تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818777732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه نگاری بر همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حاشیه نگاری بر همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان اصفهان- ایرنا- سومین همایش بین المللی ادیان توحیدی روز پنجشنبه میزبان جمع گرم و یکدل ارامنه، زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان، آشوریان، صابئین و مسلمانان کشورمان بود.


به گزارش ایرنا، سومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ادیان توحیدی با عنوان «اعتدال گرایی از منظر ادیان توحیدی و نفی خشونت های قومی و فرقه ای» در اصفهان برگزار شد.
در این همایش از اعضای انجمن های زرتشتیان و کلیمیان ایران، آشوریان شاهین شهر، شورای خلیفه گری ارامنه جنوب ایران، نماینده ارامنه و صابئین و جمعی از مسوولان بخش های مرتبط با ادیان توحیدی تجلیل شد.
مادر شهید ˈفرهاد خادمˈ که از شهدای زرتشتی ایران در دوران دفاع مقدس است نیز مورد قدردانی قرار گرفت و او دقایقی سخن گفت.
استاندار اصفهان در سخنان خود در این همایش از احیای صفاخانه در محله جلفای اصفهان با قدمت 112 سال به منظور احیای گفت و گو میان ادیان الهی خبر داد.
نماینده ارامنه در این همایش در سخنان خود بر اهمیت مهربانی و شفقت با همنوعان تاکید کرد.
پس از پایان این همایش هنگام خروج پیروان ادیان الهی از سالن همایش، تندیس اهدایی به کشیش ˈوارطان آقابابائیانˈ به دلیل برخورد یکی از عابران بر زمین افتاد و شکست، اما او
بسیار مهربان و با لبخند با این موضوع برخورد و آن عابر را بدرقه کرد.
نماینده صابئین ایران در این مراسم بر لزوم احترام فرزندان به والدین، پاکی و دوری از خشونت تاکید کرد.
توصیه ها و سخنان مشابه همه نمایندگان ادیان توحیدی حاضر در مراسم حاکی از آن است که رسالت همه انبیای الهی بر اصل توحید، معنویت و مهربانی بنا شده و همه پیامبران یک هدف را دنبال کرده اند.
یکی از نکات جالب این مراسم تشویق گرم و پرمعنای پیروان ادیان مختلف برای غیرهمکیشان خود بود که همزیستی، تعامل و احترام متقابل ادیان الهی را در جمهوری اسلامی ایران تداعی کرد و این درحالی است که دشمنان نظام، مدعی نقض حقوق اقلیت های مذهبی در ایران هستند.
پیروان همه ادیان در کنار یکدیگر و بر روی یک میز پذیرایی شدند تا اتحاد و جمع آنها بیش از گذشته گرم شود.
از نکات قابل توجه در این آیین احترام رییس دبیرخانه ادیان توحیدی به رسوم ادیان مختلف بود و او در پایان سخنرانی خود گفت: هرکس به هر روشی که می پسندد در این مراسم تشویق کند.
از حواشی این همایش قرائت پیام اسقف اعظمˈ مارنرسای بنیامینˈ رهبر کلیسای شرق ایران بود که در اختیار خبرنگاران حاضر در همایش قرار نگرفت.
این پیام با پیگیری زیاد خبرنگاران روبه رو شد اما در پایان مراسم به دلیل برخی اصلاحات چاپی از مجری دریافت و خبرنگاران از انتشار آن در رسانه ها بازماندند.
در پنجمین همایش ادیان توحیدی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی، استاندار اصفهان، 300 نفر از پیروان ادیان توحیدی، اعضای ˈجامعه المصطفی العالمیهˈ ، خواهرخوانده های شهر اصفهان و جمعی از مسوولان استانی و کشوری حضور داشتند.
خبرنگاران و عکاسان مسلمانانی که پوشش خبری این همایش بین المللی را بر عهده داشتند با نهایت علاقه به انتشار اخبار و تصاویر این مراسم پرداختند تا به جهان بگویند ˈایران وطن مشترک تمام ادیان الهی استˈ.
گ / 7131/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن