تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819020835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک درصد آثار تالیفی طی 34 سال گذشته مضمون دفاع مقدسی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر باغ موزه دفاع مقدس: یک درصد آثار تالیفی طی 34 سال گذشته مضمون دفاع مقدسی دارد تهران - ایرنا - مدیر باغ موزه دفاع مقدس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون 840 هزار عنوان کتاب در حوزه های مختلف تالیف و چاپ شده که فقط 10 هزار عنوان از این آثار معادل یک درصد متعلق به دفاع مقدس است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار «جواد خضرایی» عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان «دل نوشته» و آثار تالیفی و همچنین رونمایی از کتاب های ترجمه شده دفاع مقدس، افزود: هر چند کتاب های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس و شهدا راهگشا و تامین کننده نیازهای مردم است، اما باید با چاپ و ترجمه بیش از پیش این آثار، مردم بویژه نسل سوم و چهارم انقلاب را با این حوزه آشنا ساخت.
وی خاطر نشان کرد: موضوع دفاع مقدس نه تنها تاریخ ساز بلکه می تواند تمدن ساز باشد و از این رو تلاش داریم ناشران و مولفان کتاب های حوزه دفاع مقدس را بیش از پیش حمایت کرده تا فداکاری های رزمندگان بهتر به مردم معرفی شود.
به گفته سردار خضرایی، اکنون 15 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در دست ترجمه و تالیف قرار دارد.
وی گفت: بدون شک در عرصه دفاع مقدس، انوار طیبه ای وجود دارد که می تواند برای نسل آینده مفید باشد و موجب روشنگری جوانان و نوجوانان جامعه شود.
مدیر باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: گرچه در کتاب های حوزه دفاع مقدس به رویکرد جنگ و نحوه اجرای عملیات های مختلف پرداخته شده، اما به نظر می رسد در این حوزه باید نقد و قلم فرسایی های بیشتری صورت گیرد.
سردار خضرایی ادامه داد: امروز فرهنگ شیعه هر چه در توان دارد برای سیراب کردن روحیه و احساس مردم گذاشته است و باید به نوبه خود در حوزه دفاع مقدس، جوانان و سیر و سلوک و رفتار آنها را با فرهنگ دفاع مقدس گره بزنیم.
وی افزود: ضمن قدردانی از ناشران و مولفان کتاب و محصولات دفاع مقدس، از آنان درخواست داریم قیام امام خمینی(ره) در هزار سال پس از قیام عاشورا را نیز به شیوه مقتل نویسی به رشته تحریر درآوردند.
در این مراسم از پنج کتاب زندگینامه شهیدان شاهرخ ضرغام، ابراهیم هادی، محبوب شهبازی، علیرضا کریمی و محمدرضا تورجی زاده رونمایی و از خانواده های آنان قدردانی و تجلیل شد.
در این مراسم همچنین از 26 نویسنده منتخب در حوزه دفاع مقدس و 29 نفر از برگزیدگان دل نوشته های دفاع مقدس قدردانی صورت گرفت.
اجتمام(3) ** م.د ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن