تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818880250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام اروپایی: عقد قرارداد همکاری تجاری اتحادیه اروپا با اوکراین علیه منافع روسیه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام اروپایی: عقد قرارداد همکاری تجاری اتحادیه اروپا با اوکراین علیه منافع روسیه نیست مسکو- ایرنا - سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد: عقد قرارداد همکاری تجاری میان اتحادیه اروپا و اوکراین علیه منافع روسیه نیست و اروپا تلاش می کند مسکو را به این امر متقاعد کند.


به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس،ˈ پیا هانسن آهرنکیلدˈ روز دوشنبه گفت: اتحادیه اروپا برای امضای قرارداد همکاری تجاری آزاد با اوکراین آمادگی دارد.
وی یادآوری کرد: کی یف کار تنظیم این قرارداد را چند روز مانده به اجلاس مشارکت شرقی در ویلنیوس در ماه نوامبر سال گذشته متوقف کرد.
سخنگوی کمیسیون اروپا در باره نگرانی روسیه از این قرارداد و عواقب آن برای اقتصاد این کشور، گفت: روسیه و اتحادیه اروپا 28 ماه ژانویه گذشته در اجلاس بروکسل برای برگزاری رایزنی دولتی برای بررسی این مساله موافقت کردند.
وی اضافه کرد: بر اثر طرح مشارکت شرقی، اتحادیه اروپا همکاری ها با کشورهای مولداوی، گرجستان، بلاروس، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و اوکراین را گسترش می دهد.
آهرنکیلد یادآوری کرد: کمیسیون اروپا از این رایزنی ها برای تشریح برنامه قرارداد و امکان تاثیر آن بر اقتصاد روسیه استفاده خواهد کرد و ما تلاش می کنیم طرف روس را متقاعد کنیم که این قرارداد علیه منافع روسیه نمی باشد.
رییس جمهوری اوکراین روز 21 ماه نوامبر سال گذشته از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد و از آن زمان این کشور در دو ماه گذشته شاهد تظاهرات گسترده بوده که در بسیاری از موارد به ناآرامی و زد و خورد نیروهای امنیتی و معترضان انجامیده است.
ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین، پیش تر امضای قرارداد همکاری تجاری این کشور با اتحادیه اروپا را برای این کشور بسیار زیان آور دانست و گفت: اوکراین با امضای این قرارداد گور خود را می کند.
وی افزود: مقام های دولت اوکراین که قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا را تنظیم کردند، در آینده نزدیک برکنار می شوند.
رییس جمهوری اوکراین گفت: این مقام ها در ساختار حکومتی اوکراین نخواهند ماند و به آنها نمی توان اعتماد کرد.
وی اضافه کرد: تنظیم کنندگان این قرارداد، عواقب اجرای آن را ارزیابی نکرده بودند و با تولیدکنندگان نیز هیچ گونه مشورتی نداشتند؛ در حالی که شماری از مقام های دولتی به این افراد کوته بین درباره عواقب اجرای قرارداد هشدار داده بودند.
وی گفت: تصمیم گرفتیم پیش از امضای قرارداد، مدتی صبر کنیم و به بررسی پیامدهای امضا و اجرای آن بپردازیم.
یانوکوویچ خطاب به حاضران با بیان اینکه ˈچه کسی و کدام شریکی در دنیا می تواند ما را به عقد سندی مجبور کندˈ، افزود: در آینده نزدیک مجلس به بررسی جابجایی ها در کابینه دولت می پردازد.
اروپام/2242**518 ** 1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن