تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804620608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهه فجر فرصتی برای یادآوری شعارهای انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرپرست دانشگاه یزد: دهه فجر فرصتی برای یادآوری شعارهای انقلاب است یزد - ایرنا - سرپرست دانشگاه یزد در پیامی دهه فجر و گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور تغییر اساسی در تاریخ کشور، فرصتی برای یادآوری شعارهای انقلاب و فرصتی برای تجدید پیمان دوباره دانشگاهیان با اهداف انقلاب عنوان کرد .


به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه یزد، محمدصالح اولیاء در پیام خود آورده است:روزهای دهه فجر هر سال یادآور دوران پرالتهابی است که به یک تغییر اساسی در تاریخ کشورمان منجر شد. اگر چه بسیاری از جوانان و حتی میانسالان امروز ممکن است نتوانند شرایط آن روز را بخوبی درک کنند، اما برای کسانی که از نزدیک شاهد این تحول عظیم بوده اند، یادآوری خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی همواره شوق آفرین خواهد بود. وی می افزاید :بسیار سخت است که شرایط اختناق حاکم بر ایران قبل از انقلاب را برای افرادی که در آن دوران حضور نداشته اند تصویر کرد و چه بسا در سایه بعضی مقایسه ها، ارزش های انقلاب مورد غفلت قرار گیرد .
سرپرست دانشگاه یزد ادامه می دهد :جدا از نقدهایی که می توان به بعضی فراز و نشیب های انقلاب وارد کرد، معمولا یک اصل مهم نادیده گرفته می شود: انقلاب اسلامی تصمیم یک ملت بود ! و بنابراین باید به آن احترام گذاشت؛ تصمیمی که با رهبری یکی از استثنایی ترین رهبران تاریخ به نتیجه رسید. علاوه بر این، مگر می توان ملتی را که سال ها در بند تحقیر، اختناق و ظلم بوده است را به سبب خیزش علیه این کژمداری ها سرزنش کرد .
اولیا با بیان اینکه سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی برای یادآوری شعارهای انقلاب نیز هست، آورده است: این شعارها شعارهایی است که با شعور توام شده بود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. ملتی که تصمیم به انقلاب گرفت به دنبال جلوگیری از سلطه بیگانه بر سرنوشت خود، رها شدن از بندهای استبداد و استقرار یک نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی بود ؛ یادآوری این شعارها به ما تذکر می دهد که خدشه دار شدن هر یک از این شعارها، پایه های گفتمان انقلاب اسلامی را با تهدید روبرو می کند .
اما نقش دانشگاهیان در پیروزی و تداوم انقلاب نقش ویژه ای است. جدا از حضور مستقیم و تاثیرگذار آنان در صحنه های انقلاب، دانشگاهیان نقش قابل توجهی در دوران پس از انقلاب داشته اند. حضور فعال در جنگ تحمیلی چه به عنوان نیروهای رزمنده و چه نیروهای متخصص پشت جبهه، نقش آفرینی در صحنه های اقتصادی در بخش های دولتی و خصوصی، و افتخارآفرینی در صحنه های علم و فناوری به تنهایی تاثیرگذاری ویژه ی دانشگاهیان را در دستیابی به اهداف انقلاب نشان می دهد .
حماسه سیاسی و ایجاد فضای امید در سال جاری، که با تدبیر مقام معظم رهبری و مشارکت فعال مردم تحقق یافت، برای دانشگاهیان نیز مانند سایر اقشار جامعه و شاید بیش از آنان الهام بخش و شوق آفرین بوده است.
در چنین شرایطی سالگرد پیروزی انقلاب فرصتی است تا دانشگاهیان ضمن تجدید پیمان با اهداف انقلاب، عزم خود را برای پیشبرد علمی و فناوری کشور در دوران جدید جزم کنند.
در استان یزد نیز حضور فعال دانشگاهیان در صحنه های تولید و خدمت می تواند حرکت توسعه را تسریع نموده و تعمیق بخشد. تبدیل یزد به دیار دانش و عبادت نیازمند تلاش خستگی ناپذیر از یک طرف و تقویت ایمان آگاهانه از طرف دیگر است.
امیدواریم خداوند متعال به همه ی ما توفیق تشخیص و انجام وظایف عنایت فرماید.ک/1
1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن