تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های آسیب ناپذیری انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


راه های آسیب ناپذیری انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری وبلاگ > مؤذن جامی، محمدهادی - در ادمه نوشتارهای سه روز اخیر، این نوشته را که در مورد راه های آسیب ناپذیری انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری است، یافتم که تقدیم می کنم:

نکته هایی از راه های آسیب ناپذیری در نگاه امام خامنه ای (اینجا): 1-تقوا:
باید تقوا پیشه کنیم. آنچه ما را قوی می کند، تقواست؛ آنچه ما را آسیب ناپذیر می کند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه ی این راه تا رسیدن به اهداف عالیه امیدوار می کند تقواست. 2- باورهای ارزشی:
دین را، خدا را، قیامت را، مسئولیت انسانی در مقابل خدا را باور داشتند. این باور در هر ملتی و درهر جامعه ای وجود داشته باشد، او را آسیب ناپذیر می کند؛ می توانند مقاومت کنند. 3- اقتدار همه جانبه:
 در یک صورت، نظام جمهوری اسلامی می تواند خود را به طور کامل از خطر و آسیب دشمن مصون نگه دارد و آن، وقتی است که با اقتدار خویش آن ها را مأیوس کند. روزی که جمهوری اسلامی، با اثبات اقتدار سیاسی و اقتصادی خود و با اثبات قدرت ادامه ی زندگی، دشمن را مأیوس کرد؛ می توان اطمینان داشت که دشمن از توطئه دست خواهد کشید؛ چون احساس می کند تلاش او بی فایده است. 4- وحدت:
شما اگر متحد باشید، شما اگر باهم باشید، شما اگر این روحیه ی استکباری را که انقلاب به ملت داد و در طول این سی سال ملت ما آن را حفظ کرده است، نگه دارید؛ « لا یضرّکم کیدهم شیئا»؛ هرگز دشمنی آنها به شما اثری نخواهد کرد، و آن ها نخواهند توانست به ملت ایران آسیبی وارد کنند. 5- حمایت مردم مؤمن:
اگر یک انقلاب از طرف مردم مؤمن حمایت شد، بیمه است. اگر بخواهیم انقلاب و کشور بیمه باشد، جمهوری اسلامی آسیب ناپذیر باشد، باید انی شور و شوق، این حرکت عمومی مردم و این بسیج عظیم نیروهای ملت را روز به روز تقویت کنیم. 6- آگاهی و استحکام مردمی:
 بحمدالله جمهوری اسلامی به پایه های راسخ مستحکم است و مهم ترین پایه های این جمهوری و راسخ ترین عمود این خیمه، شما مردم هستید. هر دولتی استحکام و اراده و آگاهی و آمادگی شما را داشته باشد، آسیب ناپذیر است. البته این عامل هم آسان به دست نمی آید. تا نظام براساس عقیده ای مستحکم و ایمانی صادقانه بنا نشده باشد، مردم این گونه دل هایشان را به نظام نمی دهند. ملت عزیز ما دشمنان را بشناسند - که نمی شناسند - بداند که سلاح اصلی و سلاح فائق و سلاح برتر ما عبارت ار ایمان، وحدت و هوشیاری است. ایمانتان را حفظ کنید. وحدتان را حفظ کنید. هوشیاریتان را حفظ کنید. اگر این باشد، هیج دشمنی نمی تواند به شما آسیب بزند. 7- امر به معروف و نهی از منکر:
امروز فقط جنگ نظامی نیست؛ اما همه ی تهاجم های دیگر، با شدت کم سابقه ای وجود دارد. در مقابل این تهاجم، این جامعه ی اسلامی باید زنده، هوشیار، آسیب ناپذیر، پرامید، آماده مقاومت، آماده ی ضربه زدن و به صورت یک موجود زنده، مقاوم بماند و مقاومت کند. این چگونه ممکن است؟ این است که بنده موضوع امربه معروف و نهی از منکر را مطرح کردم. 8- تکرار شعارهای انقلاب:
این کشور، مدت ها به این شعار های انقلابی احتیاج دارد تا استخوان هایش محکم شود؛ تا آسیب ناپذیر و ساخته شود و دشمن از او قطع طمع کند. 9- رفتار علوی مسئولان:
باید رفتار علوی در میان ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی نهادینه شود. ان روز است که هیچ گونه آسیب و خطری این نظام را تهدید نخواهد کرد. 10- حضور معنویت و عدالت:
بسیاری متحیرند که چه شد آن روزی که دو ابر قدرت بودند و هر دو ابر قدرت علیه ما اقدام می کردند، نتوانستند به جمهوری اسلامی آسیبی برسانند! امروز هم که یک ابر قدرت نابود شده و یکی ماندهاست، او و هم دستانش نمی توانند به جمهوری اسلامی ضربه کاری وارد کنند، سرش همین ایمان، توجه و پایبندی مردم به دین، حضور معنویت در زندگی مردم و این احساس است که نظام جامعه به سمت عدالت حرکت می کند. 11- اتکای به مردم مسئولیت پذیر:
این دولت ها هستند که آسیب پذیرند؛ آن هم دولتهایی که به مردم متکی نباشند. دولت ها هم اگر به مردم متکی باشند، مثل جمهوری اسلامی خواهند شد که مشاهده کرده اید، بحمدالله محکم و قوی بودند. من به ملت ایران عرض می کنم که انقلاب بازهم به فضل پروردگار آسیب ناپذیر خواهد ماند. ولی شما در این بین مسئولیت هایی دارید؛ اولاً وحدت خود را حفظ کنید. ثانیاً به تقویت روح تقوا در خود بپردازید و اتکای به خدا را در دلهایتان محکم سازید... باید این کشور و این نام را به نقطه ای کاملاٌ آسیب ناپذیر برسانید. این نظام وابسته به آراء، احساسات، عواطف و اراده و عزم و حضور مردم مؤمن در صحنه است. مطمئنا با توجه به این جهت گیری ها، دشمن نخواهد توانست هیچ آسیبی به این انقلاب و این کشور برساند. 12- پیاده شدن اسلام :
دشمن مایل نیست که اسلام به طور کامل پیاده شود؛ چون اگر اسلام به طور کامل پیاده شود؛ آسیب ناپذیر می گردد حال برای اینکه آسیب پذیر شود باید چه کار کنند؟ باید ناقصش کنند. باید یک گوشه اش را نگذارند عمل شود. مثلاٌ نسبت به «لایحه ی قصاص» و «قانون مجازات» جنجال آفرینی کنند. 13 - پیشاهنگ شدن در تولید علم:
آنچه می تواند ما را در مقابل تهاجم همه جانبه ی دشمنان در سطوح مختلف حفظ کند، همین فهرستی است که عرض کردم : - تقویت ایمان، تقویت علم، تقویت فناوری، تسلط بر فنون روز، پیشاهنگ شدن در تولید علم، شکوفایی استعدادهای آحاد ملت و جوانان در رشته های مختلف چه علوم انسانی، چه علوم طبیعی، چه انواع گوناگون علوم تجربی - همبستگی ملی و تقویت همدلی در میان مردم؛ اینهاست که می تواند یک ملت را تقویت کند؛ می تواند دنیای خودشان را آباد کند و هم آنها را از آسیب دشمنان محفوظ نگه دارد.اینها وسیله ای است برای حفظ و صیانت، ما باید اینها را دنبال کنیم و خود را متعهد به انجام آن بدانیم. 14- حفظ عزت ملی:
راه این ملت بزرگ ما که پرورده ی بیانات امام و هدایت های امام است، برای رسیدن به اوج اعتلا و پیشرفت عبارت است از اینکه این عزت ملی را در همه ی عرصه ها حفظ کند. این ملت می تواند به اوج اعتلا برسد، که وقتی یک ملت قوی شد اعتلاء مادی و معنوی پیدا کرد، امنیت او هم کامل خواهد شد. یعنی آسیب پذیری او از بین خواهد رفت؛ دشمنان دیگر طمع نمی کنند. 15- مردم سالاری دینی :
آن کسانی که می خواستند از درون این نظام، به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند، نتوانستند موفق بشوند. انقلاب راه خود را، مسیر مستقیم خود را با قدرت روز افزون تا امروز ادامه داده است و همه ی کسانی که با انگیزه های مختلف در درون این نظام قرار گرفته اند، خواسته یا ناخواسته به توانایی های این نظام کمک کردند. به این حقیقت بایستی با دقت نگاه کرد؛ این ظرفیت عظیم، ناشی از همین جمهوریت و اسلامیت است، از همین مردم سالاری دینی و اسلامی است؛ این است که این ظرفیت عظیم را به وجود آورده است و راز ماندگاری و مصونیت و آسیب ناپذیری جمهوری اسلامی هم این است و این را جمهوری اسلامی در ذات خود دارد و ان شاءا... آن را همواره حفظ خواهد کرد.
رهبرکبیر انقلاب؛ امام خمینی(ره) 8/1/68 : «اولاٌ متوجه باشید شرق و غرب با تمام برنامه در مقابل شما هستند و به اساسی ترین سرمایه شما هم نظر دارد و آن هدایت اسلامیتان است ثانیاٌ همیشه با بصیرت و چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و یک لحظه از آنها و نقشه های آنان غافل نگردید و همواره برنامه های مقابله با آن ها را در دستور کار خود داشته باشید و (آنان را آرام نگذارید) وگرنه (لحظه ای آرامتان نمی گذارند).»



سه شنبه 15 بهمن 1392 - 07:00:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن