تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش واردات خدمات با فناوری بالا ایران دو میلیارد دلار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نتایج یک تحقیق: ارزش واردات خدمات با فناوری بالا ایران دو میلیارد دلار تهران - یک پژوهشگر در خصوص نتایج یک تحقیقی که انجام داده، گفت: ایران دو میلیارد دلار واردات خدمات با فناوری بالا در سال 2011 داشت، در حالی که ارزش صادراتش 619 میلیون دلار بود.


پریسا یعقوبی منظری روز شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: حمایت دولت برای تامین زیرساختها به منظور رشد این بخش اهمیت بسزایی دارد و برای ارتقا فعالیت ها بهره گیری از ابزارهای تشویقی نقش موثری دارند.
وی لزوم تدوین آئین نامه ها و مقررات مربوطه برای ساماندهی پشتیبانی از صادرات خدمات با فناوری بالا را خاطرنشان کرد و افزود: انتظار می رود در زمینه واردات نیز با نظام مندی و تدوین شیوه های اصولی بتوان نقش موثری در این بخش ایفا کرد.
یعقوبی، پرهیز از تدوین مقررات دست و پاگیر اداری و شفاف سازی قوانین را یک ضرورت جدی در این بخش دانست و گفت: نبود تشکل تخصصی به منظور نظام بخشیدن به فعالیت در این بخش یک خلاء اساسی است.
به گفته وی، امروز یک مرجع رسمی به عنوان متولی اصلی صادرات خدمات با فناوری بالا نیاز داریم که بتواند شرکتهای فعال در این حوزه را در قالب یک تشکل سازماندهی کند.
ارزش صادرات خدمات با فناوری بالا در سطح جهان سال 2011 به 871 میلیارد دلار رسید.
براساس پنجمین برنامه توسعه کشور (94-1390) ارتقا صادرات کالا و خدمات همپای یکدیگر مورد تاکید قرار گرفته است.
به اعتقاد این پژوهشگر، لازم است برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده در قالب برنامه های پنج ساله، اینگونه تحقیقات که وضعیت توانمندی، تولید، صادرات و واردات را مورد ارزیابی قرار می دهد، سالانه در دستور کار مجموعه های تحقیقاتی و پژوهشی قرار گیرد.
بررسی عملکرد صادرات با فناوری بالا در سال 2011 نشان داد، بیشترین ارزآوری در این حوزه مربوط به خدمات رایانه و فناوری اطلاعات به ارزش 106 میلیون دلار بود.
تحقیق مذکور تحت عنوان شناسایی بازار هدف در زمینه خدمات با فناوری بالا برای موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.
براساس این پژوهش کشورهایی که با ایران موافقتنامه تجاری دارند از جمله کشورهای عضو گروه دی هشت و اکو مورد بررسی قرار گرفته اند.
یعقوبی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد امروز 90 کشور جهان واردکننده خدمات با فناوری بالا بوده که ارزش آن بیش از 711 میلیارد دلار در این بررسی بوده و ایران کمتر از یک درصد واردات جهانی را داشت.
طی سالهای 2011- 2007 سهم ایران از واردات خدمات با فناوری بالا در سطح جهان به ترتیب 23/0، 27/0، 25/0 و 32/0 درصد ثبت شده است.
یعقوبی، حمایت بانکی و مالی برای رشد صادرات خدمات با فناوری بالا را خاطرنشان ساخت و گفت: یکی از کشورهای همسایه به منظور ارتقا صادرات این بخش در قالب چشم انداز تا سال 2020 به مدت سه سال تمام هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت های خود را متقبل شده تا آنها بتوانند با انگیزه بیشتری در بازارهای منطقه ای و جهانی حاضر شوند.
وی اظهار امیدواری کرد: دولت یازدهم در چارچوب بودجه های سالانه، منابع لازم را برای رشد صادرات خدمات با فناوری بالا پیش بینی کند.
اقتصام (4)1559**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن