تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804141660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجسمه‌هایی که هزاران گردشگر را به خود جذب کرد/ دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها منتخب گزارش استان ها:
مجسمه‌هایی که هزاران گردشگر را به خود جذب کرد/ دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت
گروه استان ها- خبرگزاری مهر: دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت، سقف خانه های روستایی اردبیل طلایی شد، تاسف نماینده سازمان ملل نسبت به فاجعه هامون ومجسمه‌هایی که هزاران گردشگر را به خود جذب کرد از مهمترین گزارش های استانهای مهر در این هفته بوده است.



سقف خانه های روستایی اردبیل طلایی شد/ توسعه انرژی های پاک نیازمند سرمایه گذار
 
در حالی که اکثر روستاهای استان اردبیل با جمعیت های مختلف از نعمت برق برخوردارند، توسعه انرژی خورشیدی در این مناطق؛ سقف خانه های روستایی این استان را طلایی و شب های تاریک آن را با مهار روزانه خورشید روشن کرده است.
همزمان با دهه فجر طرح برق رسانی به روستای "اوچ درق" شهرستان بیله سوار در حالی به بهره برداری رسید که براساس اظهارات مسئولان این روستا ششمین روستای برخوردار از انرژی خورشیدی است. طرحی که اجرای آن در سال های اخیر به دلیل صرفه جویی در هزینه و حفظ محیط زیست تاکید شده بود. از سویی آمادگی اقلیمی اردبیل برای اجرای انرژی های پاک موجب شده این تاکیدات بیشتر از وجه محلی؛ ضرورت ملی یابد تا اردبیل بتواند با بهره گیری از نیروهای طبیعت زمینه استفاده بهینه از آن را در تولید گران ترین نیرو صرف کند. از جمله زمینه های تولید انرژی پاک، انرژی خورشیدی است که اجرای آن بویژه در مناطق گرمسیر استان پیش بینی شده است. بطوریکه طی سال های اخیر انرژی خورشیدی توانسته است برق مورد نیاز پنج روستا و سه پاسگاه مرزی استان را تامین کند.

آب دشت حاصلخیز بوی "گوگرد" گرفت/ روستاییانی که برای رفع عطش به شهر می آیند
 
مردم برخی از روستاهای ماهیداشت از شور شدن آب شرب خود که از طریق مجتمع آبرسانی زالکه تامین می شود گله مند هستند و در بعضی مواقع برای تامین آب شرب خود مجبورند به شهر سفر کنند.
چند ماهی است که اهالی برخی از روستاهای ماهیدشت کرمانشاه از شور بودن آب شرب خود گله دارند. این روستاها که تعدادشان در حدود 16 روستا است، آب شرب خود را از مجتمع آبرسانی "زالکه" تامین می کنند، آبی که با استفاده از لوله کشی به این روستاها می رسد و مردم  دیگر مانند سالهای قبل تر برای تامین آب خود دیگر مجبور به پیمودن مسیرهای طولانی نیستند. با این حال از چند ماه پیش زمزمه هایی از مزه و بوی بد آب مجتمع آبرسانی "زالکه" به گوش می رسد و بسیاری از اهالی روستاهایی که آب شرب شان از این مجتمع تامین می شود شکایت های کتبی و شفاهی خود را به مسئولان ارجاع داده اند. عمده شکایت مردم این روستاها از شور بودن آب شرب است. برخی از مردم این منطقه اعتقاد دارند که شوری آب بالاتر از حد استاندارد است و بیماری هایی را به دنبال خود دارد. مجسمه‌هایی که هزاران گردشگر را به خود جذب کرد/ تاریخ ایران در چغاخور
 
هفتمین شهرآورد برفی کشور در تالاب بین المللی چغاخور زمینه ای بود تا نشان دهد هنر و توجه به صنعت گردشگری می‌تواند هزاران گردشگر را به سمت خود جلب کند.
هفتمین شهرآورد برفی کشور در شهرستان بروجن و در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور روز گذشته توانست هزاران گردشگر را به سمت خود جلب کند گردشگرانی که از استانهای هم جوار چهارمحال و بختیاری از اصفهان، تهران، اهواز و حتی کرمان سختی سفر را به جان خود خریده بودند تا از نزدیک هنر هنرمندانی که تنها ملات کارشان برف بود را ببینند.

پس از اندک پیاده روی کوتاهی به محل برگزاری جشنواره رسیدم جایی که آدم برفی های سر به فلک کشیده ایستاده بودند تا با تابش نور خورشید درخشش خود را نشان دهند چشمم به رستم افتاد که مشغول نبرد است و مردم به آن نگاه می‌کنند آری نقشی که این بار در سرما حک شده بود تا مخاطبان خود را جلب کند. اسب زین کرده و نبردهای دیگر به همراه هزاران طرح روزی متفاوت را در چهارمحال و بختیاری رقم زده بود. آری مجسمه هایی که هر یک خود نمایی نوین را در ذهن مخاطب مجسم می‌کرد گروهی از رستم ساخته بود و دیگری دهکده ای که زندگی یک خانواده روستایی را به نمایش می کشید و دیگری از رزمندگان مناظری بکر را به نمایش گذارده بودند. کاهش 38 سانتیمتری ارتفاع آب دریاچه ارومیه/ بارندگیها تاثیری نداشت
 
ارتفاع آب دریاچه ارومیه با وجود بارندگیهای مناسب طی پاییز و زمستان و قرار گرفتن در فصل آبگیری دریاچه با کاهش 38 سانتیمتری مواجه بوده و همچنان وضعیت دریاچه بحرانی و رو به خشک شدن است.
در ماه های اخیر با افزایش میزان بارندگی ها، امیدهای زیادی برای مردم و مسئولان در زمینه بهبود شرایط بحرانی دریاچه ارومیه ایجاد شد ولی کارشناسان با اعلام اینکه این بارندگی ها تاثیری در وضعیت دریاچه ندارد آب پاکی را روی دست همه ریختند تا نگرانی ها همچنان به قوت خود باقی بمانند. کارشناسان حوزه آب استان نسبت به بالا بودن مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز هشدار داده و اعلام کردند اگر برای این امر چاره اندیشی نشود با بی تاثیر بودن میزان بارندگی ها باید منتظر فاجعه خشک شدن بیشتر دریاچه نیز باشیم. این کارشناسان مصرف بالای آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، پایین بودن راندمان آب در بخش کشاورزی به همراه عدم مدیریت صنایع آب بر در دریاچه را از مهمترین دلایل شرایط به وجود

رودخانه های رشت قربانی بی توجهی و مسئولیت ناپذیری انسان ها/ لزوم نجات زرجوب و گوهر رود از چنگال فاضلاب
 
رودخانه های زیبایی زرجوب و گوهر رود که که از قلب بزرگترین کلانشهر شمال کشور ( رشت ) می گذرد همچنان گرفتار فاضلاب شهری، بیمارستانی و صنعتی است.
این رودخانه ها از ارزشمندترین سرمایه‌ های استان گیلان و حتی کشور هستند که پیوسته مورد تعدی قرار گرفته اند. این رودخانه ها به دلیل بی توجهی ها همواره با خطرات مرگباری روبرو بوده از اینرو امید بسته اند دست یاری گری برسد و آنان را از سم کشنده انواع فاضلاب انسانی، صنعتی و بیمارستانی نجات دهد. یک شهروند رشتی ریختن فاضلاب به رودخانه ها را فاجعه ‌ای دردناک خواند و گفت:‌ مدیران مربوطه در این استان باید متوجه اثرات غیرقابل جبران این فاجعه روی زندگی انسان ‌ها باشند و کوتاهی و قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست. امید تقوی تنها نیاز این دو رودخانه را مدیریت و ساماندهی دانست و افزود: تمامی مردم  و مسئولان این استان باید قدر زرجوب و گوهر رود را بدانند. وی در ادامه ریختن فاضلاب به رودخانه را فاجعه زیست ‌محیطی و تهدید کننده سلامت شهروندان عنوان کرد و اذعان داشت: تهدیدات سلامت مردم باید با حساسیت بیشتری از سوی مسئولان دنبال شود.

بادها در"نشتیفان" پر توان می وزند/ كاهش قيمت برق با گذر از تونل هاي بادي
 
توليد برق از انرژی ارزان، فراوان و پاك "باد" در خراسان رضوي مي تواند گره گشاي مسائل زيست محيطي و كاهش قيمت برق باشد و مسئولان بهتر است هرچه زودتر استفاده از اين انرژي پاك را در برنامه اقتصادي شهروندان قرار دهند.
وزش باد در "نشتيفان خواف" در خراسان رضوي 90 متر بر ثانيه است و اين بدان معناست كه صنعت برق با گذر از اين منطقه و هشت تونل بادي ديگر استان مي تواند دو برابر نيروگاه هاي دنيا برق توليد كند و به گفته منخصصان صنعت برق با اين انرژي پاك مي توان محيط زيست را نيز از آلودگي رها كرد. هشت تونل بادي در خراسان رضوي شناسایی شده است که در صورت توجه مسئولان این انرژي پاك مي تواند راهگشاي صرفه جويي اقتصادي در صنعت برق و كاهش خطرات زيست محيطي آن به شيوه هاي قديمي باشد. معاون برنامه ريزي شركت برق منطقه اي خراسان رضوي درگفتگو با خبرنگار مهر خراسان را منطقه اي برخوردار از انرژي هاي تجديد پذير دانست و گفت: هشت تونل بادي دراين استان شناسايي شده است. مصطفی رجبی گفت: این تونل های بادی در شهرستان های سبزوار، بینالود، خواف، بجنورد،  نهبندان و فردوس واقع شده اند.

"کورعباسلو" رکورددار مهاجرت معکوس در کشور/ روستایی که الگوی محرومیت زدایی شد
 
مهاجرت از روستاها به شهر به دلایل مختلف از جمله محرومیت، بیکاری، نبود امکانات و عقب ماندگی یکی از دغدغه های مدیریتی کشور است، اما امروز می توان یکی از روستاهای اردبیل را در سایه توسعه عمران روستایی به عنوان رکورددار مهاجرت معکوس در کشور دانست.
جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد تعادل بین زندگی شهری و روستایی از جمله نکاتی است که بسیاری از دستگاه های و اعتبارات درگیر آن هستند. بطوریکه افزایش سکونت گاه های غیر رسمی از جمله مهمترین ثمرات مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و در ادامه ایجاد نابهنجاری در برنامه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. دولت با سرمایه گذاری هنگفت و توسعه عمران روستایی تلاش می کند که از مهاجرت روستائیان جلوگیری و کاهش دهد و تحقق این مهم هزینه های سنگینی برای دولت دارد.

با این وجود از هزار و 725 روستای اردبیل امروز یکی از روستاهای استان شاهد عمران و آبادانی است که در سایه همت جهادگونه محقق شده است. روستایی که به دلیل فریاد گوش خراش محرومیت زمانی خالی از سکنه شد و تاجایی پیش رفت که تنها 24 خانوار در روستا باقی ماندند. در 12 کیلومتری شهرستان نیر روستایی در کنار تپه باستانی "بوینی یوغون" آرمیده که حیات امروز خود را مدیون همت و تلاش جهادگونه مردم و دولت برای رفع محرومیت است. "کورعباسلو" یا "کوراباز" از آن دست روستاهایی است که سال ها حیات خود را بدون برخورداری از راه ارتباطی به شهر گذرانده است. دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت/ اسلحه ای که به روی گرگ هم کشیده نشد
 
در حالی که در ماه های اخیر شاهد اخباری از برخوردهای تاسف بار با گونه های حیات وحش بودیم، شنیدن خبر ترحم یک دامدار در شهرستان ازنا به گرگی که به گوسفندانش حمله کرده می تواند در نوع خود جالب و منحصر به فرد باشد.
ماجرا از این قرار است که پنج روز پیش دو قلاده گرگ به یک دامداری که در پنج کیلومتری شهر ازنا در حاشیه جاده ازنا - دورود واقع شده است حمله می کنند و دو راس گوسفند را تلف می کنند. بهروز قلی الیگودرزی مالک این دامداری با وجود در اختیار داشتن سلاح مجاز شکاری از کشتن این گرگ ها خودداری کرده و پس از فرار یکی از گرگ ها، گرگ دیگر را به دام می اندازد. این دامدار با وجود اینکه گرگ ها از انواع کمیاب یا در حال انقراض جانوران در ایران و جهان نیستند با خودداری از تیراندازی و کشتن این گرگ انسانیت و حس طبیعت دوستی خود را به نمایش می گذارد تا الگویی باشد برای شکارچیانی که در حق طبیعت و گونه های حیات وحش جفا می کنند. قلی الیگودرزی صاحب این دامداری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پنج روز پیش دو قلاده گرگ از طریق دریچه ی پشت بام وارد محل نگهداری گوسفندان شده و دو راس گوسفند را تلف کردند. وی ادامه داد: به محض متوجه شدن از موضوع وارد محل نگهداری گوسفندان شدیم و یکی از گرگ ها را فراری داده و گرگ دیگر نیز به دام افتاد.

این دامدار با بیان اینکه خودم و پسرم علاقه زیادی به حیوانات و طبیعت داریم افزود: با وجود در اختیار داشتن اسلحه و سگ های شکاری از آزار رساندن به این گرگ خودداری کرده و به موضوع را به محیط زیست اطلاع دادیم. تاسف نماینده سازمان ملل نسبت به فاجعه هامون/ بادهای 120 روزه سیستان به بلای جان مردمان تبدیل شد
 
بادهای 120 روزه سیستان که روزگاری با نوازش نیزارهای هامون نسیم فرح بخش امید و زندگی را برای مردم سیستان به همراه داشت حال با خشکیدگی هامون به بلای جان مردمان این دیار تبدیل شده تا جایی که نماینده سازمان ملل نیز از این وضعیت به عنوان یک فاجعه یاد کرد و طی نامه ای خواستار واکنش جوامع بین المللی شد.
خشکسالی های 16 سال گذشته و عدم تعهدات کشور افغانستان به تامین حقابه ایران موجب شده است تا انبارغله ایران به کانون شن های روان تبدیل شود و نخستین جراحان مغز جهان به دلیل شیوع بیماری های ریوی به صادرکنندگان بیماری سل در کشور تبدیل شوند. مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زلزله نرمی در سیستان حادث شده است افزود: خشکیدگی هامون و تبعات ناشی از آن که منجر به از بین رفتن زیستگاه های نباتی و جانوری شده در حال حاضر جوامع انسانی را هدف قرار داده است. خسرو افسری در گفتگو با مهر اظهار داشت: وضعیت سیستان در حال حاضر کمتر از زلزله و فاجعه انسانی نیست اما متاسفانه نقش سازمان های بین المللی و حتی کشور همسایه در برخورد با این مقوله کمرنگ و بی تفاوت است. در همین رابطه نماینده برنامه توسعه سازمان ملل که به منظور بازدید از تالاب هامون در دی ماه سال جاری به سیستان سفر کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه در بازدید از تالاب هامون و وضعیت مردم مشاهده شد تهدیدی به مراتب بزرگ تر از امنیت بشری است که بر اثر فقدان آب در سیستان در حال رخ دادن است. گری لوییس که در این سفر قول داد تا صدای مردم سیستان را به جامعه جهانی برساند با توصیف وضعیت ساکنان حاشیه هامون طی نامه ای خواستار واکنش ایرانیان و جامعه بین المللی نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی شد. یک جفت حیوان در معرض انقراض ذبح و در کنار جاده رها شد/ نترس ترین جانور روی زمین در دام شکارچیان
 
یک جفت "رودک عسل خوار" که در کتاب گینس به عنوان نترس ترین جانور زمین ثبت شده و از حیوانات در معرض انقراض محسوب می شود در حالی که برای تهیه خوراک و آب به محل زیست انسانها نزدیک شده بود توسط افراد ناشناس ذبح و در کنار جاده رها سازی شد.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، گستره وسیع استان کرمان و پناهگاههای حیات وحش و دشتهای وسیع این استان زیستگاه بسیاری از گونه های در حال انقراض ایران است هر چند طی ماههای اخیر مشاهده برخی از گونه های در معرض انقراض از جمله خرس سیاه آسیایی، گربه پالاس، پلنگ آسیایی، یوزپلنگ و گوره خر آسیایی در کرمان امیدواریهای زیادی را در دل دوستداران حیات وحش زنده کرده بود و گمان می کردند دشتهای گسترده کرمان به مکانی امن برای زندگی حیوانات در معرض انقراض تبدیل شده است اما خبری تاسف بار تمام امیدوارها را دچار شوک و یاس کرد. در کمال ناباوری عده ای در شهرستان بافت یک جفت نر و ماده از بی نظیرترین حیوانات در معرض انقراض طبیعت جهان را سربریده و در کنار جاده رها کردند. طبق اعلام محیط زیست استان کرمان یک جفت " رودک عسل خوار" در یکی از روستاهای شهرستان بافت در حالی در کنار جاده رها شده که توسط افراد ناشناس ذبح شده بودند. رودک عسل خوار با نام علمی Mellivora apexsis از خانواده سمورها محسوب می شود که طی سالهای اخیر جمعیت این حیوان که یکی از سر سخت ترین جانوران طبیعت است رو به کاهش گذاشته است. مهمترین عامل در معرض انقراض قرار گرفتن این حیوان خشکسالی و کمبود خوراک، کشتار توسط کشاورزان و شکارچیانی است.

کشاورزان به دلیل علاقه این حیوان به عسل و میوه های مزارع رودک را شکار می کنند و شکارچیان نیز به پوست این جانور علاقه دارند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۷ - ۰۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن