تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد مرکز انتقال خون در بافق با مشکلات زیادی روبروست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایجاد مرکز انتقال خون در بافق با مشکلات زیادی روبروست یزد- ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: بعد مسافت، مکان، تجهیزات و نیروی انسانی از مهمترین مشکلات برای ایجاد مرکز انتقال خون در بافق است .


ˈنقی تقواییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق با بیان نحوه امتیاز بندی برای ایجاد مرکز انتقال خون در یک شهرستان افزود: در ایجاد مراکز خون گیری شاخص هایی چون مسافت، جمعیت، وجود بیمارستان، عمل جراحی، تعداد تصادفات و برخی مسائل دیگر مورد توجه قرار می گیرد .
مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: علاوه بر شاخص های ذکر شده در بافق اکنون مسایل زیادی پیش روی تحقق این خواسته قرار دارد که تامین مکان، تجهیزات و نداشتن چارت سازمانی و نیروی انسانی از جمله این مشکلات است.
تقوایی خاطرنشان کرد: به طور مثال برای تامین و تجهیز دستگاههای نگهداری خون به حداقل یک میلیارد تومان نیاز داریم و همچنین ایجاد یک فضا و مکان مناسب نیز از دیگر ضروریات است.
وی با بیان اینکه باید به طور کارشناسی این مسئله بررسی شود که چرا در نقاط دور از مرکز استان پایگاه انتقال خون ایجاد نمی شود، افزود: ما در استان فقط یک مرکز آزمایش خون در شهر یزد داریم و ایجاد یک مرکز دیگر در جاهای دیگر مقرون به صرفه نیست و بدین خاطر مجبوریم در شهر یزد و اطراف آن خون گیری کنیم تا ظرف یک ساعت و نیم به این مرکز انتقال داده شود .
این مقام مسئول بااشاره به محدودیت های فنی، عنوان کرد: تصور کنید بخواهید خونی را در شهرستان های دور مانند بافق، بهاباد، ابرکوه و شهرستان های دور بگیرید و به این مرکز انتقال دهید بعد از مدتی، بسیاری از فاکتورهای قابل برداشت را از دست می دهد .
وی افزود: پس از گذشت 2 تا 3 ساعت از گرفتن خون محدودیت هایی در گرفتن پلاسما، پلاکت و یکسری دیگر آیتم ها ایجاد می شود .
مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه روند فرایندهای انتقال خون تحت نظارت های مستقیم و دقیق است، تصریح کرد: هرکیسه خون برای آزمایش 150هزار تومان هزینه دارد و بیش از 20 آزمایش بر روی خون انجام شده تا از سلامتی آن اطمینان حاصل شود .
تقوایی، همچنین مباحث مطرح شده در خصوص آلودگی خون بافق، را به شدت تکذیب کرد و افزود: اصلا واقعیت اینگونه نیست که بدلیل آلودگی خون مردم ، در شهرستان بافق خون گیری نمی کنیم .
وی با بیان اینکه خون مردم بافق خوب بوده و مشکلی ندارد، ادامه داد: خواهش من به جد این است که رسانه ها به موضوع کذب مطرح شده بپردازند و این تصور نادرست را برای همیشه از ذهن مردم نجیب و خونگرم بافق پاک کنند .
تقوایی درباره میزان اهدای خون بانوان تصریح کرد: اهدای خون بانوان در استان از دو و 6 دهم به 3 و نیم درصد رسیده یعنی نزدیک به یک درصد افزایش یافته است .
این پزشک مسوول، با اشاره به برخی تصورات نادرست درباره اهدای خون در خانم ها ادامه داد: میزان آلودگی در بانوان کمتر است ولی به دلایل و تصورات مختلف کمتر برای امر خون گیری از زنان اقدام می کنند.
مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت اهدا کننده های خون ابتدا آزمایش های لازم از داوطلب انجام و پس از اطمینان از صحت و سلامت نسبت به دریافت خون اقدام می شود.ک3
7543/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن