تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های دانش بنیان خصوصی در صنعت نفت وام می گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول در شرکت نفت: شرکت های دانش بنیان خصوصی در صنعت نفت وام می گیرند تهران - ایرنا - مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، از توافق شرکت ملی نفت ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد صندوق اعطای وام های کم بهره به شرکت های دانش بنیان خصوصی فعال در صنعت نفت خبر داد.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران(شانا)، «علی عمادی» گفت: بر اساس این توافق قرار است دو طرف به این صندوق بیش از ١٠ میلیارد تومان بودجه اختصاص دهند.
وی از موافقت وزیر نفت با تاسیس این صندوق و سرمایه گذاری مشترک و به اندازه شرکت ملی نفت ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزود: شرکت های دانش بنیان بابت استفاده از وام های این صندوق باید تجهیزات، مواد و خدمات مورد نیاز صنعت نفت را با همکاری پارک های علمی و فناوری کشور مانند پردیس انجام دهند.

** ایجاد انگیزه برای محققان و پژوهشگران
عمادی تصریح کرد، به منظور ایجاد انگیزه کاری در بین محققان و متخصصان کشور پیش بینی شده که آنها بتوانند تا ٥١ درصد از سهام شرکت های دانش بنیان استفاده کننده و این وام ها را در اختیار بگیرند.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از همکاری نزدیک این مدیریت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از شرکت ها و سازمان های خصوصی دانش بنیان خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، پژوهشگران و محققان می توانند با خرید سهام این شرکت ها به صورت مستقیم درگیر کار و پروژه ها شوند.
وی با تاکید بر تجاری کردن دانش های فنی به دست آمده در صنعت نفت گفت: برای تحقق این امر باید سیستم های انگیزشی برای محققان و متخصصان دیده شود تا آنها احساس کنند که هرگونه پیشرفت در زمینه تجاری سازی، منافع بیشتری برای خود آنها به همراه دارد؛ خوشبختانه این موضوع در قوانین تصویب شده از سوی مجلس و دولت یازدهم دیده شده بطوریکه اکنون در قالب سرمایه گذاری های ریسک پذیر، وام های خوبی به متخصصان واگذار می شود.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد، امروزه درآمد شرکت های دانش بنیان در پارک های علمی و فناوری دنیا به شکل چشمگیری افزایش یافته است؛ به عنوان مثال دانشگاه استنفورد آمریکا با در اختیار داشتن دو هزار شرکت دانش بنیان سالانه بیش از ٦٠ میلیارد دلار درآمد سالانه حاصل از فروش دانش فنی دارد، از این رو در صورتیکه به شرکت های دانش بنیان کمک شود می توان به راحتی صنعت نفت را به جایگاه والایی در منطقه و جهان رساند.
وی ساخت گل حفاری پایه نانویی و چهار نوع ماده افزودنی شیمیایی برای افزایش بهره وری در تولید نفت و گاز را نمونه های موفق از همکاری شرکت ملی نفت با بخش های خصوصی در بخش پژوهش و فناوری یاد کرد و گفت: تاکنون پژوهشگران ایرانی توانسته اند راهکارهای علمی خوبی برای مشکلاتی همچون خوردگی در تاسیسات‏‏، سبک کردن نفت خام، تفکیک آب و نفت را پیدا کرده اند.

** دورخیز برای تولید ٢٢ ماده شیمیایی
عمادی با بیان اینکه اکنون برخی مواد شیمیایی با وجود مصرف کم در صنعت نفت در فرآیند تولید نفت و گاز بسیار اهمیت دارد، گفت: مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با توجه به استراتژیک بودن این مواد، در حال حاضر تولید ٢٢ نوع از این مواد را هدف گذاری کرده و تاکنون برخی از این مواد به مرحله تولید آزمایشی رسیده به عنوان مثال مواد شیمیایی افزودنی ساخته شده در ایران در میدان های پایدار غرب، پایدار‏، سروش، بی بی حکیمه و میدان اهواز امتحان و حتی به صورت کامل در میدان های نفت سبک ایران به خوبی عمل کرده اند.
عمادی در بخش دیگری از صحبت های خود تبدیل شرکت ملی نفت ایران از حالت عملیاتی محور به حالت دانش محور را یکی از رویکرد های اصلی مدیریت پژوهش و فناوری اعلام کرد و گفت: تاکنون ١١ حوزه یا طرح کلان فناوری همچون شامل ازدیاد برداشت،‏ مدل سازی نرم افزارهای کنترل و مدیرت مخازن نفتی و گازی، علوم زمین، شناخت مخازن حفاری و نهایتا حفظ تولید نفت و گاز تدوین شده است.

** اتمام ٢١٨ پروژه پژوهشی
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بر اساس ١١ حوزه یاد شده تاکنون ٢١٨ پروژه پژوهشی به اتمام رسیده و در مرحله عملیاتی شدن به سر می برد و ١٣٣ پروژه نیز در حال اجرا و تصویب است.
وی حمایت از پایان نامه های فوق لیسانس و دکترا، تشکیل ٧٣ جلسه با شبکه های پژوهشی با متخصصان دانشگاهی و صنعت نفت، اولویت بندی پروژه های پژوهشی، ایجاد کمیته های سیاستگذاری ها و میدان های مشترک نفت و گاز و همکاری نزدیک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از دیگر فعالیت های بخش پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد.
اقتصام(1) ** 9186 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن