقلاب اسلامی سکوی جهش ایران در عرصه های مختلف شد
ژنرال لئونید شرشنیوف رئیس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه گفت:ایران درسایه پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سکوی جهش در عرصه های مختلف در سه دهه اخیر به کشور قدرتمندی در منطقه خاورمیانه و معادلات بین المللی تبدیل شده است.
شرشنیوف افزود:ایران توانست در 35 سال اخیر توانمندی نظامی خود را تقویت و ارتش خود را به تسلیحات پیشرفته مجهز کند و این امر به تهران اجازه می دهد سیاست خارجی خود را بدون ملاحظه و وابستگی به قدرت های دیگر تعیین، ترسیم و اجرا کند.
وی افزود:صنایع دفاعی ایران توانستند دراین مدت با اتکا به توانمندی های داخلی و بکارگیری استعداد نسل جوان موشک هایی را طراحی و بسازند که به این کشور امکان دفاع از خود را بدهد و سیستم بازدارنده در برابر تهاجم های خارجی باشد تا دیگر هیچوقت کسی همانند صدام جرات تهاجم به این کشور را نداشته باشد.
کارشناس روس بابیان این که دشمنان ایران دربرابر انقلاب اسلامی عاجز مانده اند،اظهارداشت: ایران باوجود تمام توطئه های برخی کشورها به پیشرفت های خود ادامه می دهد.
رئیس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه مهم ترین مساله ایران دریک دهه اخیر را تحریم اقتصادی عنوان کرد و اظهارداشت: غربی ها امیدوار بودند با اعمال تحریم علیه ایران بتوانند ماشین پرسرعت پیشرفت های تکنولوژیکی این کشور در عرصه های مختلف را کند کرده یا متوقف کنند.
وی اضافه کرد: مساله برنامه هسته ای و ترس و نگرانی ساختگی از ماهیت آن هم با همین هدف مطرح شد و برای برنامه هسته ای ایران پرونده ای ساختند که با واقعیت های آن همخوانی نداشت.
**ایران با اتکا به تجربه انقلاب اسلامی بر همه موانع ساختگی غرب غلبه کرد
خانم ˈورونیکا کراشنینیکوواˈ مدیرعامل انستیتو ابتکارات و تحقیقات سیاست خارجی روسیه گفت: انقلاب اسلامی زمینه و شرایط لازم برای پیشرفت ایران در عرصه های مختلف را فراهم کرده و ایرانیان با اتکا به تجربه های انقلاب بر همه موانع ساختگی غرب فایق آمده اند.
کراشنینیکووا افزود:ایران امروز باوجود تمام مشکلات مصنوعی که برخی قدرتهای غربی برای آن ایجاد کرده اند درحوزه های مختلف به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.
وی افزود:اگر تاریخ معاصر ایران را مطالعه کنید به این نتیجه می رسیدکه درسه دهه و نیم اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدانش به بهانه های مختلف و بیشتر واهی انواع مشکلات را برای ایران ایجاد کرده اند.
مدیرعامل انستیتو ابتکارات و تحقیقات سیاست خارجی روسیه با بیان این که هدف امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی از برپایی این انقلاب قطع کامل وابستگی ایران به قدرت های دیگر بود، اظهار داشت: آمریکا به هیچ وجه نمی توانست این هدف را هضم کند.
وی گفت:آمریکا از ایران سالانه دهها میلیارد دلار سود خالص می برد و این کشور نفت خیز حداقل فرصت های شغلی برای بیش از یکصد هزار آمریکایی را فراهم می آورد که کمک بسیار بزرگی به پیشرفت طرح های آمریکا در عرصه های مختلف بود.
**انقلاب اسلامی به ایران هویت بخشید
ˈآندره یورچنکوˈ رییس شبکه تلویزیونی آرتیست تی وی روسیه نیز گفت: انقلاب اسلامی به ایران هویت بخشید و مردم این کشور را از مسیری که غرب ترسیم کرده بود بازگرداند.
وی افزود:مردم ایران در نتیجه انقلاب اسلامی فرصت گرانبهایی برای بازگشت به اصالت خویش به دست آوردند که به صورت شایسته ای از آن استفاده کردند.
وی اضافه کرد:درحال حاضر شاهد تولید فیلم های بسیار جالب و اصیل ایرانی هستیم که بسیاری از آنها جوایز جهانی می گیرند و در حوزه علوم و فرهنگ هم گام های بزرگی در عرصه های مهمی همچون نانو و فناوریهای فضایی و چاپ و نشر کتاب و گسترش علوم و فنون در این کشور برداشته شده است.
یورچنکو افزود: ایران کشوری دارای فرهنگ و تمدن چند هزار ساله و باستانی است و مردم این سرزمین دارای سنت ها و رسوم مخصوص خود هستند که در بسیاری از مناطق آن حفظ شده است.
به گفته وی، غرب و آمریکا در دوره پیش از انقلاب اسلامی با برنامه ریزی گسترده تلاش زیادی برای دور کردن مردم ایران از فرهنگ اصیل خود به عمل آوردند و رژیم شاه هم در این زمینه با ورود فرهنگ بیگانه به کشور همکاری می کرد.
رییس شبکه تلویزیونی آرتیست تی.وی افزود : همه اینها برای یک منظور بود و آن این که شرایط برای تاراج ثروت های طبیعی ایران فراهم شود و زرق و برق فرهنگ غربی، ملت ایران را مسخ کند.
یورچنکو در ادامه گفت: آمریکا در راس اردوگاه غرب هیچگاه در فکر پیشرفت ملت ایران نبود زیرا ترقی و توسعه این کشور را به زیان خود و منافع استعماری دراز مدت می دید و به همین دلیل می بینیم که حتی یک کارخانه بزرگ در ایران احداث نکرد. این ها نشانگر سیاست آمریکا و متحدان نزدیکش برای عقب نگهداشتن ایران بود و اگر انقلاب اسلامی به وقوع نمی پیوست، این وضع تا امروز همچنان ادامه داشت.
رییس شبکه تلویزیونی روسی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی کابوس بزرگی برای غرب و آمریکا بود و دست آنها برای همیشه از سرمایه های طبیعی ملت ایران کوتاه شد و به همین دلیل از روزهای نخست انقلاب در ماه فوریه سال 1979 شاهد توطئه های گوناگون علیه ایران هستیم.
** انقلاب ایران در تحولات خاورمیانه تاثیرداشته است
ویاچسلاو ماتوزوف از دیپلمات های ارشد سابق روسیه و رییس گروه دوستی روسیه و کشورهای عربی اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران در تحولات سه دهه اخیر منطقه خاورمیانه به ویژه رویدادهای اخیر این منطقه تاثیر مثبتی داشته است.
ماتوزوف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یک کشور مستقل تبدیل شد و در آن زمان که جهان بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود، چنین اقدامی بسیار خطرناک محسوب می شد.
وی افزود: آمریکا سالانه دهها میلیارد دلار به شکل های مختلف از ایران منافع کسب می کرد و نمی توانست از دست دادن این کشور راهبردی در منطقه را بپذیرد.
کارشناس امور خاورمیانه گفت: به همین دلیل شاهد بودیم که سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، صدام به دستور آمریکا عراق را وارد جنگ خونین با همسایه شرقی خود کرد.
کارشناس روس گفت: اما ایران در این جنگ تحمیلی به پیروزی های بزرگی دست یافت و این نخستین آزمون بزرگ برای انقلاب اسلامی بود که با موفقیت از آن سر بلند بیرون آمد.
ماتوزوف افزود: انقلاب اسلامی پس از آن با توطئه های دیگر مواجه شد که بزرگترین آن ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی بود.
وی افزود: این اتهام مضحک در حالی مطرح شد که ایران هیچ برنامه هسته ای نظامی نداشته و آژانس بین المللی انرژی اتمی حتی یک گزارش در باره وجود چنین برنامه ای در ایران صادر نکرده است.
کارشناس روس گفت : اما با وجود اثبات نشدن این ادعا، آمریکا کشورهای مختلف را مجبور به تحریم ایران کرد و این تلاش برنامه ریزی شده فقط برای جلوگیری از پیشرفت های صنعتی و اقتصادی ایران انجام گرفت.
وی افزود: اما این دسیسه هم شکست خورد و آمریکا و غرب سرانجام مجبور به لغو تحریم ها شدند و این حرکت در واقع عقب نشینی در برابر ایران و پذیرفتن حق این کشور برای داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای است.
اروپام/2242**518/1547
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن