تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818838842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیم خیرین فوق تحصص جراحی پلاستیک 500 بیمار را درکشور درمان کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تیم خیرین فوق تحصص جراحی پلاستیک 500 بیمار را درکشور درمان کردند بوشهر- ایرنا- سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک ویژه سفر به مناطق محروم کشور گفت: در 10 سفر گذشته بیش از شش هزار نفر از سوی این تیم تخصصی ویزیت و 500 نفر از آنان که نیاز به عمل داشتند، جراحی پلاستیک شدند.


به گزارش ایرنا، دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی ،یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: با درمان بیماران نیازمند نشان دادیم که با کمترین امکانات می توان فوق تخصصی ترین گروه پزشکی را به شهرها و روستاهای کوچک برد و این اقدام همت مسوولان، پزشکان و پذیرش مردم را می طلبد.
وی اضافه کرد: تیم فوق تخصص جراحی پلاستیک کشور از شش سال پیش برای خدمت در مناطق محروم با حضور جراحان فوق تخصص پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران تشکیل شده است که هم اینک با حضور در استان بوشهر یازدهمین سفر خود را در قالب خدمت رسانی به افراد کم بضاعت رقم می زند.
وی اظهار کرد: نخستین سفر تیم جراحی به استان خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد بوده است که در بعضی استان ها به دلیل استقبال مردم مثل استان خوزستان بیش از چهار بار سفر کرده ایم.
کلانتر هرمزی در باره برنامه کاری تیم جراحی پلاستیک کشور افزود: بسته به شرایط و تقاضا و آمادگی محل موردنظر، در سال حداقل یک و حداکثر سه سفر در برنامه کاری خود داریم که در طول سفرهای متعدد اعضای تیم از پنج تا 17 نفر متغیر است.
وی ادامه داد: در سفر یازدهم به استان بوشهر، 14 نفر شامل هفت نفر فوق تخصص جراحی پلاستیک، یک نفر جراح اطفال، یک نفر متخصص بیهوشی، یک پزشک عمومی مشاور جراحی پلاستیک، دو نفر دانشجوی پزشکی، یک نفر مسوول آی تی(فناوری اطلاعات) و یک نفر مسوول سمعی بصری برای ثبت و ضبط وقایع و شرایط بیمار برای سهولت در مراجعات بعدی، تیم را همراهی می کنند.
کلانتر هرمزی با اشاره به خودجوش بودن این اقدام گفت: در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چه در تهران و چه در استان ها، بسیج جامعه پزشکی نیز نقش موثری برای فراهم کردن مراکز و اتاق های عمل، فراخوان بیماران، مراجعه به شبکه های بهداشت داشته است.
وی هدف از این طرح را خدمت رسانی به مردم محروم عنوان کرد و گفت: با توجه به مراجعه فراوان بیماران بی بضاعت و کم بضاعت از شهرهای دور و در شرایط سخت به بیمارستان محل کار و مطب بنده و هزینه های بسیار بالای اسکان و تغذیه در تهران که گاهی اوقات به حدود یک ماه می رسد، به این نتیجه رسیدم که تیمی متشکل از بهترین شاگردانم که در مقطع فوق تخصص جراحی پلاستیک فارغ التحصیل شده اند علاوه بر عمل و علم، دستی بر تقوا و مردم داری داشتند را تشکیل دهم.
کلانتر هرمزی اضافه کرد: با این هدف در هفت سال موفق به جذب بیش از 25 نفر از بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک کشور علاقه مند به این کار خیر شدم.
وی بیان کرد: برای رفتن به هر نقطه از کشور فراهم سازی شرایط شبکه های بهداشتی درمانی و دانشگاهی و دعوت از تیم جراحی از طرف استان مورد نیاز است که استان بوشهر حدود یکسال و نیم پیش، از ما دعوت کرده بود که با هماهنگی لازم انجام این سفر درمانی ممکن شد.
وی گفت: این تیم تخصصی بیش از 30 درصد کشور را با هزینه های شخصی و بدون حتی یک ریال درآمد از این حرکت و بدون هیچ گونه امکانات دولتی سفر کرده است.
کلانتر هرمزی با اشاره به این که بالاترین آمار ویزیت را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم، اضافه کرد: با توجه به این که در هر سفر بین 500 تا یکهزار و 600 بیمار مورد معاینه قرار می گیرند، در آن حدی که شهر مورد تقاضا امکانات لازم برای عمل جراحی را دارا باشد، عمل جراحی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون چهار اتاق عمل، تجهیزات و امکانات لازم برای انجام اعمال جراحی پلاستیک در مرکز آموزشی شهدای خلیج فارس بوشهر در اختیار ما قرار گرفته است و پیش بینی می شود از یکهزار نفر ثبت نام کننده، حداکثر 100 نفر در طول چهار روز مورد عمل جراحی قرار گیرند.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک ویژه سفر به مناطق محروم کشور گفت: مابقی بیماران با تمهیداتی که صورت گرفته است به جراحان پلاستیک شناسایی شده به وسیله این تیم در استان بوشهر و استان های نزدیک مثل فارس و خوزستان معرفی می شوند.
کلانتر هرمزی افزود: کسانی که نیاز به عمل های سنگین و پیچیده و متعدد در تهران دارند، در مراکز دولتی و با تعرفه های دولتی عمل جراحی می شوند و در پنج سال گذشته بیش ازپنج هزار نفر در دانشگاه شهید بهشتی تهران در بیمارستان 15 خرداد مورد جراحی قرار گرفته اند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: به بیمارانی که امکان عمل آنان در اینجا نیست و یا شرایط عمل جراحی را ندارند قول می دهیم در تهران بدون فوت وقت و با کمترین هزینه که مربوط به فرانشیز است، تحت عمل جراحی قرار بگیرند.
گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک فک و صورت بیمارستان 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از 18 بهمن ماه به مدت چهار روز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برای ارایه خدمات رایگان مستقر هستند.ک/2
629/539 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن