تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت کاهش آثار ارسالی به جایزه کتاب سال بررسی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر جایزه کتاب سال: علت کاهش آثار ارسالی به جایزه کتاب سال بررسی شود تهران - ایرنا - دبیر علمی جایزه کتاب سال با مقایسه آثار رسیده به دبیرخانه در سال های اخیر، خواستار بررسی علت کاهش آثار ارسالی شد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا نجفقلی حبیبی روز شنبه در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی گفت: در سال 89 بیش از 19 هزار کتاب به دبیرخانه جایزه رسیده بود که این رقم در سال های 90 و 91 به بیش از 25 هزار اثر رسید اما در سال 92 با کاهش شدید به حدود 17 هزار کتاب تقلیل یافت.
وی اضافه کرد: علت این کاهش بایستی بررسی شود اما با بررسی های من این کاهش معلول مشکلات صنعت چاپ ناشی از افزایش قیمت کاغذ در سال های اخیر است.
دبیر علمی جایزه کتاب سال در آغاز سخنان خود به پاسخگویی درباره سوالاتی که پیرامون فلسفه برگزاری این جایزه مطرح می شود پرداخت و گفت: این جایزه برای تشویق به مطالعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه همه ساله به عنوان یک آیین ملی برگزار می شود.
وی افزود: در این جایزه کتاب هایی که در سال گذشته منتشر شده اند در سه حوزه تصحیح متون گذشته، تالیف و ترجمه مورد بررسی قرار می گیرند.
حبیبی گفت: برای شرکت در این جایزه فراخوانی اعلام می شود و صاحبان آثار، کتاب های خود را به دبیرخانه ارسال می کنند اما اگر در زمینه ارسال یک کتاب کوتاهی شود دبیرخانه اقدام به خرید و بررسی آن می کند.
وی درباره داوران جایزه کتاب سال گفت: از میان اساتید بزرگ دانشگاه ها و حوزه های علمیه، افراد برجسته و متخصص در حوزه های گوناگون برگزیده می شوند تا کتاب ها را در 65 رشته علمی و سه مرحله داوری، بررسی کنند.
دبیر جایزه کتاب سال اضافه کرد: کتاب هایی شایسته تقدیر شناخته می شوند که بین 80 تا 90 امتیاز کسب کنند و کتاب هایی که بالای 90 امتیاز بدست آورند به عنوان برگزیده جایزه کتاب سال معرفی می شوند.
وی همچنین گفت: در سال های قبل معیارهای بررسی این جایزه باعث تغییر در سطح علمی کتاب های منتشره شده اما در مدتی که من مسوولیت دبیری جایزه را بر عهده داشتم در گفت و گو با اساتید دانشگاه ها به این نتیجه رسیدم که پس از حدود هفت تا هشت سال بررسی کتاب ها با معیار کنونی باید معیارهای جدیدی برای این جایزه در نظر گرفته شود.
حبیبی افزود: در این دوره بیش از 17 هزار اثر به دبیرخانه رسید که از میان آنها 153 کتاب به مرحله دوم داوری راه یافت در نهایت پنج کتاب به عنوان کتاب های برگزیده و 37 کتاب به عنوان کتاب های شایسته تقدیر انتخاب شدند.
آیین اختتامیه سی و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی با حضور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهل قلم در تالار وحدت در حال برگزاری است.
فراهنگ(3)**2024**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن