تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801306707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عباس شفیعی در گفت‌وگو با فارس: «توجه به اصل دین» مبنای اندیشه سیاسی امام راحل بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عباس شفیعی در گفت‌وگو با فارس:
«توجه به اصل دین» مبنای اندیشه سیاسی امام راحل بود
عضو هیئت علمی علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، امام راحل را فراتر از دیگر رهبران مادی به شمار آورد و گفت: مبنای امام راحل در مسائل خارجی، اسلام، آیات الهی و قرآن کریم خارج از مقولات صرف دیپلماسی سیاسی بود.

خبرگزاری فارس: «توجه به اصل دین» مبنای اندیشه سیاسی امام راحل بود


عباس شفیعی نویسنده کتاب «الگوی رهبری امام خمینی» به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر درباره برخی اندیشه‌های سیاسی امام راحل به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: موضوع رهبری امام در مسائل سیاسی در چند بخش قابل طرح است، ایشان در حوزه سیاسی یا امور خارجی مبانی خودشان را مطرح می‌کردند. وی در ادامه افزود: امام راحل در برخوردها با مسائل سیاسی و جریاناتی که در کل جهان تنش‌زا بود، مبنا را مسائل دینی قرار می‌دادند، بنابراین ایشان نظیر بسیاری از سیاسیون نبودند که تنها به بحث دیپلماسی توجه کنند و مبانی دینی را کمرنگ نشان دهند. شفیعی برای توضیح اندیشه حضرت امام به بیان چند مثال پرداخت و گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اگر چه در ابتدا داخلی و به عنوان انقلاب دوم به نظر می‌آمد اما در نهایت بازتاب جهانی داشت و برخلاف تصور خیلی افراد از دانشجویان خط امام تا آمریکایی‌ها که این قائله چند روزه به سامان می‌شود، 444 روز با تدبیر امام راحل به طول انجامید. وی در ادامه افزود: نوع برخورد امام راحل با این مسائل با تحلیل‌های دینی و محیطی براساس آیه 29 سوره فتح مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ همان استکبارستیزی بود. بنابراین تمام فعالیت‌های امام از اعتراض به کاپیتولاسیون در سال 42 تا واقعه تسخیر سفارت آمریکا همه اوج استکبارستیزی امام با دشمنان داخلی و خارجی اسلام را نمایش می‌دهد. امام بارها فرمودند که از کشورهایی چون آمریکا و امثالهم هیچ گاه نباید غفلت کرد و خنده‌هایشان را خوش بینانه تعبیر کرد. شفیعی درباره برخورد امام راحل با سلمان رشدی گفت: نمونه دیگر این استکبارستیزی علیه اسلام برخورد با سلمان رشدی فردی که با نگارش کتاب، اسلام و پیامبر را به استهزاء گرفت امام در این برخورد مبنا را اسلام قرار داد و فتوای تاریخی‌اش برای مرتد شناختن سلمان رشدی و اهانت او به مقدسات اسلام، دنیای غرب را لرزاند. وی دیگر نمونه این استکبارستیزی نامه امام راحل به گورباچف به شمار آورد که ایشان در این نامه باب سبز دنیای غرب را فریبنده و اشتباه تلقی کرد و به گورباچف هشدار داد و توضیح داد: این نامه بازتاب جهانی داشت امام هم با توجه به آیات قرآن مبنای دعوت را سیره انبیا دانست و بسیاری از رهبران فهمیدند که فرمایشات امام متین است و آن را بارها تحلیل کردند. انتهای پیام/ک

92/11/14 - 00:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن