تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804114432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق ˈما می توانیمˈ در اراده جوانان ایرانی- علی حیدری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تحقق ˈما می توانیمˈ در اراده جوانان ایرانی- علی حیدری باور جوان ها به اینکه می توانند کاری انجام داده و تاثیر گذار در معادلات کشور باشند، با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ˈباید باور کنیم که می توانیمˈ آغاز شد و این سرآغازی برای رشد علمی و جنبش نرم افزاری در نظام اسلامی بود.


این رشد علمی و نرم افزاری در ایران پس از انقلاب اسلامی آنچنان سریع و قابل توجه بود که طی سالهای کوتاهی توجه تمامی مراکز علمی جهان، دانشمندان و کشورهای صاحب علم را متوجه خود کرده و تعجب آنان را به دنبال داشت.
در تمامی سالهای پس از انقلاب اسلامی گوش تمامی جوانان و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس و سالهای پس از آن به فرامین امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب بود تا به این طریق مسیر حرکت و پیشتازی خود در عرصه علوم را از این سخنان دریابند.
تا جایی که رهبر فرزانه انقلاب فرمان جنبش نرم افزاری و دست یابی به قله های رفیع علم و دانش در منطقه را می دهد، نخبگان و جوانان ایرانی بلافاصله همت و هوش سرشار خود را به کار بسته و در مدت زمان کوتاهی به چنان یافته های علمی و پژوهشی دست می یابند که شگفتی ساز عرصه های علمی جهانی می شوند.
ایرانی که تا پیروزی انقلاب اسلامی توان تولید کوچکترین نیازمندی های خود را نداشت، به فناوری ساخت موشک، هواپیما و فناوری هسته ای و تکنولوژی نانو دست می یابد و با سرعت بسیار چشم گیری یافته های علمی خود را همردیف با آخرین ابداعات و اکتشافات جهانی قرار می دهد.
رشد و پیشرفت دانشمندان ایرانی برای دشمنان این نظام غیر قابل تحمل بوده و در هر شرایط و عرصه ای با بهره گیری از هر امکانی برای سرکوب و منزوی ساختن آن اقدام می کنند.
دانشجویان و دانشمندان ایرانی در تمامی صحنه ها حضور داشته و حتی علم و اراده خود را با حضور در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی در پیشبرد برنامه ها و اهداق نظام اسلامی به کار بسته و درس جنگ با جوانان را به پای دانشگاه ها معتبر جهان کشاندند و ثابت کردند در هر زمان که اراده کنند، قطعا می توانند راهبردهای اساسی برای پیشبرد برنامه ها و کارها پیدا کنند.
اما همین خودباوری و اراده جوانان ایرانی آنچنان برای دشمنان نظام اسلامی سخت و غیر قابل تحمل است، که با کوتاه فکری خود می اندیشند که می توانند این اراده و دانش را نابود کنند، این در حالی است که این جوانان طی 36 سال گذشته ثابت کرده اند، پس از شهادت هر دانشمند و دانشجویی هزاران پژوهشگر و نخبه برای ادامه راه آنها پرچم علم و ایمان را در دست گرفته و با اراده ای ده چندان به پیش رفته اند.
امروز به آسانی با مشاهده پیشرفت های حاصل از تحقیقات و پژوهش های جهان می توان اقرار کرد نهضت علمی در ایران محقق و فرمان رهبری و امام راحل مبنی بر ˈما می توانیمˈ محقق شده است.
البته نباید از تلاش دشمنان برای نا امید سازی جوانان و انکار پیشرفت های عظیم ملت ایران چشم پوشید و همواره به خاطر داشت همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودندˈجوان های ما اثبات کردند که می توانند خودشان عمل بکنند و شما مطمئن باشید که در درازمدت، شما همه کار می توانید بکنید همانطوری که با شجاعت، ابرقدرت ها را خارج کردید، با شجاعت در فرهنگ خودتان کار بکنید و در کارهای خودتان، خودتان عمل بکنید و اتکای خودتان را هر روز به خارج کم بکنید و یک وقتی برسد که هیچ اتکا به خارج، ما نداشته باشیم و همه چیز را خودمان تهیه کنیمˈ.
امروز هیچ نظریه پرداز ی در جهان نیست که به تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر سایر کشورهای جهان شک داشته و نقش آن در شکل گیری انقلاب کشورهای اسلامی را انکار کند.
ایران 36 سال پیش، امروز به جایگاهی در جهان دست یافته که باور آن برای بسیاری از سردمداران قدرت و ثروت جهان سخت و مشکل بوده و این سرعت رشد و اقتدار هراسی بیش از گذشته بر دل آنان می اندازد.
امروز رشد و پیشرفت نظام اسلامی منحصر در بخش علمی نبوده و می توان به جایگاه سیاسی آن در تاثیر گذاری در معادلات جهانی و نقش بر آب سازی توطئه ها و جهان خواری های استکبار و صهیونیسم جهانی اشاره کرد.
امروز با تدابیر دولت تدبیر و امید جهان نگرش خود به ایران را تغییر داده و در معادلات سیاسی خود جایگاه ویژه ای برای تصمیمات و واکنش های نظام اسلامی قرار داده است.
البته نباید منکرهزینه های گزافی که نظام اسلامی طی این سالهای برای بی نتیجه گذاشتن توطئه های دشمنان پرداخت کرد باشیم.
522
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن