تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمان جدید پادشاه عربستان، فرمایشی یا واقعی؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرمان جدید پادشاه عربستان، فرمایشی یا واقعی؟ تهران - ایرنا- بر اساس فرمان جدید پادشاه عربستان که دیروز دوشنبه صادر شد، هر شهروند سعودی که به هر شکلی در اقدامات جنگجویانه (تروریستی) خارج از کشور مشارکت کند، حداقل به 3 تا 20 سال زندان محکوم می شود.


به گزارش ایرنا، برپایه فرمان پادشاه سعودی، مشارکت در نبردهای نظامی خارج از کشور، عضویت در گروه های دینی و فکری تندرو و گروه هایی که در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی، ˈتروریستیˈ شناخته می شوند یا حمایت از این گروه ها در هر صورتی، جرم شناخته می شود.
بر اساس فرمان پادشاه سعودی، هر کس با این گروه ها و جریان ها ˈبه هر صورتی و با هر روشیˈ اعلام همبستگی کند یا کمک های مادی و معنوی به آن ها ارائه دهد یا اینکه برای چنین اقداماتی از راه سخن و نوشته یا هر راه دیگری تشویق و تبلیغ کند، مجرم شناخته می شود.
در این فرمان آمده است: ˈاگر عامل هرکدام از این اقدام ها از افسران نیروهای مسلح یا اعضای آن باشد، حکم زندانش حداقل 5 سال و حداکثر 30 سال خواهد بود.
پادشاه سعودی همچنین تصمیم گرفته است کمیته ای از وزارت خانه های کشور، خارجه، امور اسلامی، اوقاف و ارشاد، دادگستری ودیوان مظالم ، هیئت تحقیق و دادستانی تشکیل دهد تا به صورت دوره ای، فهرستی از گروه ها و جریان هایی که در این فرمان به آن ها اشاره شده، تهیه کنند.
این پیام در حالی صادر می شود که تروریست های عربستانی در قالب 3 گروه آنهم فقط در سوریه در حال جنگ با دولت و مردم این کشور هستند.
گروه اول شامل نیروها و افسران گارد سلطنتی عربستان می باشد که تاکنون دهها نفر از اعضای آن در سوریه به هلاکت رسیده و بیش از یکصد نفر از آنها هم به اسارت نیروهای سوری درآمده اند.
گروه دوم، شامل نیروهای عربستانی گروهک تروریستی القاعده می باشد که مستقیما با دربار، شاهزادگان و رژیم سعودی در ارتباط هستند.
گروه سوم نیز شامل زندانیان با حبس بالا و خطرناک(در انتظار اعدام) می باشد که در زندانهای عربستان در حبس بوده اند و به طور توافقی به جنگ سوریه اعزام شده اند تا پس از مدتی (حدود شش ماه) جنگ و در صورت زنده ماندن حکم آزادی خود را از آل سعود دریافت کنند.
دخالت نیروهای امنیتی و پلیس عربستان در سرکوب انقلابیون بحرینی و یمنی نیز از دیگر موارد دخالت نیروهای آل سعود در منطقه است.
دخالت در براندازی حکومت اخوان المسلمین مصر به رهبری محمد مرسی و ادامه دخالت ها در این کشور و حمایت از حکومت ارتش مصر نیز یکی دیگر از اقدامات سران و نیروهای امنیتی مصر در منطقه خاورمیانه بشمار می رود.
همچنین حمایت از تروریست های تکفیری در عراق، پاکستان و افغانستان موارد دیگر کارنامه نظام آل سعود می باشد.
حال با این تفاسیر به نظر می رسد که فرمان پادشاه سعودی برای شرکت در جنگ در کشورهای منطقه دستوری به دور از واقعیت و همچنین فرمانی فرمایشی است چرا که گرداندگان اصلی جنگ سوریه و عراق و همچنین دخالت در امور کشورهای منطقه از جمله مصر، بحرین و یمن جزو سیاست های جدا ناپذیر سعودی ها بشمار می رود.
از مجید جعفری
ایرانم/1275**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن