تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819364946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روندحل مشکلات شهروندان غرب مازندران شتاب گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بارش برف سنگین و مدیریت بحران در مازندران روندحل مشکلات شهروندان غرب مازندران شتاب گرفت ساری-ایرنا- هرچند در روز های اخیر بارش برف سنگین در مازندران قطع خطوط انتقال برق را به همراه داشت و زندگی عادی مردم غرب استان دچار اختلال شد اما با حضور به موقع استاندار و معاونین در منطقه ، تشکیل ستاد بحران و نتایج حاصل از آن روند حل مشکلات شتاب گرفت و اکنون به وضعیت حداقلی نزدیک می شود .


به گزارش ایرنا ، هر چند با ادامه بارش سنگین برف در پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ،تداوم قطع برق و فعال نشدن امکانات و تجهیزات امدادی ، اضطراب و نگرانی های شهروندان شهرها و روستاهای غرب مازندران افزایش بافته بود اما در ساعات عصر امروز با تشکیل جلسه مسوولان استانی و مدیریت بحران از سوی شخص ˈربیع فلاحˈ استاندار ، روند سریع حل مشکلات آغاز شد .
در ادامه این روند هم اکنون و بیش از پایان یافتن روز یکشنبه برق بیش از 80 درصد مشترکین در شهرها و مناطق غرب استان از نور تا تنکابن جریا یافته با راه افتادن پمپ بنزین ها ، نانوایی ها و فعالیت ماشین های راهداری زندگی عادی تا حدودی زیادی به این مناطق باز گشته است.
در راستای عادی سازی شرایط در غرب مازندران ˈعلی نبییانˈ معاون امور عمرانی استاندار مازندران از روز شنبه با هدف مدیریت بحران در تنکابن مستقر شد و استاندار مازندران نیز از بعدظهر با تشکیل ستاد بحران در شهرهای نور، نوشهر و چالوس از نزدیک روند امداد رسانی را هدایت کرد.
دستکم در 24ساعت اخیر تمامی امکانات امدادی مازندران به کار گرفته شد تا بعنوان یک اقدام مقدماتی قطعی جریان برق رفع و دیگر مشکلات نظیر تهیه ارزاق عمومی از جمله نان برطرف شود .
درحال حاضر با کمک راهداران ارتباط بسیاری از روستاهای غرب مازندران با شهر ها برقرار شده است و تردد در محورهای فرعی نیز ممکن شده است .
استاندار مازندران در جلسه ستاد بحران تنکابن که ساعتی قبل بپایان رسید گفت: ما شرمنده تحمل مردم هستیم ولی تمامی نیروهای امدادی برای حل مشکلات بسیج شده اند.
ˈ ربیع فلاح ˈ افزود: برقراری کامل برق به صورت جدی در حال پیگیری است و اکنون وضعیت از حالت بحرانی خارج شده و مشکلات از نظر روانی کاهش محسوسی یافته است .
وی به شهروندان اطمینان خاطر داد و با بیان اینکه مردم نگران نباشند ،ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات امدادی برای حل مشکلات مردم بسیج شده و فردا اقدامات جدی تر و جهادی برای حل مشکلات ادامه می یابد .
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: همه مسوولان و مردم باید در انجام وظایف خود احساس مسوولیت کنند.
ˈ علی نبییان ˈ معاون امور عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه به جز رامسر برق دیگر شهرهای غرب استان وصل شده است، گفت: ارتفاع برف در برخی از شهرهای غرب استان به حدود یک متر رسیده است و اگر کندی هایی در کار مشاهده می شود بطور عمده به دلیل ادامه بارش شدید برف است که بر روند امداد رسانی تاثیر منفی گذاشته است .
وی با بیان اینکه همراهی مردم و تحمل آنان برای حل مسایل و تلاش گروههای امدادی قابل تقدیر است ، ادامه داد: تمام تلاش برای جریان یافتن برق شهرستان رامسر در حال انجام است.
نبییان با اشاره به اینکه مردم در مصرف گاز صرفه حویی کنند، اظهار داشت: با وصل شدن برق قطعی آب رفع شده است.
وی بیان داشت: بر اساس دستور استاندار مازندران تمامی گروههای امدادی در منطقه حضور دارند و همچنان در رفع مشکلات مشغول فعالیت هستند.
قابل ذکر است که معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز در اعلام عملیات امداد رسانی این جمعیت گفت: 38 تن از سرنشینان یکدستگاه اتوبوس در راه مانده در محور برفگیر هراز توسط امدادگران و نجاتگران این جمعیت محل امن انتقال یافتند .
هلال احمر مازندران همچنین به بیش از دو هزار نفر آسیب دیده از برف و کولاک در استان امدادرسانی کرد .
ˈمهدی ولی پورˈ مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: به محض اعلام نیاز مردم در مناطق مختلف استان، امدادگران و نجاتگران هلال احمر در قالب تیم های مجهز به مناطق مختلف از جمله شهر های بابل، آمل، رامسر، فریدونکنار، محمودآباد، جویبار، قائم شهر، چالوس، سوادکوه و بهشهر اعزام شدند .
وی اظهارداشت: 42 هزار و 136 هزار قرص نان، 14 هزار و 768 بطری آب معدنی، چهار و هزار و 500 قوطی کنسرو، 120کیلو برنج، ،60 بطری روغن، 60کیلو قند و شکر، 72 بسته ماکارونی، 49 تخته موکت، 24 بسته مواد شوینده و بهداشتی، یک دستگاه چادر امدادی و 400 کیلو نایلون بین آسیب دیدگان توزیع شد.
وی بیان داشت: همچنین رهاسازی 523 دستگاه خودروی زمینگیر شده ،بستن زنجیر چرخ برای 325 خودرو در محورهای مواصلاتی استان و انتقال شمار زیادی از مسافران در راه مانده به اماکن امن ، بخشی از خدمات ارائه شده هلال احمر استان به آسیب دیدگان حوادث اخیر بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در حال حاضر اکثر نیروهای امدادی این جمعیت برای کمک رسانی به شهروندان غرب استان بسیج شده اند و عملیات کمک رسانی و کارهای امدادی همچنان توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان ادامه دارد.
ˈمجید عبدالهیˈ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در مورد اقدامات این اداره گفت: برای رفع قطعی آب آشامیدنی در شهرهای غرب مازندران تمیهدات لازم با دریافت تجهیزات مورد نیاز ازجمله ژنراتور برق ، تانکر آب و آب معدنی از استانهای معین مانند تهران ، قم و گلستان اتخاذ شد.
ˈمحمدحسین افضلی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استانهای مازندران و گلستان نیز پیش از این قول داد که تلاش می شود تا امشب مشکل قطع برق در مناطق غربی مازندران بطور کامل رفع شود.
مدیرعامل شرگت گاز مازندران نیز به ایرنا گفت: علیرغم بارش شدید برف و موج سرما و یخبندان که از روز جمعه هفته گذشته مناطق مختلف این استان را در برگرفته ، هیچگونه مشکلی در ارتباط با قطع گاز گزارش نشده است.
2585/402
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن