تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفارش ارشاد برای ساخت سمفونی امام خمینی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفارش ارشاد برای ساخت سمفونی امام خمینی تهران - ایرنا - معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به سفارش تولید چندین سمفونی موسیقایی گفت: سمفونی امام خمینی (ره ) از جمله این سفارش های اخیر است که به نوعی از منظر هویتی برای ما دارای اهمیت است.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از بنیاد نیاوران ، علی مرادخانی روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بنیاد آفرینش های هنری نیاوران گفت : باید تلاش کنیم که تمام کاستی های اعمال شده برای معرفی بزرگان را برطرف کنیم؛ تا بتوانیم هنرمندان واقعی را به نسل های بعد معرفی کنیم تا وقتی اسم هنرمندان پیشکسوت می آید جوانان آن ها را به طور شایسته بشناسند.
وی با بیان اینکه بنیاد نیاوران مرکز تنفس حوزه هنر محسوب می شود از راه اندازی کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف هنری در این محل خبرداد.
وی دراین مراسم که با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و هنری در سالن اصلی این مکان برگزار شد، گفت: امید می رود با توجه به این که در بخش تئاتر، موسیقی و آموزش فعالیت های بین المللی داریم، بتوانیم با بهره برداری از امکانات فرهنگسرای نیاوران فعالیت های مستمر و گسترده ای در این حوزه ها انجام دهیم.
وی این توضیح را نیز داد که با توجه به برنامه های جدید پیش بینی شده وزارت ارشاد برای فرهنگسرای نیاوران مسئولیت مدیرعامل جدید گسترده و متنوع خواهد شد .
از نظر مرادخانی ، فعالیت های فرهنگسرای نیاوران نباید در حد و اندازه های معمول باشد ، بلکه این فعالیت ها باید در قد و قامت کشور اتفاق بیفتد و با توجه به شناختی که از عباس سجادی دارم بزودی شاهد این رویدادها در فرهنگسرای نیاوران خواهیم بود.
مرادخانی با بیان این مطلب که ما ایرانی ها با فرهنگ غنی خود به بسیاری از ملت ها کمک کرده ایم ، گفت: بسیاری از ملت ها ایران را به عنوان نماد بارزی از هنر و هنر پروری می شناسند و روند فعالیت ما باید به گونه ای باشد که این روند تداوم داشته باشد ، برای محقق کردن چنین امری باید به بهترین شکل از امکانات و نیروهای خود استفاده کنیم.
در ادامه مراسم حکم مدیریت سجادی توسط معاون هنری وزارت ارشاد به وی ارایه شد ، سجادی پس از دریافت این حکم گفت: خدا را بسیار شاکرم که به من این لطف را داد که در فرهنگسرای نیاوران بتوانم خدمتگزار مردم باشم.
سجادی در ادامه گفت: قدردان زحمات تمام مدیرانی هستم که پیش از من در این مجموعه فعالیت کرده اند و امیدوارم زمانی که این سمت را واگذار می کنم شرمنده خود و هیچ کس نباشم و بتوانم از پس مسولیت هایی که برعهده ام گذاشته شده برآیم.
وی نیز با اشاره به دهه فجر گفت: فجرآفرینان سهم بزرگی برگردن ما دارند و ما امیدواریم که این انقلاب و ارزش های آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.
سجادی با اشاره به امکانات بنیاد نیاوران گفت: نیاوران ظرفیت بالایی دارد و در طول سال های گذشته فعالیت های بنیاد نیاوران فراز و فرود های متعددی را پشت سر گذاشته است .
سجادی خاطرنشان کرد: این فرهنگسرا دو سالن مناسب تئاتر دارد و با وجود دو گالری بزرگ از ظرفیت خوبی در بخش تجسمی برخوردار است ، در این سال ها در بنیاد نیاوران کمتر به موسیقی و ادبیات بهاء داده شده که قصد دارم این بخش ها را قوی کنیم و فعالیت مستمر و پیگیری در این بخش ها داشته باشیم.
سجادی با اشاره به بنای فرهنگسرای نیاوران گفت: این بنا بسیار منحصر به فرد است و در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و با راه اندازی بخش فعالیت های معماری در بنیاد نیاوران قصد داریم که دانشجویان رشته معماری نیز فرهنگسرا را خانه خود بدانند.
در این مراسم هنرمندانی همچون لوریس چکناوریان، داوود گنچه ای، بهاره رهنما، سامان احتشامی، فرهاد هراتی، پریچهر خلوتی، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیفی، حمیدرضا عاطفی، رضا مهدوی، رازمیک اوهانیان، فاضل جمشیدی، حسن مهرجهردی و هوشنگ کامکار حضور داشتند.
فراهنگ (1) ** 9252**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن