تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام از خالق اثر منظومه های دلبر قدردانی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار ایلام از خالق اثر منظومه های دلبر قدردانی کرد ایلام- ایرنا- استاندار ایلام در آیینی با حضور شماری از شاعران برجسته استانی و کشوری در محل مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی از ˈحشمت منصوری جمشیدیˈ پدید آورنده اثر ˈمنظومه های دلبرˈ قدردانی کرد.


به گزارش ایرنا، استقبال از این آیین که با عنوان ˈبیان ده ئاسوˈ یکی از آثار این شاعر پیشکسوت ایلام برگزار شد و تا پاسی از شب ادامه داشت به حدی بود که برخی افراد ایستاده تا پایان مجلس حضور داشتند.
استاندار ایلام در این آیین با خواندن شعری در وصف خصوصیت های اخلاقی حشمت منصوری جمشیدی مرتبه اخلاقی این شاعر کرد زبان را به بزرگی نشان داد.
ˈمحمدرضا مرواریدˈ یادآور شد: در شعر منصوری محوریت خداست و اشعار این شاعر هنرمند با مدح و ستایش خداوند همراه است.
وی منصوری را به عنوان یکی از شعرای برجسته و پیشکسوت استان، حافظ یا مولوی ایلام خطاب کرد.
مدیر ارشد استان گفت: شاعران ایلامی در تولید آثارشان از روند رو به رشدی برخوردار بوده اند و در سال های گذشته با خلق آثار کردی و نشر و ترویج ادبیات کردی بالندگی و دانش شعری را برای استان خود به ارمغان آورده اند.
استاندار ایلام بیان کرد: آثار شاعران ایلامی روند رو به رشد و چشمگیری داشته و این تفاوت در مقایسه با دهه های گذشته بسیار محسوس است.
مروارید افزود: اهمیت شعر در رسانه های استان به اندازه ای است که از 21 سال پیش که هفته نامه پیک ایلام منتشر شده تاکنون در صفحه نخست خود یک ستون به اشعار شاعران اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: با توجه به گویش های گوناگون مردم استان، شاعران افزون بر شعر کردی از ادبیات و واژه های لکی و لری در آثارشان استفاده می کنند.
نماینده عالی دولت در استان ایلام از دست اندرکاران برگزاری این آیین قدردانی کرد و بر فراهم کردن زمینه مناسب برای تجلیل از دیگر شاعران برجسته این منطقه تاکید کرد.
استاندار ایلام همچنین به سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از پیشرفت های شکوهمند انقلاب اسلامی توسعه اشعار شاعران و حوزه شعر است و تاکنون صدها جلد کتاب و تفاسیر شعر کردی چاپ و منتشر شده است.
اجرای کنسرت موسیقی و شعرخوانی از دیگر برنامه های این آیین بود.
در این آیین همچنین ˈبهروز یاسمیˈ از شاعران برجسته کشور و اهل استان ایلام به شعر خوانی پرداخت.
منصوری یکی از شاعران برجسته استان ایلام است که اشعار زیادی را در قالب های مختلف شعری به ویژه مثنوی خلق کرده که از جمله آنان ˈمنظومه دلبرˈ، ˈوالیهˈ، ˈبیان ده ئاسوˈ و ˈگزیده اشعار منصوریˈ است.
ˈمنظومه دلبر به موضوع های اجتماعی و دردهای جامعه پرداخته و آن را در قالب طنزی زیبای و گیرا بیان کرده است.
از خصوصیات سروده های این شاعر استفاده از واژگان اصیل و کهن کردی و پرداخت دقیق به قالب های شعری است.
منصوری در سال 1315 در ایلام دیده به جهان گشود و تا سال 1373 در شغل معلمی به تربیت فرزندان ایلامی پرداخت.
وی از پرمایه ترین شاعران بلندپایه ایلامی است که با قدرت تخیل گسترده خویش مخاطبان را به عالمی برتر از عالم محسوس کشانده و افزون بر نمایاندن پایه هنری اش گنجینه پایان ناپذیری از مضامین و مفاهیم را فرا روی علاقه مندان به شعر و ادب کردی نهاده است. ک/2
7171/540/565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن