تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818966075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازرگانان خراسان شمالی به نمایشگاه هرات افغانستان دعوت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازرگانان خراسان شمالی به نمایشگاه هرات افغانستان دعوت شدند بجنورد - ایرنا - مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی از دعوت بازرگانان این استان به نمایشگاه بین المللی هرات در افغانستان خبر داد.


ˈمرتضی خسرویˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: دعوتنامه تجار خراسان شمالی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی هرات به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ارسال شده است.
وی اضافه کرد: این دعوتنامه به همراه پیوست آن در اختیار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی قرار می گیرد تا زمینه حضور تجار این استان در این رویداد اقتصادی فراهم شود.
خسروی افزود: طبق دعوتنامه شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان رضوی برای تجار این استان، نمایشگاه هرات 23 تا 25 بهمن امسال در ولایت هرات افغانستان برگزار می شود.
مسوول نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی با توجه به نزدیکی ولایت هرات به این استان و اشتراکات مذهبی و فرهنگی، حضور تجار این خطه در هرات را موجب گسترش مبادلات تجاری بین دو استان دانست.
خسروی گفت: هماهنگی لازم با دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان رضوی برای حضور تجار این استان انجام شده و مشکلی برای سفر آنان وجود نخواهد داشت.
وی افزود: هماهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با نمایندگی وزارت خارجه در این استان می تواند زمینه حضور تجار را در نمایشگاه های خارجی تسهیل کند.
وی گفت: همچنین تجار این استان به نمایشگاه ترکمنستان که اوایل اسفند امسال در عشق آباد برگزار می شود دعوت شده اند و این رویداد اقتصادی نیز با توجه به مرز مشترک 301 کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان، می تواند سازنده باشد.
به گفته وی سرپرستی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد بر عهده استان خراسان رضوی قرار گرفته است.
براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی امسال 133 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده که 30 درصد این صادرات به ترکمنستان و افزون بر 10 درصد نیز به افغانستان بوده است.
کشورهای ترکمنستان و افغانستان از شرکای تجاری استان خراسان شمالی محسوب می شوند که نیمی از صادرات کالای خراسان شمالی به این دو کشور است.
ولایت هرات نزدیکترین منطقه افغانستان به استان خراسان رضوی است که از طریق مرز ˈدوغارونˈ در شهرستان تایباد در خراسان رضوی با ایران همجوار است و جاده 120 کیلومتری این محور نیز از سوی ایران زیر پوشش آسفالت قرار گرفته است. ک/3
2712/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن