تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818894982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتلای کودکان به سرطان خون به زندگی در نزدیکی خطوط انتقال برق ربطی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتلای کودکان به سرطان خون به زندگی در نزدیکی خطوط انتقال برق ربطی ندارد تهران-ایرنا- نتایج یک تحقیق نشان می دهد کودکانی که در نزدیگی خطوط انتقال برق فشار قوی زندگی می کنند با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون مواجه نیستند.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، محققان در این مطالعه اطلاعات 16 هزار و 500 کودک مبتلا به سرطان خون را که در فاصله زمانی میان سال های 1962 و 2008 در انگلیس متولد شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.
در این مطالعه هیچ افزایش خطر ابتلا به سرطان خون میان افرادی که در دهه 80 در نزدیکی خطوط برق فشار قوی زندگی می کردند مشاهده نشد اما این افزایش خطر در میان افرادی که در دهه های 60 و 70 در نزدیکی خطوط انتقال برق فشار قوی زندگی می کردند ،وجود داشت.
سرطان خون یکی از مهمترین انواع سرطان هایی است که کودکان به آن مبتلا می شوند.هر سال در انگلیس حدود 460 مورد جدید ابتلا به سرطان خون در کودکان زیر 15 سال تشخیص داده می شود.
در این مطالعه که توسط گروه تحقیقات سرطان کودکان در دانشگاه آکسفورد انجام شد از اطلاعات سرطان موسسه ملی ثبت تومورهای کودکان استفاده شد.
در این مطالعه محققان زمانی که اطلاعات تمام دوره ها را تجزیه و تحلیل کردند، متوجه شدند که هیچ گونه افزایش خطر ابتلا به سرطان خون در میان کودکانی که در نزدیکی خطوط انتقال برق فشار قوی زندگی می کردند ،وجود نداشت.
اما زمانی که محققان این تجزیه و تحلیل ها را در تقسیم بندی دهه ها انجام دادند، متوجه شدند که خطر ابتلا به سرطان خون در میان کودکانی که در دهه های 60 و 70 متولد شده بودند و در حدود یک سوم مایلی خطوط انتقال برق فشار قوی زندگی می کردند، وجود داشت.
این در حالی است که افزایش خطر ابتلا به سرطان خون در میان افرادی که در دهه 80 در اطراف این خطوط فشار قوی برق زندگی می کردند، مشاهده نشد.
محققان می گویند نتایج این تحقیق نشان می دهد که خطوط برق هیچ تاثیر بیولو‍ژیکی مستقیمی بر خطر ابتلا به سرطان خون ندارد.
کاترین بانچ که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: بسیار دلگرم کننده است که مشاهده می کنیم در دهه های اخیر ارتباطی میان افزایش خطر ابتلا به سرطان خون در میان کودکانی که در نزدیکی خطوط انتقال برق فشار قوی زندگی می کنند ،وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد که با این وجود برای کشف علت ارتباط میان افزایش خطر ابتلا به سرطان خون در میان کودکانی که پیش از دهه 80 در نزدیکی خطوط برق فشار قوی زندگی می کردند به مطالعات بیشتری نیاز است.
علمی(6)**2038**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن