تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803724600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از برف سنگین 83 تا 92؛ ضرورت تجربه اندوزی از خاطرات تلخ گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از برف سنگین 83 تا 92؛ ضرورت تجربه اندوزی از خاطرات تلخ گذشته رشت - ایرنا - رخت سپید نعمت الهی بار دیگر جای جای گیلان زمین را به زیبایی هرچه تمام پوشاند و مهمتر از همه زیبایی هایش، تلخی خاطراتی است که باید با اتخاذ تدابیر درست و اصولی، رنگ ببازد تا مردم شهر رشت از این نعمت الهی لذت ببرند.


همه مردم گیلان بویژه ساکنان شهر رشت هنوز خاطرات برف سنگین سال 83 و 86 را از یاد نبرده اند؛ برفی که با شادمانی و نشاط آغاز شد اما دیری نپایید که شیرینی لبخندها به قطع راه های ارتباطی، آب، برق، گاز و محصور شدن در برف فراوان و شاید در شوک مدیران شهری از بارش برفی چنان سنگین، تلخ شد.
اگرچه بارش سنگین برف 83 تجربه ای تازه پس از سال ها در رشت بود و نبود امکانات برفروبی و خدمت رسانی نیز بر سنگینی آن افزود، اما همه این اتفاقات آنچه با خود به همراه داشت، نگرانی هایی بود که در سال های بعد در هر زمستان و با سرد شدن هوا بر دل ساکنان شهر باران های نقره ای می انداخت.
نگرانی هایی که شاید سال ها ادامه داشت و هر سال با بارش هرچند اندک برف، هراس از مسدود شدن مسیرها و کمبود مواد غذایی، بیم را جایگزین لذت از این نعمت الهی می کرد.
مردم رشت از برف 83 لذت زیادی نبردند و دل نگرانی های ناشی از اتفاقات بد، شیرینی این نعمت الهی را به کامشان تلخ کرد؛ با این حال، برف 92 باید با تجربه مسوولان از برف سال های قبل مدیریت شود تا خاطرات ناگوار آن سال ها تکرار نشود.
اگرچه برف امسال گیلان در مقایسه با سال های 83 و 86 شدت کمتری دارد اما باید توجه داشته باشیم که همین مقدار نیز، نیازمند مدیریت صحیح شرایط و ارائه خدمات بموقع به شهروندان است.
برخی از ساکنان شهر رشت در برف 83 و پس از آن 86 در کنار همه نگرانی هایی که برای گذران زندگی شان داشتند، هنوز خاطرات تلخ از دست دادن عزیزانشان را به دلیل سقوط از پشت بام ها یا به علت بیماری و دسترسی نداشتن سریع به بیمارستان هنوز از یاد نبرده اند.
این روزها با آماده باش تمامی دستگاه های خدمت رسان و امدادی که تلاش فراوانی کردند تا خاطرات تلخ گذشته تکرار نشود، باید روزهایی لذت بخش باشد و جای تلخی های خاطرات گذشته را بگیرد.
کوشش همه فعالانی که همت گمارده اند تا خاطرات تلخ تکرار نشود و آرامش شهروندان برقرار باشد، قابل تقدیر و ستودنی است.
در همین زمینه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت مسابقه های برفی برگزار می کند؛ ساخت مجسمه های برفی در بوستان ملت رشت، ساخت مجسمه های برفی در محلات و مسابقه عکس با عنوان شب های سپید رشت از جمله این مسابقات است که برگزیدگان پس از داوری، انتخاب شده و جایزه دریافت می کنند.
همچنین دستگاه های خدمات رسان از جمله ستاد مدیریت بحران گیلان و شهرداری رشت از روز جمعه که بارش برف آغاز شده در آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم را برای رفع مشکلات شهروندان اندیشیده اند.
شرکت های برق، گاز، آب شهری و روستایی نیز از عادی بودن شرایط و خدمات رسانی به مردم سخن گفته اند؛ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان نیز از سوخت رسانی به مناطق سخت گذر و آمادگی پرسنل این نهاد خبر داده است.
آموزش و پرورش گیلان نیز تمامی مدارس استان را طی دیروز و امروز تعطیل اعلام کرده و تعطیلی مراکز آموزش عالی با نظر روسای دانشگاه های استان اعلام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز از امدادرسانی به 390 نفر از حادثه دیدگان گرفتار در برف و کولاک در 48 ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.
ˈعلیرضا خصوصیˈ افزود: از این تعداد 23 نفر به مراکز درمانی منتقل و 367 نفر نیز به صورت سرپایی، اسکان اضطراری و خدمات امدادی و حمایتی نظیر بستن زنجیر چرخ در محل بهره مند شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز گفت: این جمعیت برای توزیع اقلام غذایی شامل نان، کنسرو ، بیسکویت و خرما بین افراد اسکان یافته آماده است.
ˈسیاوش غلامیˈ افزود: در 48 ساعت گذشته با واکنش بموقع نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، تلفات جانی در اثر برف و کولاک گزارش نشده است.
وی انتقال پنج زن باردار از شهرستان های فومن ، چابکسر ، رضوانشهر و تالش، انتقال چهار فرد دیالیزی در شهرستان های فومن و شفت به مراکز درمانی و نجات چوپان گم شده در شهرستان شفت را از جمله خدمت امدادی هلال احمر گیلان در این مدت ذکر کرد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر اکیپ های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان شامل یکصد نجاتگر، 50 پرسنل، 47 دستگاه آمبولانس، خودرو ست نجات و خودروی امدادی کمک دار در جاده ها و محورهای برفگیر و گردنه های این استان مستقر هستند.
اداره کل هواشناسی گیلان نیز از استمرار ناپایداری های جوی در استان تا دو روز آینده خبر داد.
طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ آسمان امروز گیلان ابری همراه با بارش متناوب برف اعلام شده که این وضعیت تا فردا نیز در استان ادامه دارد.
هواشناسی گیلان اعلام کرده که بیشترین میزان بارش برف در 72 ساعت گذشته در شهرستان رودسر با 46 سانتی متر بوده و در شهر رشت نیز 42 سانتی متر برف باریده است.
کمینه دما در شبانه روز گذشته نیز مربوط به جیرنده با 6 . 13 درجه سلسیوس زیرصفر بوده است، ضمن آنکه کمینه دمای هوا در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی رشت نیز 8 . 2 درجه سلسیوس زیرصفر ثبت شده است. ک/4
7292/695/508
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن