تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806255123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با پیگیری مسوولان رفسنجان چند تن زباله عفونی امحا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با پیگیری مسوولان رفسنجان چند تن زباله عفونی امحا شد کرمان- ایرنا- اخیرا مقدار انبوهی پسماند و زباله بسیار خطرناک عفونی یکی از بیمارستانهای رفسنجان شامل تجهیزات دیالیز، کیسه های خون، سرنگ و ابزار مصرفی بیمارستانی و لباسهای اتاق عمل در سه کیلومتری این شهر بدون دفن بهداشتی رها شده بود که محیط زیست را تهدید می کرد.


به گزارش ایرنا، این زباله ها بدون امحاء و پوشش آهک و خاک در بستر طبیعت رها شده بود و امکان انتشار و بروز بیماریهای خطرناک را داشتند که با پی گیری عوامل محیط زیست به طور بهداشتی دفن و امحا گردید.
بر همین اساس با تدبیر مسوولان رفسنجان نشستی به منظور ساماندهی دفن زباله های عفونی رفسنجان برگزار شد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان در این نشست بر لزوم دفن بهداشتی زباله های عفونی تاکید کرد و گفت: چنانچه دانشگاه علوم پزشکی و یا مراکز درمانی زباله های غیر امحاء را در جایگاه دفن زباله تخلیه کنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
حبیب اکبری افزود: آلودگی محیط زیست توسط این گونه زباله ها بسیار بالاست و خطراتی همچون انتشار آلودگی، عفونت و میکروب را در پی دارد که این موجب بروز بیماریهای ایدز ، هپاتیت و بیماریهای خطرناک می گردد.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه ساماندهی و نظارت بر امور بهداشتی را عهده دارد و اگر این دانشگاه باعث نشر و گسترش بیماریها شود تاسف بار است.
او گفت: این محموله بر روی سفره زیرزمینی آب و در جهت باد غالب رها شده بود که در صورت عدم دفن آن میکروبهای عفونی به آب نفوذ کرده و سلامتی جامعه رابه خطر می انداخت.
اکبری با بیان اینکه زباله های عمومی و عفونی تولید شده باید جمع آوری و دفن شوند، افزود: برای جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست و در نتیجه سرایت این آلودگی به افراد، هرچه هزینه شود بهداشت و ایمنی برقرار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه زباله های عفونی، هم سلامتی مردم و هم سلامتی حیات وحش را به خطر می اندازد، گفت: برای دفن زباله های عفونی باید نحوه مدیریت و نظارت از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیشتر باشد.
اکبری تاکید کرد: زباله ها باید در دستگاههای زباله سوز امحاء و سپس در محل دفن زباله ها به دور از زندگی مردم دفن شود و در غیر اینصورت اجازه نخواهیم داد که دفن شوند و در صورت مشاهده متولیان آن به دادگاه معرفی می شوند.
مدیر امور بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در ادامه این نشست گفت: در رفسنجان سه مرکز درمانی زایشگاه نیک نفس، بیمارستانهای مرادی و علی ابن ابیطالب (ع) چهار دستگاه ضدعفونی کننده و امحاء زباله های عفونی دارند.
محمدرضا حسینی زینلی با اشاره به اینکه این مراکز زباله های عفونی تولید شده را با قرار دادن در این دستگاهها ضدعفونی و سپس به محل دفن زباله ها در خارج از شهر منتقل می کنند، افزود: این دستگاهها در بیشتر مواقع خراب می شوند که نیاز به تعمیر دارند لذا برای تعمیر این وسایل باید متخصص از تهران آورده شود.
وی تصریح کرد: دستگاه امحاء بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) هفته گذشته خراب بود و برای از بین بردن این زباله ها آنها را به خارج از شهر انتقال دادند.
حسینی زینلی خاطرنشان کرد: زباله های عفونی، خطرناک هستند و برای از بین بردن آنها باید نهایت دقت به کار رود تا سلامتی مردم و جامعه به خطر نیافتد.
وی بیان کرد: مواقعی که دستگاهها خراب هستند دانشگاه علوم پزشکی با یک شرکت خصوصی قرارداد دارد و طبق این قرار داد این شرکت موظف به دفن اصولی و بهداشتی این زباله ها در بیرون از شهر است.
حسینی زینلی افزود: در قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی با شرکت خصوصی آمده است که دفن زباله ها در عمق زیاد و بر روی آنها با خاک و آهک پوشیده شود.
مدیر گروه بهداشت و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در ادامه گفت: دفن پسماندهای بیمارستانی باید در اولویت قرار گیرد زیرا با سلامتی مردم سر و کار دارند.
مجید رنجبر کاظمی افزود: 20 درصد از زباله های بیمارستانها و مراکز درمانی زباله های عفونی هستند و 80 درصد زباله های معمولی و عمومی است.
وی تصریح کرد: برای خرید هر دستگاه امحاء 150 میلیون تومان هزینه شده است و از نتیجه و کارکرد این دستگاهها نمونه برداری شده است.
رنجبر کاظمی تاکید کرد: زباله های عفونی در این دستگاه ضد عفونی و بی خطر سازی می شوند که هیچ خطری از نظر آلودگی میکروبی و ویروسی برای جامعه ندارند.
وی افزود: زباله های عفونی باید جمع آوری و با دستگاه امحاء ضدعفونی شوند و سپس به محل دفن زباله ها انتقال و در آنجا نیز به طور اصولی و بهداشتی دفن گردند.
رنجبر کاظمی با اشاره به اینکه زباله های عفونی پس از خروج از دستگاه امحاء به صورت زباله معمولی هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید در مواردی که دستگاه خراب است با شرکت خصوصی قرار داد ببندد تا با انتقال زباله ها از مراکز درمانی، مطبها و درمانگاهها و دفن آنها به بهترین شکل، از انتشار بیماریها جلوگیری شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان رفسنجان نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید پیشگیری را مبنای کار خود قرار دهد، گفت: مدیریت پسماندهای بیمارستانی و زباله های عفونی مطبها و بیمارستانها و مراکز درمانی باید به گونه ای باشد که از انتشار آلودگی انواع ویروسها و باکتری ها و اشاعه بیماریها جلوگیری شود.
علی محمدی بهجت تصریح کرد: زباله های عفونی به ظاهر شاید در مسایل زیست محیطی و بهداشتی نمایان نشوند اما محیط های میکروبی بیماری زا که با چشم دیده نمی شوند در دراز مدت و آینده مشکل ساز است.
وی خاطرنشان کرد: همه ما در برابر سلامتی مردم مسوول هستیم و همه دستگاههای دولتی و خصوصی که در این امر به نوعی دخیل هستند با محافظه کاری از بروز خطرات احتمالی ناشی از دفن غیر اصولی زباله های بیمارستانی جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در راستای جمع آوری زباله های درمانگاهها، مطبها، مراکز درمانی و دندانپزشکی ها تلاش نماید تا تبعات بد و جبران ناپذیر در جامعه رخ ندهد.
محمدی بهجت از مسوول شرکت جمع آوری زباله های عفونی خواست که در محل دفن زباله های عفونی و بیمارستانی نهایت دقت را به کار ببرند و در عمق بیشتر آنها را دفن نمایند.
وی گفت: در این راستا نیروی انتظامی نیز باید ورود پیدا کند و با بازرسی های مکرر از محل دفن زباله ها مانع حضور برخی افراد که در میان زباله ها به دنبال جمع آوری ضایعات و وسایل پلاستیکی هستند، شود، چرا که حضور این افراد در این محل ها آلودگی را به شهر انتقال می دهد.ک/2
2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن