تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802673275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نیرو:بخش خصوصی در اجرای طرح های برق و آب مشارکت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر نیرو:بخش خصوصی در اجرای طرح های برق و آب مشارکت کند ورامین – ایرنا - وزیر نیرو گفت : دولت از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح های مختلف حمایت می کند و این بخش می تواند در اجرای طرح های برق و آب مشارکت کند .


ˈحمید چیت چیانˈ روز یکشنبه در جریان آغاز عملیات انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین گفت : مهمترین چالش پیش روی بشر در آینده تأمین آب سالم است که این امر با افزایش جمعیت و روند توسعه فعالیت های مختلف اقتصادی نیاز آب را بیشتر می کند .
وی گفت : منابع آب شیرین در دنیا محدود است و در کنار آن مصرف آب و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی موجب آلوده شدن منابع آب است و باعث می گردد از یک طرف با مشکل آلودگی آب سالم مواجه شویم و از سوی دیگر با افزایش مصرف روبرو می شویم که این امرباعث افزایش نگرانی تأمین آب در دنیا می شود.
وی گفت : یکی از تدابیری که صنعتگران و دانشمندان دنیا برای غلبه بر این مشکل یافته اند ،بازیافت آب است تا آبی که یکبار مورد استفاده قرار گرفته بار دیگر در فرایندی مجددا مور استفاده قرار گیرد.
وی بیان داشت : یکی از مهمترین ویژگی هایی که پروژه انتقال پساب جنوب تهران از آن برخوردار است انجام بازیافت آب است تا آبی که در شهرتهران برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ازطریق شبکه فاضلاب جمع آوری و در جنوب تهران در یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های دنیا به آب قابل استفاده در کشاورزی و صنعت تبدیل شود .
وی تصریح کرد : هم اکنون نیمی از این تصفیه خانه مورد بهره برداری قرار گرفته و به زودی چهار مدول دیگر آن وارد مدار شده و اجرا خواهد شد .
وزیر نیرو افزود : پیش از این وزارت نیرو برای اجرای این گونه طرح ها به این صورت اقدام می کرد که دولت منابع مالی مورد نیاز طرح ها را تأمین می کرد ولی در حال حاضر دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است که این محدودیت نمی تواند نیازها و تقاضا را کنترل می کند .
چیت چیان گفت : یکی از بهترین روش هایی که در دنیا برای مدیریت این امر پیدا شده مشارکت بخش دولتی و خصوصی است تا هم وظایفی که بر عهده دولت است انجام شود و هم بخش خصوصی کار اقتصادی افتخار آمیز انجام دهد .
وی در خصوص اجرای پروژه انتقال پساب جنوب تهران به دشت ورامین گفت : این پروژه یکی از بهترین مصادیق مشارکت بخش دولتی و خصوصی است ، در بخش آب و فاضلاب پروژ های متعددی با این مکانیزم اجرا شده ولی دربخش آب این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می شود.
وی افزود : در اجرای این طرح بخش خصوصی در ابتدای مشارکت منابع مالی از دولت نمی خواهد ، کار را اجرا و از بهره برداری می کند و محصول را به دولت می فروشد که این امریک نوع بیع متقابل است و در حدود 30 میلیون متر مکعب ازاین آب در اختیار شرکت مجری قرار می گیرد که می تواند آن را به صورت اقتصادی به فروش برساند .
وی گفت : با اجرای این طرح وزارت نیرو در بخش آب وارد یک مرحله جدید از مشارکت با بخش خصوصی شده است .
وی تأکید کرد : دولت دست بخش خصوصی را می فشاریم از آنها دعوت می کند تا در اجرای پروژه های آب و برق مشارکت کنند و در مقابل دولت و وزارت نیرو نیز تسهیلات لازم فراهم کرده تا در سایه این مشارکت پروژه های بسیاری اجرا و روند پیشرفت و توسعه کشور سرعت یابد .
وزیر نیرو بیان با اشاره به اینکه اجرای این پروژه آب مطمئن در اختیار کشاورزان قرار می دهد اظهار داشت :اگر از حجم آب رودخانه جاجرود هیچ استفاده ای برای شرب و دیگر مصارف نشود در مجموع سالانه 220 میلیون مترمکعب آب در اختیار قرار می دهد در حالی که با اجرای این طرح و استفاده از کانالی که از قبل بوده بیش از 280 میلیون متر مکعب آب به این منطقه وارد می شود .
وی بیان داشت : هم اکنون وزارت نیرو در بخش آب حدود 850 طرح اجرایی تعهد دارد که برای اجرای آن به 120 هزار میلیارد تومان نیاز دارد ،با توجه به اعتبار 3 هزار میلیار تومانی بخش آب از منابع دولتی اگر قیمت ها افزایش پیدا نکند هر پروژه وزارت نیرو بطور متوسط 40 سال زمان برای تکمیل نیاز دارد در صورتی که با مدیریت سرمایه گذاری و پیگیری بخش خصوصی طرحی نظیر انتقال پساب جنوب تهران در کمتر از 30 ماه به بهره برداری می رسد .
وی افزود : یکی از کشورهای منطقه به ازاء هر یک متر مکعب مصرف آب کشاورزی ، 3/2 دلار محصول کشاورزی تولید می کنند در صورتی که درایران به ازاء این میزان مصرف آب تنها 17 صدم دلار محصول کشاورزی تولید می شود.
وی گفت : کشاورزان ،دولت ،وزارت جهاد کشاورزی ، دانشمندان و صنعتگران باید دست به دست هم دهند و با کشت محصولاتی که با نیاز کمتر به آب در آمد بیشتری عاید کشاورزان کند واستفاده از روش های آبیاری نوین آب را با راندمان بالاتر در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند .
تهرام564/7254 / 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن