تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803507294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال حوضه به حوضه، تنها راهکار حل بحران آب اصفهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتقال حوضه به حوضه، تنها راهکار حل بحران آب اصفهان است اصفهان- ایرنا- معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: انتقال آب حوضه به حوضه تنها راهکار علمی و اقتصادی فرار از بحران منابع آب در استان اصفهان و کویر مرکزی ایران است.


به گزارش ایرنا، ˈعلی اصلانیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دیگر راهکارها این است که به هیچ عنوان نباید تخصیص تازه ای از حوضه زاینده رود صورت گیرد و مدیریت این حوضه به صورت یکپارچه انجام شود.
وی افزود: با انتقال آب از حوضه کارون و دز به زاینده رود در نهایت یک میلیارد متر مکعب آب منتقل می شود که این انتقال هم در صورت وجود مدیریت یکپارچه منجر به حل بخشی از مشکلات خواهد شد.
وی با اشاره به انتشار برخی خبرها مبنی بر خشکی کارون در اثر اقدامات انتقال آب بین حوضه ای گفت: تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است که برخی مشکل کارون را به آن نسبت می دهند.
اصلانی با رد شایعاتی مبنی بر کاهش آب اروند بر اثر استفاده بی اندازه از کارون گفت: آب اروند را ایجاد سدهای بزرگ با ظرفیت بیش از 130 میلیارد مترمکعب در ترکیه و سوریه و در نتیجه کاهش آب رودخانه دجله کاهش داده است و ارتباطی با کارون ندارد.
وی در باره سایر اقدامات مطرح شده برای برون رفت از بحران آب در استان اصفهان و منطقه کویر مرکزی گفت: انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، اقدامی علمی و اقتصادی نیست و شیرین کردن آب دریا و انتقال آن هزینه های بسیار کلان دارد که منطقی نیست.
معاون برنامه ریزی آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: شرایط کم آبی کنونی در استان در نتیجه کاهش بارندگی ها در سالهای متوالی، کاهش سطح آبهای زیرزمینی و برداشت اضافی در بالادست رودخانه زاینده رود رخ داده است.
به گفته وی، ورودی آب به سد زاینده رود در دوره سال های 52-65 به میزان 1300 میلیون مترمکعب، 75-65 رقم 1750 میلیون مترمکعب و 89-77 معادل 1300 میلیون مترمکعب بود و در 90-86 به 960 میلیون متر مکعب رسیده است.
معاون طرح و توسعه آب منطقه ای اصفهان نیز در این جلسه در باره پروژه های آماده افتتاح این شرکت در دهه فجر گفت: هفت طرح در بخش های شرب، کشاورزی و سیستم انتقال با اعتبار 304 میلیارد تومان اجرا شده است.
ˈموسویˈ از خط دوم آبرسانی از مخازن ˈپیلافˈ به مخازن گورت و ساخت مخزن آب ˈگورتˈ در شهر اصفهان بعنوان نمونه هایی از طرحهای مذکور نام برد و گفت: این طرح موجب صرفه جویی و جلوگیری از پرت آب و کمک به تعادل توزیع آب در نقاط مختلف شهر اصفهان می شود.
بر اساس آمار در دو دهه اخیر میزان اختصاص آب زاینده رود به بخش کشاورزی اصفهان همواره رو به کاهش بوده و از متوسط یک میلیارد و 245 میلیون متر مکعب در دوره 12 ساله 65-77 به حدود 300 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
در این دوره تخصیص آب بخش شرب ناشی از افزایش جمعیت و شهرنشینی و مهاجرپذیری منطقه مرکزی اصفهان و انتقال آب آشامیدنی به یزد و کاشان از 230میلیون مترمکعب به 420میلیون و مصرف بخش صنعت هم فقط با پنج میلیون متر مکعب افزایش به 120 میلیون متر مکعب رسیده است.
مقایسه این دو مقطع زمانی بیانگر آن است که سهم محیط زیست شامل رودخانه زاینده رود و ورود سیلاب به گاوخونی نیز از 160 میلیون به 40 میلیون متر مکعب کاهش یافته است و عملا هیچ آبی از زاینده رود به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان نمی رسد.
پ/7143/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن