تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819701358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطبوعات محلی در برابریکنواختی اطلاع رسانی،نقش آفرینی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مطبوعات محلی در برابریکنواختی اطلاع رسانی،نقش آفرینی می کنند شیراز- ایرنا-استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مطبوعات محلی موثرترین رسانه مقابل یک نواختی در اطلاع رسانی ها هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی خانیکی، جمعه شب در همایش ˈرسانه و انقلاب اسلامیˈ که با موضوع بررسی نقش دکتر کاظم معتمدنژاد در تحولات رسانه ای ایران بعد از انقلاب اسلامی، در شیراز برگزار شد افزود: در جوامع مختلف، تقویت رسانه ها و مطبوعات محلی می تواند بهترین راه برای مقابله با یکسان سازی و مقابله با موجی که می خواهد تسلط پیدا کند باشد.
وی، ضمن اشاره به خدمات ارزشمند کاظم معتمد نژاد در عرصه علوم ارتباطات ادامه داد: آنچه در مورد خدمات و اقدامات این استاد بزرگ بیان می شود غلو نیست و اگر امروز معتمدنژاد را پدر علم ارتباطات کشور می دانند به این دلیل است که او به واقع برای این علم پدری کرد.
او اضافه کرد: حاصل عمر معتمدنژاد را می توان در چهار مفهوم اخلاق حرفه ای، تاکید بر شکل گیری نظام ارتباطی، تاکید بر شکل گیری روزنامه نگاری آزاد و مستقل و همچنین تاکید بر تفکر انتقادی خلاصه کرد.
این استاد علوم ارتباطات، خواستار گسترش و پیگیری آموزش های علمی ارتباطات از طریق دانشگاهها شد.
وی، با اشاره به نقش رسانه های کوچک در پیروزی انقلاب گفت: در جریان انقلاب این نوار کاست، شب نامه ها، اعلامیه ها، دست نوشته ها و نشریات محلی بودند که یک تنه در مقابل رادیو و تلویزیون دولتی ایستادند و در نهایت هم پیروز شدند.
او گفت: روزنامه نگاری یک فعالیت کوتاه مدت نیست و باید از این حرفه سخت در مقابل دیگر حرفه ها و شغل ها حفاظت شود.
خانیکی، همچنین از مدیریت ارشد فارس خواست که به ایجاد و یا تقویت رشته های علوم ارتباطات و روزنامه نگاری توجه شود و از استادان بومی و غیر بومی این علم برای تدریس در دانشگاه ها استفاده شود.
وی اظهار کرد: استاندار فارس باید مدیران استان را ترغیب کند تا در قالب طرح آمایش سرزمین، این ظرفیت نسبی فارس در روزنامه نگاری و ارتباطات جدی گرفته شود.
خانیکی، با اشاره به تعدد نشریات و رسانه ها در شیراز و فارس افزود: وجود همین رسانه ها است که این شهر و استان را در بحث فعالیت های رسانه ای نسبت به دیگر نقاط کشور متمایز کرده است.ک/2
678/ 667 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن