تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802519830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم/ بازگشت دارایی‌های بلوکه شده ایران مربوط به بانک مرکزی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئيس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی:
جذب 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم/ بازگشت دارایی‌های بلوکه شده ایران مربوط به بانک مرکزی است
رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی: تاکنون در رابطه با جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده همچنین در خصوص تسهیلات مالی قرضی غریب به 13 میلیارد دلار یعنی 12 میلیارد و 943 میلیون دلار جذب شده که تا پایان سال این رقم به 16 میلیارد دلار خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهروز علیشیری رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در نشست خبری امروز خود گفت: در حوزه روابط اقتصاد خارجی تاکنون ملاقات‌هایی در سطح وزیر اقتصاد ایران و وزرای اقتصاد کشورهای آفریقایی و نمایندگان موسسات پولی و مالی بین‌المللی انجام گرفته که یکی از اقدامات مهم ما تأسیس صندوق مشترک در این رابطه است.
 
وی تصریح کرد: در اجلاس وزرای اقتصاد گروه D8 که در تهران سال آینده برگزار می‌شود برنامه‌های تأسیس کمیته‌های مشترک سرمایه‌های خارجی در دستور کار است.
 
***اثر گیری جلسات کار گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج

علیشیری در خصوص بحث حمایت از جذب سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج گفت: اثر گیری کار گروه سرمایه گذاران ایرانیان مقیم خارج در دستور کار گرفته و تاکنون 10 جلسه در خصوص حوزه جذب منابع سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج برگزار شده است.

وی در رابطه با همکاری با نهادهای بین المللی بانک توسعه اسلامی گفت: در حوزه جذب منابع بانک توسعه اسلامی کارهای خوبی انجام شده که مهم‌ترین آن دیدار وزیر اقتصاد با رییس بانک توسعه اسلامی بوده که این بانک از محل منابع مالی خود به منظور تأمین نیازهای مالی پروژه‌های عمرانی کشور منابعی را در اختیار ایران قرار داده است ضمن آنکه در رابطه با بانک تجارت اکو یک پروژه‌ی فاضلاب به میزان 16 میلیون 795 هزار دلار به تصویب رسیده است.
 
وی در رابطه با آخرین وضعیت قراردادهای فاینانس عنوان کرد: از محل فاینانس تا پایان سال 12 هزار میلیارد دلار از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های زیربنایی تأمین خواهد شد. در کنار این موضوع یکی از برنامه‌های بانک توسعه اسلامی طرح کلمبو است که عمدتاً مربوط به دوره‌های آموزشی برای مقاطع فوق‌ لیسانس و دکتری و بالاتر از آن است که در این رابطه 5 دانشجوی برتر ایران در مقاطع فوق لیسانس به بالا توانسته‌اند بورسیه بانک توسعه اسلامی را دریافت کنند.
 
***جذب 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم 

علیشیری در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد: تاکنون در رابطه با جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده همچنین در خصوص تسهیلات مالی قرضی غریب به 13 میلیارد دلار یعنی 12 میلیارد و 943 میلیون دلار جذب شده که تا پایان سال این رقم به 16 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با بیان آنکه مسئولان بانک جهانی در آینده‌ای نزدیک وارد تهران خواهند شد گفت: در این خصوص کمیسیون مشترک بر پایه اقدامات اولیه فردا  در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی تشکیل جلسه خواهد داد.

در کنار این موضوع بانک‌های بین‌المللی اشتیاق زیادی به تأمین منابع مالی پروژ‌ه‌های زیر بنایی ایران بر اساس گشایش خطوط جدید فاینانس در ایران دارد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت سرمایه گذاری خارجی در پروژه مسکن مهر پردیس گفت: یکی از موفق‌ترین حوزه های سرمایه گذاری خارجی حوزه مسکن به ویژه پروژه مسکن مهر پردیس بوده ضمن آنکه تقاضا در خصوص ورود سرمایه گذاران به بخش مسکن روی میز سرمایه گذاری خارجی است که این موضوع در سفر اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز مطرح می‌شود.
 
علیشیری در مورد آمارهای سرمایه گذاری در حوزه صنعت گفت: حوزه صنعت به تنهایی 26 درصد از جذب سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده که ظرف 5 سال آینده این رقم باید به بالای 5 میلیارد دلار برسد.
 
وی افزود: و در بخش مسکن بخش کشاورزی به ویژه بخش‌هایی مانند شیلات سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

***لایحه مشارکت بخش عمومی و خصوصی  
 
وی در خصوص بهره‌گیری از مشارکت بخش عمومی و خصوصی بر اساس حضور بخش دولتی در پروژه‌های زیربنایی گفت در این لایح ه به جای آنکه پروژه‌های زیربنایی به منابع عمومی وابسته باشد از مشارکت بخش عمومی و خصوصی با مشارکت بخش دولتی استفاده می‌شود که این کار باعث بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش عمومی و خصوصی در کشور می‌‌شود.
 
***تحریم‌های اقتصادی بیشتر روی تحریم کنندگان مؤثر بوده است

وی افزود: در بحث اعمال تحریم‌های اقتصادی باید بگویم که این تحریم‌ها به جای آنکه اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار دهد آسیب‌های جدی به خود کشورهای تحریم کننده وارد کرده است.
 
وی در خصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور ترکیه در آستانه سفر رجب طیب اردوغان به تهران گفت هدف گذاری ما برای توسعه روابط با ترکیه بر پایه سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری است امروزه بخش بزرگی از شرکت‌های ترکیه‌ای در بخش های مسکن و راه و ساختمان در حال فعالیت در اقتصاد ایران هستند.
 
***بازگشت دارایی‌های بلوکه شده ایران مربوط به بانک مرکزی است
 
علیشیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا سازمان سرمایه گذاری خارجی از محل آزاد سازی پول های بلوکه شده مبلغی به دستش خواهد رسید یا خیر گفت: موضوع پول‌های بلوک شده این کاملا مربوط به بانک مرکزی است ضمن آنکه بعید میدانم ما پول بلوکه شده‌ای در کشور ترکیه داشته باشیم.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن