تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804661115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران-ایرنا-«دستور برچیدن زمینه های رانت»، «چاره جویی برای اقتصاد جهان در داووس» و «گفت و گوی ظریف با کری در مونیخ» عناوین مهم روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز دوشنبه است.


روزنامه دنیای اقتصاد تیتر یک را به موضوع دستور برچیدن زمینه های رانت اختصاص داد. رییس جمهور در نامه ای به معاون اول خود، خواستار «برچیده شدن زمینه های تولید و توزیع رانت در کشور» شد. حدود یک ماه پیش نیز روحانی در نامه ای مشابه، خواهان «شناسایی و مجازات» آن دسته از افرادی شده بود که با «تبانی و سوءاستفاده از امتیازات خاص» زمینه ویژه خواری را فراهم کرده اند. در نامه اول، روحانی از معاون اول خود خواسته بود که موارد سوءاستفاده از شرایط تحریم، مورد رسیدگی قرار گرفته و گزارش مربوط به این موضوع ظرف یک ماه به او ارائه شود. تا اینکه یک هفته پیش، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور بدون ورود به جزئیات، عنوان کرد که گزارش مربوط به ویژه خواری به روحانی ارائه شده است. حال، رئیس جمهور در دستور دیگری، از معاون اول خود خواسته است که نسبت به شناسایی «گلوگاه های فساد» اقدام شود تا شرایطی به وجود آید که «توزیع رانت در کشور» متوقف شود. دنیای اقتصاد ویژگی های دستور دوم رئیس جمهور برای مقابله با ویژه خواری و توزیع رانت را به نظرخواهی از برخی اقتصاددانان گذاشته است. برخی از اقتصاددانان در این باره، ساختار دولتی اقتصاد و مداخله دولت در تصمیم گیری ها را به عنوان مهم ترین منشأ تولید رانت عنوان کرده اند و برخی دیگر، معتقدند ایجاد نهادهای موازی در سال های گذشته به ایجاد رانت در اقتصاد کشور کمک کرده است.
چاره جویی برای اقتصاد جهان در داووس تیتر دیگر این روزنامه است. جهان از سویی با مشکلاتی همچون گرم شدن کره زمین، کندی شتاب رشد اقتصادهای نوظهور، کوچک شدن طبقه متوسط کشورهای توسعه یافته، تداوم بحران در منطقه یورو، بحران سوریه و تنش در میان کره جنوبی و کره شمالی دست و پنجه نرم می کند و از سوی دیگر، به نظر می رسد، سیاست گذاران از تصمیم گیری درباره راه حلی معنادار برای حل چالش های جهانی ناتوان هستند.
دولت های جهان از یکسو برای افزایش رشد اقتصاد کشورهای خود چاره جویی می کنند و از سوی دیگر، باید به فکر تامین هزینه کاهش کربن و سایر آلاینده ها در فضای کشور خود باشند.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان گفت و گوی ظریف با کری در مونیخ را بازتاب داد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر خود از دیدار دو جانبه وزیران خارجه آمریکا و ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد. موضوعی که وزارت خارجه ایران با انتشار اطلاعیه ای درباره آن تاکید کرد: هر گونه خبرسازی درباره محتوای این دیدار دقیق نیست و مورد تایید قرار ندارد. همزمان ظریف درباره دیدار با کری گفت: در این دیدار برخی مسائل کلی مرتبط با دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، نحوه پیگیری بحث هسته ای و شروع و ادامه مرحله بعدی و ضرورت رسیدن به یک راه حل قابل قبول مبتنی بر رعایت حقوق مردم و طرف های مذاکره مطرح کردیم.
شرایط خرید در بازار مسکن؟ تیتر دیگر این روزنامه است. مشاوران املاک با تایید تحرک نسبی در معاملات مسکن، از افزایش حجم مراجعه و درخواست خرید به بنگاه ها خبر می دهند. واسطه های بازار مسکن می گویند وام جدید خرید مسکن و فراوانی عرضه جو بازار را با شرایط طرف تقاضا همراه کرده است. در این باره رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد: عرضه آپارتمان های فروشی از تعداد متقاضیان حاضر در بازار بیشتر شده و با توجه به اینکه از نیمه بهمن ماه خرید و فروش ها رونق می گیرد، دلیلی برای گران فروشی وجود ندارد. دیروز مدیرعامل بانک مسکن نیز وعده داد: در صورت فراهم شدن منابع و موافقت بانک مرکزی، تسهیلات ترکیبی 50 میلیونی خرید و 10 میلیونی تعمیرات به فاقدین مسکن تعلق خواهد گرفت.
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع درگیری لفظی دمشق و واشنگتن پرداخت. هنوز یک هفته از کنفرانس ژنو2 در خصوص بحران سوریه نگذشته است که اختلافات عمیقی بین دولت سوریه و ایالات متحده آمریکا به وجود آمده است. موضوع این درگیری هم از زمانی آغاز شد که نمایندگان حکومت سوریه گفتند که آمریکایی ها به دنبال مذاکره مستقیم با آنها بوده اند، اما جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این موضوع را تکذیب کرد.
**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن