تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818967208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت گذاری بیش از10هزار ریالی بنزین تورم را به شدت افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قیمت گذاری بیش از10هزار ریالی بنزین تورم را به شدت افزایش می دهد شهرکرد- ایرنا - یک کارشناس ارشد اقتصاد گفت: اگر نرخ آزاد قیمت هر لیتر بنزین بالای 10هزار ریال تعیین شود، تورم کشور را به شدت افزایش می دهد.


ˈصباح عباسی ˈ روز یکشنبه درگفت وگوی اختصاصی باخبرنگارایرنا افزود: در صورتی که قیمت هرلیتر بنزین در نرخ گذاری جدید از 9 هزار و 500 ریال تجاوز نکند و برای مصرف بیشتر از الگو، افزایش پلکانی قیمت درنظر گرفته شود این شیوه راهکار موثری برای ثبات بازار خواهد بود.
وی اظهارداشت: سهمیه بنزین باید همچون گذشته ادامه یابد ونظام کنترل دولتی نیز تقویت شود .
عباسی درزمینه اهداف دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی افزود: افزایش قیمت بنزین برای دولت تنها منبع درآمد نیست بلکه راهکاری برای اصلاح ساختارهاست.
وی اظهارکرد: کاهش مصرف بنزین وحامل های انرژی درکشور امری گریز ناپذیراست زیرا به دلیل قیمت پایین و غیرواقعی انرژی درسال های گذشته ساختار تولید در کشور انرژی بر بوده است.
عباسی تصریح کرد: بنزین و دیگرحامل های انرژی منابع تجدید ناپذیر است و آیندگان نیز دراین ثروت ملی سهیم اند .
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: درسال های گذشته اختلاف قیمت بنزین در ایران نسبت به منطقه خلیج فارس قاچاق این سوخت را به دنبال داشته که افزایش قیمت، تا حدی از این معضل می کاهد.
وی درادامه تغییر نرخ ارز را عامل اساسی در نوسان قیمت بنزین عنوان کرد و گفت: تازمانی که نرخ ارز در کشور به ثبات نرسد تعیین قیمت واقعی بنزین با چالش روبروست .
عباسی درپاسخ به تئوری برخی اقتصاددانان کشور درزمینه قیمت گذاری یک باره بنزین گفت: ازآنجا که نرخ ارزبه طور مداوم در حال نوسان است باهر بار قیمت گذاری به دلیل افزایش های نرخ ارز ناچار به افزایش مجدد قیمت بنزین هستیم .
وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین باید به صورت تدریجی و در یک دوره بلندمدت سه ساله افزایش یافته و به نرخ واقعی نزدیک شود و همزمان با افزایش تدریجی قیمت بنزین باید سیاست های ثبات اقتصادی نیز اجرا شود.
عباسی افزود: دولت می تواند خودروسازها را طی یک دوره زمانی موظف به تولید خودروهایی با مصرف پایین بنزین کند و یا بخشی از یارانه سوخت را توسط این گروه تامین کند .
وی محدودیت های وارداتی را عاملی برای ازبین رفتن فضای رقابتی برای خودروسازان داخلی دانست و تاکید کرد: دولت باید تاحدی از تعرفه های وارداتی بکاهد تا خودروسازان داخلی در شرایط رقابتی ناگزیر به تولید خودروهایی با کیفیت بالا و مصرف بنزین کم شود.
8125/558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن