تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در کوتاه مدت از ابزارهای بازرگانی برای حفظ تولید استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: در کوتاه مدت از ابزارهای بازرگانی برای حفظ تولید استفاده شود گرگان - ایرنا - معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید از تولید حمایت ویژه و خاصی صورت گیرد و برای حفظ تولید در کوتاه مدت، باید از ابزارهای بازرگانی استفاده نمائیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس ˈعباس کشاورزˈ روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین روز همایش ملی برنامه ریزی سالانه دانه های روغنی در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: در این مسیر، کوتاهترین ابزارهای بازرگانی، نیز محدودیت در واردات می باشد.
وی یادآور شد: البته در برنامه های بلند مدت باید کارهای اساسی‎ تری صورت گیرد.
به گفته وی، اگر بخش مصرف سخنگو پیدا کند ما نمی‎ توانیم بگوییم چون عاشق تولید داخل هستیم حتما مردم باید از تولید داخلی خرید کنند.
وی در ادامه با تاکید بر این که دولت و سرمایه دو عامل اساسی برای تولید داخل هستند و نقش مهمی را ایفا می کنند، تصریح کرد: سرمایه ابزار برون رفت برای اقتصادی کردن تولید است تا کالاها رقابتی شده و هزینه ‎ها کاهش یابد.
وی ادامه داد: ما در دهه 40 در محصولاتی مانند شکر و دانه‎ های روغنی هیچ مزیتی نداشتیم، به همین دلیل اقداماتی که در دهه 50 انجام گرفت با مداخله دولت روی میز آمد و سبب شد تا در برخی محصولات کشاورزی شکننده شویم.
کشاورز گفت: اگر حمایت‎ های وارداتی شل گرفته شوند نمی ‎توان با پسته و شکر وارداتی رقابت کرد و اگر در واردات باز شود مردم به خرید کالاهای وارداتی روی می‎ آورند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان این که در سیستم دولتی در کاراترین مدل دچار بروکراسی‎ های خاص خودش است، افزود: رفتارهای حاکم بر دولت متاثر از قوانین و آئین ‎نامه‎ های متعدد و در برخی موارد متناقض است که این امر سبب شده تا مدیران دولتی محافظه کار شوند، ریسک آنها خیلی کم شود و بهترین خدمات دولت نیز گران شود.
به گفته کشاورز، ما باید از وابستگی که در زمینه روغن داریم خارج شویم و این وابستگی امروز به حدی است که سالامه قریب به سه میلیارد دلار روغن وارد کشور می‎ شود.
وی خاطرنشان کرد: احیا و به روز کردن طرح‎ های گذشته یکی از رویکردهای موثر در این زمینه می باشد.
وی با بیان این که سال گذشته 22 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی وارد کشور شد، گفت: از این میزان سه میلیارد دلار مربوط به روغن و کنجاله بوده و این آمار میزان وابستگی را کاملا مشخص می کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعدیل تدریجی وابستگی به محصولات دانه ‎های روغنی باید مورد هدف قرار بگیرد، گفت: طی هفت سال گذشته عملکرد گندم کاهش یافته، ترکیب کشت در کشور به هم خورده و ارقام باید اصلاح شوند.
وی ادامه داد: کلزا و سویا در بین گیاهان روغنی تقویت کننده، تثبیت کننده و تامین کننده پایداری کشاورزی هستند، در محصولاتی مانند کلزا، سویا، آفتابگردان و کنجد نیاز به یک نگرش جدید وجود دارد.
کشاورز یادآور شد: تنوع تکنولوژی، نوع رقم، روش کاشت، مراقبت‎ های زراعی، کنترل علف‎ های هرز، استفاده از روش‎ های کارآمد و به روز در توسعه تولید مهم می باشد و دامنه تکنولوژی و دستاوردهای علمی برای رقابت پذیر کردن سویا و آفتابگردان باید گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: از آنجائی که کنجد محصول مناطق خاصی است، نیاز به دستاورد دارد اما رقیب جدی ندارد اما در زمینه سویا و آفتابگردان باید میزان عملکرد افزایش و طول دوره رشد کاهش یابد تا در رقابت با سایر محصولات باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به دانه ‎های روغنی بعد از گندم برای پایداری کشاورزی، کاهش وابستگی و کمک به امنیت غذایی از اولویت ‎های بخش کشاورزی است.
7467/579
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن