تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804417089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ کیومرث پوراحمد به منتقدان «50 قدم آخر»


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پاسخ کیومرث پوراحمد به منتقدان «50 قدم آخر»
کیومرث پوراحمد در پاسخ به منتقدان فیلم «50 قدم آخر» که آن را ضعیف و غیر منسجم می‌دانستند، گفت: «من تلاشم را کرده‌ام و فیلم همین است و کاریش نمی‌شود، کرد.»
آفتاب: به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما که 17 بهمن ماه در نشست فیلمش در کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر سخن می‌گفت، در ابتدای سخنانش، مطرح کرد: من یک سوال دارم: اولین پلانی که طناز طباطبایی و بابک حمیدیان با یک بچه کنارشان در جنگل نشسته‌اند، همه خندیدند. شما فهمیدیدکه چرا خندیدند؟!!


عده‌ای از مخاطبان در پاسخ به پوراحمد، نسبت به لهجه کُردی فیلم، زیرنویس نکردن آن و نامفهوم بودن این زبان برای اکثر حاضران در سالن نمایش اعتراض کردند که وی پاسخ داد: فکر می‌کنم باید بخش‌هایی از دیالوگ‌های کُردی طناز طباطبایی را زیرنویس کنیم، راست می‌گویید و حق دارید!


این کارگردان در واکنش به سوالات مکرر درباره ضعف فیلم و منسجم نبودن آن اظهار کرد: به هر حال «50 قدم آخر» همین است. من مختصری در صدای آن دست می‌برم وگرنه فیلم همین است و کاریش نمی‌شود، کرد. اگر کسی قسمت دوم آن را دوست ندارد من معذرت می‌خواهم.


وی افزود: من تمام تلاشم را کرده‌ام و بارها و بارها فیلمنامه را بازنویسی کرده‌ام. بابک حمیدیان درباره شخصیت خودش خیلی کار کرد و همان کاری را کرد که خسرو شکیبایی در «اتوبوس شب» انجام داد.


پوراحمد سپس از تمامی عواملش تشکر کرد و گفت: شانس زیاد من این بود که گروه خیلی خوبی داشتیم. خیلی در سینما نایاب است که در یک‌گروه 40 نفره، هیچ کس پشت سر دیگری حرف نزند و زیر آب کسی را نزند و... .


خسرو شکیبایی در نشست فیلم!


در ادامه، سلمان فرخنده (یکی از بازیگران «50 قدم آخر»)هم با این پرسش مواجه شد که چرا سعی کرده صدایش را شبیه زنده‌یاد شکیبایی کند که وقتی صحبت کرد مشخص شد که واقعا صدای طبیعی او شبیه خسرو شکیبایی است!


او در واکنش به این سخنان گفت: همه دوست دارند که شبیه خسرو شکیبایی باشند اما من کپی‌کار نیستم اما اگر بتوانم ذره‌ای از یاد او را در دل‌ها زنده کنم، خوشحال می‌شوم.


کیومرث پوراحمد نیز در واکنش به این پرسش عنوان کرد: این سوال کمی ناشیانه است و نشان می‌دهد فردی که سوال را پرسیده، شناختی از مقوله بازیگری ندارد.


بابک حمیدیان هم در سخنانش درباره حضور در این فیلم گفت: فیلم حاتمی‌کیا برای سال قبل است و بعد از آن مصدوم شدم و 6 ماه بستری بودم. «50 قدم آخر» کار سختی بود، از این بابت که می‌ترسی در چنین فضایی، آیا تماشاگر تا آخر با تو همراه می‌شود یا نه؟


طناز طباطبایی نیز درباره اینکه چگونه توانسته با زبان کردی غلیظ به خوبی سخن بگوید، عنوان کرد: با توجه به انتخاب لوکیشن‌ها و شرایطی که نقش در آن بازی می‌شد، باید از زبان کردی استفاده می‌کردیم. البته ما خیلی سعی کردیم که غلظت لهجه را تلطیف کنیم اما گویا در جاهایی دیالوگ‌ها برای مخاطبان نامفهوم می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: من هیچ رگ و ریشه کردی ندارم و تنها با دو مشاور توانستم این نقش را بازی کنم.


در بخشی از نشست، پوراحمد نسبت به درست منتقل نشدن بعضی از سخنانش در مصاحبه‌ها گفت: برخی از دوستان یا ضبط‌شان خراب است، یا گوش‌شان خراب است یا درک‌شان! چون در بعضی از مصاحبه‌هایی که خودم چک نکردم، مفاهیم و لحن عوض شده است.


بابک حمیدیان هم در انتقاد به شیوه اعتراضی مخاطبان در سالن نمایش فیلم اظهار کرد: بعضی از اعتراض‌ها را واقعا متوجه نشدم. متوجه نشدم که در بعضی از صحنه‌ها، دست زدن حاضران در سالن نشان از تحسین است یا تمسخر. شاید در جامعه نقد و مطبوعات حق خودتان می‌دانید که با یک فیلم اینطور رفتار کنید! من با همین دوستان هر روز فیلم‌ها را می‌بینم و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد مرزی که در ذهنم برای خودم می‌سازم، خراب می‌شود.


امیر پوریا (مجری – کارشناس نشست) واکنش‌های منتقدان و اصحاب رسانه‌ را در سالن به بازیچه تعبیرکرده و گفت:تجربه فیلم دیدن در جایی مانند کاخ جشنواره که الگو گرفته از جشنواره‌ها خارجی است، نیاز به یک تجربه دارد اما بسیاری از دوستان تجربه حضور در جشنواره‌های خارجی را ندارند.


وی با ارایه‌ی اطلاعاتش از تجربه حضور در جشنواره‌های خارجی در اظهاراتی، رفتار اعتراضی اکثر منتقدان و اصحاب رسانه به فیلم در سالن نمایش را «بازیچه» خواند و اظهار کرد: این رفتار آماتوری بوده و به بازیچه تبدیل شده است. اگر واقعا صاحب کرسی نقد باشیم باید آن را برای یکسری فیلم خاص بگذاریم که قبح آن نریزد.


پوریا سعی می‌کرد در طول نشست، انتقادات اهالی رسانه به «50 قدم آخر» و کیومرث پوراحمد را قرائت نکند و همین موضوع باعث شد که بسیاری از اصحاب رسانه پس از دقایقی نشست را ترک کنند.


به گزارش ایسنا، فیلم «50 قدم آخر» در هنگام نمایش در سالن اصلی برج میلاد هم با حواشی روبرو شد. این فیلم در 45 دقیقه اول آن با استقبال خوب و در یک ساعت بعدش با کف زدن‌ها که نشانه‌ی اعتراض منتقدان بود،مواجه شد.


در نشست و نقد و بررسی این فیلم، مهدی سعدی (تدوینگر)، سعید سعدی (تهیه‌کننده)، حسین جعفریان(مدیر فیلمبرداری)،‌ محمد مختاری (صدابردار)، مهرداد جلوخانی (صداگذار) و... هم حضور داشتند.


همچنین حجت‌الاسلام پژمان‌فر (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی)‌ در نشست حضور داشت.




تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن