تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امتیازهای روسیه به اوکراین برای پایان تنش ها/ تهدیدهای کانادا علیه مقامات اوکراینی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


بین الملل > آمریکا اروپا ادامه ناآرامی ها در کی یف/
امتیازهای روسیه به اوکراین برای پایان تنش ها/ تهدیدهای کانادا علیه مقامات اوکراینی
امتیازهای روسیه به اوکراین برای پایان دادن به ناآرامی ها در این کشور، انتقاد دبیر کل ناتو از پوتین و تهدیدهای کانادا علیه مقامات اوکراینی از جمله اخبار مرتبط با ناآرامی ها در اوکراین به شمار می رود.



 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفکس، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌ جمهوری روسیه در یک کنفرانس خبری در پایان نشست سران روسیه و اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن رد گمانه زنی ها درباره دخالت مسکو در امور داخلی اوکراین این اقدام را غیرقابل قبول و در تضاد با اصول دیپلماسی روسیه خواند.

پوتین دخالت مسکو در امور داخلی اوکراین را در تضاد با اصول دیپلماسی روسیه خواند

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی می نویسد: پوتین با اشاره به افزایش ناآرامی ها در پی بازدید نمایندگان کشورهای خارجی از اوکراین در عین حال از اعطای وام 15 میلیارد دلاری به اوکراین و کاهش بهای انرژی در صورت به قدرت رسیدن مخالفان در اوکراین خبر داد.

راسموسن پوتین را به باد انتقاد گرفت

اظهارات پوتین درحالیست که کی یف پست در گزارشی به انتقاد آندرس فوگ راسموسن از پوتین به خاطر تحت فشار قرار دادن اوکراین برای عدم امضای توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا پرداخت که می تواند باعث افزایش موج ناآرامی ها در این کشور شود.



ادامه دخالت آمریکا و انگلیس در اوکراین

خبر دیگر اینکه جو بایدن معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا در ادامه دخالت های خود در امور داخلی اوکراین خواستار توافق "ویکتور یانوکوویچ" رئیس‌جمهور اوکراین با رهبران مخالفان و لغو قوانین منع برگزاری تظاهرات با هدف خروج از بحران در این کشور شد. اظهارات بایدن درحالیست که در روزهای گذشته ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین، خواستار مذاکره با مخالفان شده بود اما "ویتالی کلیچکو"  رهبر مخالفان دولت در پاسخ به رئیس جمهور که خواهان مذاکره شده بود تاکید کرده است که شاید برای مذاکره دیگر دیر شده باشد.

به نوشته رویترز، در پی پذیرش استعفای میکلای آزاروف نخست‌ وزیر اوکراین و معاونان نزدیک به ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهوری اوکراین با هدف کاهش تنش ها در این کشور، دیوید کامرون نخست‌ وزیر انگلیس بر پیوستن کی یف به اتحادیه اروپا با هدف از سرگیری توافق تجاری میان این کشور و اوکراین تاکید کرد.

تهدیدهای کانادا علیه مقامات اوکراینی

به نوشته ایتارتاس، "جان برد" وزیر خارجه کانادا نیز از اعمال تحریم‌ های روادیدی علیه برخی از مقامات دولت اوکراین در صورت گسترش موج اعتراضات خیابانی در این کشور و بی توجهی مسئولان به مطالبات معترضان خبر داده است.

سی ان ای دیلی نیوز نیز به اظهارات "بوریس گودزیاک" یک اسقف اوکراینی پرداخت و نوشت: معترضان اوکراینی در پی احیای حقوق خود و تحقق دموکراسی در کشور هستند و سرکوب تظاهرات و "وحشگیری" نیروهای امنیتی را محکوم می کنیم.


در جریان اعتراضات اخیر اوکراین که بزرگترین تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجی در این کشور به شمار می رود، بیش از 500 هزار معترض در خیابانهای کی یف دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواستار کنار رفتن دولت شدند. اعتراضات اوکراین از 21 نوامبر 2013 (30 آبان) و بعد از تصمیم دولت برای تعلیق گفتگوها با اتحادیه اروپا آغاز شد. اروپایی ها معتقدند تصميم کی يف تحت فشار روسيه صورت گرفته است.

اتحاديه اروپا در سال2009 برنامه موسوم به مشارکت شرقی را به شش عضو پيشين اتحاد جماهير شوروی پيشنهاد کرد. هدف از اين برنامه يکپارچه سازی قوانين و مواضع اقتصادی و سياسی اعلام شد.

نمايندگان اتحاديه اروپا و کشورهاي ارمنستان، آذربايجان، گرجستان، بلاروس، مولداوی و اوکراين در هفتم ماه می 2009 در پراگ گردهم آمدند و بيانيه مشترکی را در اين زمينه امضا کردند. اما طی سالهای اخير، روابط سياسی اقتصادی بين اتحاديه اروپا و بلاروس به حداقل کاهش يافت و بلاروس نيز مانند ارمنستان ترجيح داد برای حفظ روابط بهتر با روسيه به اتحاد گمرکی مورد نظر مسکو بپيوندد.

اوکراين نیز در همین مسیر در تصميمی ناگهانی عضويت در برنامه مشارکت شرقی را به حالت تعليق درآورد. اهميت استراتژيک اين شش کشور بديهی است البته در اين ميان، اوکراين با جمعيتي ۴۶ ميليونی و منابع طبيعی و انسانی از اهميت ويژه ای برخوردار است. اتحاديه اروپا، در سه سال اخير بيش از دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون يورو در اين زمينه سرمايه گذاری کرده، اما اکنون با اقدامات روسیه برنامه های بروکسل در حال از هم پاشیدن است.


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن