تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد ايجاد پنجره مشترک مرزی با گمرک افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > اقتصاد خرد
پیشنهاد ايجاد پنجره مشترک مرزی با گمرک افغانستان
اختتامیه دوره آموزشي ويژه مديران و كاركنان گمركات كشور افغانستان در تهران برگزار شد و در جریان آن رئیس کل گمرک ایران گفت: ایران تمایل دارد با افغانستان یک پنجره مشترک مرزی داشته بشد.



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتاميه دوره آموزشي ويژه مديران و كاركنان گمركات كشور افغانستان در تهران درحالي برگزار شد كه مسعود كرباسيان رئيس كل گمرک جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم براي نخستين بار، از تمايل ايران براي ايجاد پنجره مشترک مرزي با گمرک افغانستان خبر داد. احمد نور سفير افغانستان، چيبا وزير مختار ژاپن در تهران و تاكه اوچي رئيس هيئت نمايندگي دفتر جايكا هم در اين مراسم حضور داشتند و آمده بودند تا شخصا از تلاش ها و زحمات گمرک جمهوري اسلامي ايران براي آموزش مديران و كاركنان گمركات افغانستان تقدير و تشكر كنند. مسعود كرباسيان رئيس كل گمرک جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم با تشکر از حضور كاركنان زحمتكش گمركات ايران در مرز ميلک در جنوبي ترين نقطه مرزي ايران و افغانستان تا ميل 73، يزدان، ماهيرود و دوغارون در شمالي ترين نقطه مرزي دو كشور گفت و افزود: خوشحاليم كه مي توانيم همكاري خوبي با كشور افغانستان داشته باشيم. وي افزود: گمرک يک زبان مشترک دارد و گمركات يک سازمان يادگيرنده هستند. كرباسيان در ادامه از تمايل ايران براي ايجاد پنجره مشترک مرزي با گمرک افغانستان خبر داد و اظهار داشت: چرا بايد با گمرک افغانستان اسنادمان دو بار ديده شود، ما اسناد گمرک افغانستان را قبول داريم. رئيس كل گمرک ايران در حضور سفير افغانستان، وزير مختار ژاپن در تهران و رئيس هيئت نمايندگي دفتر جايكا از توانمندي ها و قابليت هاي جمهوري اسلامي ايران در تجارت فرامرزي هم گفت و تإكيد كرد: يک ويژگي ايران اين است كه ما 15 كشور همسايه داريم و در شاهراه ترانزيت شمال به جنوب و شرق به غرب قرار داريم. كرباسيان يک پيشنهاد هم داد و گفت اگر بخواهيم تا عملا تجارت خارجي از طريق گمركات ايران و افغانستان از يک مزيتي برخوردار شود بايد ما فعالان اقتصادي خوشنام آنها را بپذيريم و هم فعالان اقتصادي خودمان را به آنها معرفي كنيم. بنابر اين گزارش، احمد نور سفير افغانستان در ايران نيز در سخناني از برگزاري مراسم اختتاميه دوره آموزشي ويژه مديران و كاركنان گمركات افغانستان همزمان با جشن هاي سالگرد سي و پنجمين سال پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران ابراز خرسندي كرد و به ايرانيان تبريک گفت و از ايران و ژاپن به عنوان دوستان مطمئن كشور افغانستان تقدير و تشكر نمود و افزود: انتخاب گمرک جمهوري اسلامي ايران براي آموزش كاركنان گمرک افغانستان به جا و شايسته بوده است. همچنين در اين مراسم چيبا وزير مختار ژاپن در تهران گفت: خوشحالم كه در اين دوره آموزشي مهارت هاي بسياري از گمرک جمهوري اسلامي ايران به كاركنان گمرک افغانستان منتقل شده است.
بنابر اين گزارش، در مراسم ياد شده تا كه اوچي رئيس هيئت نمايندگي دفتر جايكا و همچنين مديركل غرب آسياي وزارت امور خارجه هم مطالبي بيان و از تلاش هاي گمرک جمهوري اسلامي ايران براي آموزش مديران و كاركنان گمركات افغانستان تقدير و تشكر كردند. اين گزارش مي افزايد، گمرک جمهوري اسلامي ايران از 30 دي ماه تا 20 بهمن ماه سال جاري ميزبان مديران و كاركنان گمركات افغانستان بود و با برگزاري يک دوره آموزشي، در خصوص تشريفات گمركي صادرات، واردات، مبارزه با تخلفات گمركي، تعرفه و ماهيت كالا و ساير مطالب مرتبط به صورت نظري و عملياتي مطالبي به آنها آموزش داده شد و مديران و كاركنان گمركات افغانستان با حضور در گمركات اجرايي از نزديک با نحوه انجام تشريفات گمركي در ايران آشنا شدند.


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن