تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819159160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۲ خاصیت درمانی در مغز فندق


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ۱۲ خاصیت درمانی در مغز فندق
با نزدیک شدن به سال نو، بازار خرید آجیل و مغز دانه‌ها گرمتر می‌شود اما کمتر کسی از خواص مغز دانه‌های موجود در آجیل‌ها آگاهی دارد.
دکتر محمد باقر مینایی، متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فندق مغز دانه‌ای است که از نظر طب سنتی، طبیعت گرم و خشک دارد و دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای است.وی با بیان اینکه این گیاه دارای مواد مغذی فراوانی مثل کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن است، گفت: این مغز دانه غذای بسیار مناسبی برای مبتلایان به دیابت است.مینایی افزود: این گیاه روده و معده را تقویت و سموم را از بدن خارج می‌کند، اما فشار خون را بالا می‌برد و برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی‌شود.وی گفت: روغن فندق نیز برای از بین بردن سرفه و بیماری‌های کبدی بسیار مفید است و به دلیل داشتن فسفر زیاد، مغز را تقویت می‌کند و برای افرادی که کارهای فکری می‌کنند، مصرف آن توصیه می‌شود.این پزشک طب سنتی در پایان تصریح کرد: فندق فواید زیادی دارد، اما به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود، در صورت مصرف زیاد، دل درد، نفخ شکم و استخراج از عواض آن است. همچنین توصیه می‌شود افراد سرد مزاج نیز فندق را به تنهایی نخورند و آب یا عسل را با آن‌ همراه کنند.



دوشنبه, 21 بهمن 1392 ساعت 12:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن