تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815408478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عدالت سینمایی در شهرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آغاز عدالت سینمایی در شهرستانها شهرکرد- ایرنا- اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در سینماهای شهرستانی ، امکان برخورداری گروه بیشتری از علاقه مندان هنر هفتم در کشور از این رویداد هنری را فراهم کرده است.


سالها بود که علاقه مندان به هنر هفتم برای دیدن فیلم های جشنواره های بین المللی فجر مجبور بودند چندی روزی را به تهران سفر کنند.
همین سال گذشته سفر به تهران و دیدن حداقل 10فیلم جشنواره سی و یکم برای بچه های شهرستانی حدود 10 میلیون ریال هزینه داشت در حالی که برای یک تهرانی 10فیلم حدود سه میلیون و 600هزار ریال هزینه داشت.
علاوه بر این که علاقه مندان شهرستانی باید پول بلیت رفت و برگشت و بلیت تماشای هر فیلم را به صورت جداگانه محاسبه می کردند، برای ماندن یک شب در تهران حداقل باید یک میلیون ریال آن هم در مهمان خانه ای با کمترین امکانات هزینه می کردند.
این رفت و آمدها و اسکان ها برای بچه های شهرستانی که بیشتر دانشجو یا فعالان حوزه فیلم بودند بسیار هزینه بر بود.
برای استانی مانند چهارمحال و بختیاری که نزدیک به هشت نفر کارشناس ارشد سینما آن هم از دانشگاه تهران، هنر و تربیت مدرس دارد، این رفت و آمدها به تهران بسیار هزینه بر شده بود.
اما امسال در یک اقدام حرفه ای و پسندیده جشنواره بین المللی فیلم فجر به شهرکرد نیز روی خوش نشان داد و تا همپای پایتخت در این شهر کوچک نیز مردم شاهد اکران فیلم های بزرگترین فستیوال سینمایی ایران باشند.
اگر چه در شهرکرد خبری از فیلم ˈ50قدم مانده به آخر ˈ که چهارمحال و بختیاری بخشی از لوکیشن های این فیلم در زمان فیلمبرداری بوده ،نیست اما همین فیلم هایی که به شهرکرد رسیده است فیلم های بسیار قابل بحث و تامل دارد.
از فیلم خانه پدری کیانوش عیاری با ساختاری ملودرام تا فیلم ماهی و گربه شهرام مکری که نوعی فیلم فرمیک در سینمای ایران محسوب می شود،گرفته تا فیلم بحث برانگیز قصه های رخشان بنی اعتماد و فیلم ساختارگرای سیزده هومن سیدی به مدت 10 روز مهمان شهرکرد شده اند.
سالم صلواتی که برای هنرمندان فیلمساز شهرکرد چهره ای شناخته شده است با فیلم زمستان آخر به این جشنواره آمده و شاید فیلم لامپ 100سعید آقاخانی که رویکردی طنازانه دارد در این جشنواره حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران 20اثر جشنواره بین المللی فیلم فجر در شهرکرد خبر داد.
ˈحسین گنجی ˈروز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:این 20اثر از هفدهم بهمن ماه همزمان با تهران در سینما بهمن شهرکرد اکران می شود.
وی افزود:در این زمینه استان آمادگی خود را اعلام کرده است و با همکاری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ،دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ،مسوولان ارشد استان و هنرمندان این جشنواره برای نخستین بار در شهرکرد اجرایی می شود.
گنجی تاکید کرد:اکران همزمان آثار سینمایی ایران در شهرکرد در جشنواره فیلم فجر یکی از رخدادهای مهم فرهنگی استان است که به مناسبت دهه فجر در شهرکرد برگزار می شود.
به گفته وی،برای تجهیز سینمای شهرکرد به سیستم دیجیتال نیز 750میلیون ریال نیز هزینه شده و سینما بهمن شهرکرد اکران به این سیستم تجهیز شده است.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از 12 تا 22 بهمن 1392 در چهار بخش در تهران برگزار می‏ شود.
7359
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن