تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803688540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پادشاه عربستان فرمان مبارزه با تروریسم می دهد!چرا؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پادشاه عربستان فرمان مبارزه با تروریسم می دهد!چرا؟


در پشت پرده فرمان عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در خصوص محاکمه و مجازات آن دسته از اتباع این کشور که بأی نحو کان در اقدامات تروریستی و جنگ طلبانه خارج از عربستان شرکت دارند چه چیزی نهفته است؟ ملک عبدالله پادشاه عربستان که کشورش منشأ صدور تروریسم به جهان است، دوشنبه گذشته 15 بهمن ماه با صدور فرمانی نمایشی، به عنوان بخشی از قانون به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» که اواخر سال 2013 میلادی تصویب کرد، دستور داده است: آن دسته از اتباع عربستان که در اقدامات جنگ طلبانه در خارج از این کشور شرکت کنند و کوچک ترین همکاری اعم از کمی و کیفی را با جریان های افراطی مسلح و تروریستی داشته باشد، بسته به نوع همکاری به حداقل از 3 تا حداکثر 20 سال حبس محکوم خواهند شد.
 
این مجازات بر طبق فرمان فریبکارانه پادشاه عربستان که کشورش بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی و سیاسی گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه بویژه سوریه، لبنان و عراق است، شامل هر شخصی از اتباع سعودی می شود که با هر گروه و یا سازمان افراط گرا و یا سازمان تروریستی اظهار همدلی کند و یا به هر شکلی تحت حمایت مادی و یا معنوی خود قرار دهد و یا درخصوص چنین مسأله ای اقدام به تحریک برانگیزی و یا تشویق به آن کند و یا با نوشته و یا سخنی آن را ترویج دهد.

حقیقت این است که دستور جدید پادشاه عربستان که اتاق فکر تمامی عملیات های تروریستی و انتحاری در منطقه می باشد، مبنی بر محاکمه اتباع سعودی که برای جنگ افروزی به خارج از این کشور می روند را بایستی فرمانی فریبکارانه، مضحک و به دور از واقعیات موجود دانست که شنیدن آن هر انسان آگاهی را به خنده وا می دارد. زیرا این فرمان در حالی صادر می شود که بر اساس آمارهای رسمی منتشره تعداد تروریست های سعودی که تاکنون به سوریه رفته و بر علیه دولت قانونی بشار اسد می جنگند بالغ بر 12 هزار نفر می شود که مکان دوم را پس از تروریست های چچنی در سوریه اشغال کرده اند.


ملک عبدالله فرمان مضحکانه مبارزه با تروریست می دهد؛ آنهم درست در شرایطی که بر اساس ده ها هزار صفحه سند موثق و موجود که بالغ بر چندین تریلر می شود اقدامات جنایات بار سران رژیم آل سعود و سرویس های مخوف جاسوسی عربستان تحت هدایت تروریست کارکشته ای به نام بندر بن سلطان در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، بحرین، مصر، یمن، مراکش، تونس، لیبی، روسیه و شمار دیگری از کشورها از آفریقای شمالی گرفته تا جنوب آسیا برای همگان روشن بوده بگونه ای که بی هیچ شک و تردیدی می توان اذعان داشت که رژیم آل سعود طی سال های اخیر از طریق راه اندازی شبکه های مختلف تروریستی و ایجاد ده ها مرکز آموزشی گروه های تکفیری و سلفی تروریست و با صرف صدها میلیارد دلار پول باد آورده نفتی به منشأ و محور اصلی گسترش و صدور تروریسم در جهان کنونی مبدل شده است.   
با این اوصاف پرسشی که در این بین به ذهن متبادر می شود این است که به راستی در پشت پرده فرمان عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در خصوص محاکمه و مجازات آن دسته از اتباع این کشور که در اقدامات تروریستی و جنگ طلبانه خارج از عربستان شرکت دارند چه چیزی نهفته است؟همانطور که در بالا اشاره شد در چارچوب یک نگاه وقاع بینانه تحت هیچ شرایطی نمی توان این دستور را به مفهوم واقعی کلمه به این معنا دانست که عربستان عزم خویش را برای مبارزه با تروریسم جزم کرده و در مقام مقابله با پدیده تروریسم که خود منشأ اصلی آن می باشد بر آمده است.
تاکنون در تبیین فرمان پادشاه عربستان در خصوص محاکمه آن دسته از افراد و اشخاصی که برای جنگ افروزی به خارج از این کشور می روند و یا در خارج حضور دارند استدلال های گوناگونی ارائه شده است. به عنوان نمونه شاه عربستان که خود متهم درجه اول حمایت از تروریسم در جهان است اقدام جدید خود را اینگونه توجیه کرده است که هدف از آن جلوگیری از آسیب رسیدن به جایگاه عربستان و روابطش با کشورهای دیگر از جمله جلوگیری از خدشه وارد شدن به رهبران سعودی است.

در این راستا برخی دیگر نیز در داخل عربستان بر این باورند که رژیم آل سعود فرمان های جدیدی را برای رهایی از تروریست هایی که خود به سوریه و دیگر مناطق جهان اعزام کرده، صادر نموده است و با این فرمان بر این افراد برای ادامه جنگ فشار وارد کرده و البته تهدید کرده است در صورتی که این افراد به عربستان برگردند، تحت پیگرد قرار گرفته و به زندان خواهند رفت. استدلال این گروه نیز این است که دلایل اتخاذ تصمیم اخیر از سوی عبدالله بن عبدالعزیز احساس خطر وی برای آینده حکومت آل سعود می تواند باشد که البته این نکته در تحلیل روزنامه الوطن از رسانه های رسمی سعودی اینگونه آمده است که فرمان پادشاهی در این شرایط نشان دهنده درک خطری است که از ناحیه گروه های افراطی و جوانان فریب خورده سعودی در کمین عربستان است!

روزنامه الشرق عربستان هم در خصوص تصمیم عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی نوشته است عربستان با این اقدام خود راه را به روی تروریسم خارج بسته است. الشرق در عین حال ادعا کرده است فرمان اخیر ملک عبدالله بر موضع مستمر عربستان در مبارزه با تروریسم و مهار آن تأکید می کند! در واقع رسانه های رسمی وابسته به آل سعود مدعی شده اند اقدام اخیر پادشاه عربستان برخاسته از روح مسؤلیت پذیری وی و تکمیل تلاش های عربستان در محاصره فکر تروریستی و تنگ کردن عرصه بر گروه گمراه است! این در حالیست که برخی دیگر نیز این تصمیم را تحت فشارهای منطقه ای و بین المللی دانسته و گروهی دیگر هم آن را با هدف فریب افکار عمومی و القای دخالت نداشتن در ناآرامی های منطقه و ادعای طرفداری آل سعود از ملت های منطقه از جمله مردم سوریه قابل ارزیابی دانسته اند.

 

اما آنچه مشخص است این است که اگرچه می توان تصمیم اخیر ملک عبدالله را به عنوان مسأله ای که با هدف فریب افکار عمومی اتخاذ شده است مورد ارزیابی قرار داد اما صرف توجه به این موضوع نباید بگونه ای باشد که ذهن آدمی از توجه به دلیل اصلی و پشت پرده واقعی این فرمان غفلت نماید.لذا در این راستا باید تأکید داشت همچنان که کارشناسان متخصص در امور جریان‌های تندرو می‌گویند، این دستور را ملک عبدالله بن عبدالعزیز به تقاضای شخصیت‌های عربستانی صادر کرده که در حقیقت خواستار تنگ‌تر شدن حلقه برخورد با اخوانی‌ها و مبارزه با هر گروهی که از آن ها حمایت مالی کند یا به آن ها تمایل دارد، هستند که هدف از این دستور نیز بیش از آن که مبارزه با جریان های تروریستی باشد در اصل مبارزه با جریان اخوان المسلمین است؛ جنبشی که به شدت وحشت و حساسیت عربستان و کشورهای مرتجع عربی حوزه خلیج فارس را برانگیخته و نسبت به کوچکترین تحرکی از سوی آن ها فوراً واکنش نشان می دهند.
در این زمینه باید توجه داشت این فرمان درست به فاصله اندکی یعنی یک ماه پس از آن صادر شده است که دولت مصر که مناسبات دوستانه تنگاتنگی به آل سعود دارد با صدور حکمی، جنبش اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی اعلام داشته و تأکید کرده است که بعد از صدور این حکم، همه فعالیت‌های این گروه ممنوع خواهد بود.این در حالیست که چندی پیش نیز شورای امنیت ملی عربستان مجموعه ای از مؤسسات آموزشی و اقتصادی را که گفته می شد با جنبش اخوان المسلمین همکاری می کرده اند، تعطیل و برخی از کارکنان آن ها را نیز دستگیر کرده است. ضمن اینکه مشاور وزارت دادگستری عربستان نیز چند روز قبل اعلام کرد مجازات هایی که اخیراً طی یک فرمان پادشاهی صادر شده است، افراد منتشر کننده آرم «رابعه» در سایت های اجتماعی را هم شامل می شود. آرم رابعه بیانگر کشتار هواداران محمد مرسی رئیس جمهور عزل شده مصر توسط ارتش این کشور است که تابستان گذشته در میدان «رابعه العدویه» مصر در اعتراض به عزل مرسی تحصن کرده بودند.
همچنین «ناصر الداوود» مشاور وزارت دادگستری عربستان گفته است هرگونه وابستگی به اخوان المسلمین که در مصر به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است و یا تائید اندیشه‌های این گروه، ابراز همدردی با آن با هر وسیله ممکن و ارائه هرگونه کمک مالی و معنوی به این گروه بر اساس فرمان پادشاهی جرم محسوب می‌شود. لذا به همین دلیل می توان نتیجه گرفت دستور پادشاه عربستان مبنی بر هر فردی که به جریان‌ها یا گروه‌های افراطی و یا سازمان‌های تروریستی در داخل، منطقه و یا سطح بین الملل انتساب داشته باشد و یا اینکه اندیشه‌ها و افکار این گروه‌ها را تائید و با آن به هر شیوه ممکن همدردی نماید و یا از آن ها حمایت‌های مالی و معنوی بعمل آورد و یا اینکه نوشته‌ای را در راستای تبلیغات برای این گروه به تحریر درآورد، بیش از آنکه متوجه تروریسم باشد، در حقیقت با هدف مقابله با جنبش اخوان المسلمین و آراء و اندیشه های آن صورت گرفته است که می توان آن را به نوعی مکمل رفتارها و قوانینی دانست که حکومت انتقالی مصر علیه اخوان المسلمین در پیش گرفته است.



در خاتمه شایان ذکر است خاندان سعودی دست در دست دیگر کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس به هر ابزاری برای جلوگیری از گسترش موج اخوانی در خاورمیانه متوسل شده اند. بر این مبنا پس از تحولات تابستان گذشته و عزل محمد مرسی از قدرت توسط نظامیان، عربستان سعودی نخستین کشوری بود که شادمانی و خرسندی خود را از کنار رفتن اخوانی ها اعلام کرد و پس از آن بود که شاهد کمک های ده ها میلیارد دلاری عربستان سعودی، امارات و سایر کشورهای خلیج فارس به دولت جدید مصر بودیم.از نظر سعودی ها شکست و ناکامی اخوان در مصر نقطه عطفی بود که  می تواند مقابل گسترش اخوان در منطقه را که درست در نقطه مقابل رویکردهای منطقه ای آل سعود قرار دارد بگیرد. در سایه این هدف، آل سعود تلاش می کنند تا با حمایت از دولت جدید و ارتش مصر بتوانند تحولات مصر را به سمت و سویی سوق دهد تا مردم مصر  از اخوان و جریان های اسلام گرا مایوس شده و برای مهار آن دست به کار شوند.  
دانلود در نتیجه عربستانی ها که تصمیم گرفته اند تا آخر و تا ریشه کنی آخرین عضو اخوان المسلمین به مبارزه بر علیه این جنبش اسلامگرا ادامه دهند، قصد دارند تا از نقطه نظر اقتصادی حداکثر حمایت را از دولت جدید مصر به عمل آورند و همچنین به لحاظ سیاسی و بین المللی نیز در رایزنی سیاسی با کشورهای دیگر از جمله آمریکا تلاش می کنند تا وضعیت در مصر را به سویی هدایت کنند که مصر منهای اخوان و یا مصری با اخوان بشدت تضعیف شده در منطقه را به عنوان اصلی که خواست و مطلوب نظر سعودی هاست مطرح کنند.

لینک را کپی کنید


جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن