تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام خمینی (ره) همواره بر وحدت کلمه بعنوان حافظ انقلاب تاکید داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان صادقلو:
امام خمینی (ره) همواره بر وحدت کلمه بعنوان حافظ انقلاب تاکید داشتند
گرگان - خبرگزاری مهر: استاندار گلستان گفت: یکی از اصلی ترین راه های حفظ میراث انقلاب، وحدت کلمه است و امام خمینی (ره) نیز از همان 12 بهمن ماه و زمان ورودشان به کشور تا در وصیت نامه خود وحدت کلمه را حافظ نظام دانستند و بر آن تاکید فراوان داشتند.



به گزارش خبرنگار مهر، اولین روز از مراسم گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر با اجرای استقبال نمادین از امام خمینی (ره) در فرودگاه گرگان، نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه ها و جشن های انقلاب برگزار شد.
 
استاندار گلستان نیز ضمن تبریک آغاز ایام دهه فجر اظهار کرد: اگر به آمدن امام (ره) تنها از زاویه آمدن دقت کنیم یک مسئله بلند بالایی نخواهد بود زیرا تابناکی و بلند بالایی مسئله ورود امام در آورده های ایشان است. 
 
حسن صادقلو افزود: امروز در تقسیم بندی این دهه روز آمدن امام خمینی (ره) است و آن چه که در آمدن امام به کشور اساس بوده آورده هایی است که با حضور ایشان حاصل شد  اگر امام (ره) به کشور نیامده بود نتایج اینگونه به دست نمی آمد و امام از نظر چارچوبه کلی اتصال راس به بدنه بود.
 
صادقلو ادامه داد: اگر صحنه های این 10 روز سال 57 را مرور کنیم نقش و آورده های این ورود مشخص خواهد شد و دیدن این صحنه ها ضمن دریافتن آورده ها برای نسل جوان ما نیز هویت بخش است، به تعبیر امام خمینی (ره) این 10 روز لیال عشر بوده و باید موفقیت های این روزها به نسل ما منتقل شود. 
 
وی تاکید کرد: اگر این اتصال صورت نمی گرفت سال ها رنج و شکنجه افراد در مبارزات بی نتیجه باقی می ماند و یا دیرتر به نتیجه می رسید. 
 
صادقلو گفت: پیروزی در انقلاب در یک رفتار عادی اتفاق نیفتاد بلکه با بینش عمیق و فرا انسانی امام خمینی (ره) و بیان مباحث برای مردم نتیجه داد و محققان در حوزه علوم سیاسی در تدوین تصمیمات و مدیریت امام در این لیال عشر هنوز مانده اند. 
 
وی با بیان این نکته که اولین دستاورد ورود امام خمینی (ره) به کشور پیروزی انقلاب بود گفت: نتیجه گرفتن سنت الهی است، و پیروزی یعنی از بین رفتن باطل، سنت الهی بوده که باید اتفاق بیافتد و امام (ره) نوعی مدیریت کردند که تمام سال ها زحمات انسان های مبارز با کوتاه ترین راه به نتیجه رسیده و انقلاب پیروز شد و این نتیجه ها که در ذهن نسل امروز ما مغفول است باید انتشار داده شود. 
 
وی افزود: اگر اتفاقات آن 10 روز را مرور کنیم با توجه به قدرت هایی که برای مقابله وجود داشت نباید پیروز می شدیم اما این موفقیت و پیروزی پیش آمد. آورده امام پیروزی بود و در دل آن زیباترین اتفاق انقلاب اسلامی و نهایتا جمهوری اسلامی بود. 
 



 
 
صادقلو با اشاره به اینکه حقیقت انقلاب را امروز درک می کنیم بیان کرد: تمام انقلاب ها با وجود استکبارها تا به نقطه هدف خود برسند راه سهلی ندارند و ما امروز حقیقت انقلاب اسلامی را درک می کنیم. 
 
استاندار گلستان درباره ارکان جمهوری اسلامی گفت: آزادی و استقلال رکن جمهوری اسلامی هستند و این آورده های امام (ره) میراثی برای ما است و اگر لحظه ای از این میراث کوتاه بیاییم فردای تاریخ و در دنیای آخرت باید پاسخگو باشیم. 
 
وی افزود: در فرمایشات امام (ره) آمده که معرفت و ایمان یک طرف اما وحدت کلمه یکی از ارکان اصلی حفظ نظام است چراکه جامعه اسلامی را جز با تفرق نمی توان از بین برد و امیدوارم همه ما در سایه این معارف امام (ره) و با راهبردی چون وحدت کلمه همچنان کار انقلابی خود را ادامه دهیم. 
 
صادقلو با بیان این نکته که انقلاب ما برای جهانی شدن است، اظهار کرد: ما انقلاب نکردیم که تنها در محدوده کشور خودمان باقی بماند بلکه انقلاب اسلامی ما برای این است که نه با توپ و تانک بلکه با منطق و اخلاق جهانی شود و اینجاست که باید نسبت به دهه فجر معرفت پیدا کنیم و هویت اصلی آن را بشناسیم.
 
وی ادامه داد: خاستگاه اصلی اینکه امام (ره) این روزها را دهه فجر نامیدند از قرآن و سوره فجر است به نقل از بزرگان این سوره برای امام حسین (ع) و یارانش بوده و باید بدانیم که امام حسین (ع) و یارانش چه عظمتی را در جهان خلق کردند و دهه فجر انقلاب ما نیز آموزش باطل شکنی و مدار حی حق است و امیدوارم ما همچنان خروش انقلابی را حفظ کره و ایین دهه ما را انقلابی نگه دارد. 
استاندار گلستان در جمع دانش آموزان گفت: شما امید آینده ما هستید و همیشه نگاه امام بزرگوار و رهنودهای مقام معظم رهبری به شما به عنوان یک امید است و به خاطر نگاه ویژه ای که امام (ره) به دانش آموزان داشتند 13 آبان ماه را به نام آن ها نامگذاری کرد. حسن صادقلو ادامه داد: رفتار و بنیان گذاری امام خمینی (ره) از روی منطق بوده و تعارفی نبود و دلیل این نامگذاری این بود که دانش آموزان در صحنه های مبارزه و تداوم انقلاب نقش خود را ایفا کردند و در پرتو راهنمایی های معلمان در زمان انقلاب صحنه آفرینی داشتند. وی افزود: حضور دانش آموزان ماشین انقلاب را در سرازیری رفتن به سوی پیروزی قرار داد و در زمان دفاع مقدس نیز حضور آن ها صحنه های بزرگ و مهیج را ایجاد کرد. شما دانش آموزان امید هستید و امیدها آینده تاریخ را می سازند و اگر می خواهید تاریخ سازی کنید باید از مسیر خاصی عبور کنید. صادقلو بیان کرد: عمر بزرگ ترین ثروتی است که خداوند به انسان داده و مسئله مهم تر از آن مدیریت این عمر است. بنابراین اولین گام برای عبور از مسیر تاریخ سازی مدیریت عمر است. بنابراین دانش آموزان با توجه به نگاه ویژه ای که مقام معظم رهبری به آنها دارند باید حساب عمر خود را داشته باشند. استاندار گلستان اظهار کرد: در گام دوم باید در راه انقلاب وظایف خود را انجام دهند. مقام معظم رهبری دهه فجر را دهه میثاق با ارزش های انقلاب اسلامی نامگذاری کردند و ما نیز باید اوج معرفت را در راستای حفظ تاریخچه انقلاب ایفا کنیم. برگزاری این گونه مراسم ها و جشن ها باید برای درک بیشتر انقلاب اسلامی باشد. حسن صادقلو ادامه داد: با توجه به گذر زمان امروز برای نسل جوان سخت است که درک کند در زمان انقلاب وضعیت به چه شکل بوده و امید شهدا، امام (ره) و تمام کسانی که زندگی خود را در مبارزه گذراندند این است که شما نسل جوان به هویت اصیل انقلاب برگشته و تاریخ انقلاب را درک کنید. مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: امام خمینی (ره) از همان سال 42 توجه خاصی به جوانان و نوجوانان داشتند و این توجه به واسطه شناختی که ایشان نسبت به جوانان داشته و آگاهی از نقش موثر آن ها در پیروزی انقلاب بود. امام (ره) در دهه 50 با درایت توانستند جوانان را هدایت کرده و آنان با شنیدن پیام ایشان جان خود را برای پیروزی کف دست گذاشتند. محمد رضا وطنی با اشاره به حضور گسترده جوانان در جنگ تحمیلی ادامه داد: این جوانان در 8 سال دفاع مقدس نیز با اطاعت از امام خمینی (ره) توانستند دشمن را از خاک بیرون کنند. امروز هم جوانان ما با پیروی از ولایت فقیه افتخاراتی را برای کشور کسب کرده اند و با دلی پاک، عشق و ایثار و فداکاری از خون جوانان مبارز سال 57 دفاع می کنند. ما به داشتن چنین جوانانی که به دنبال تحقق اهداف بلند امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند افتخار می کنیم. نواختن زنگ انقلاب و برش کیک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط استاندار گلستان، اجرای سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان و اجرای برنامه توسط گروه سرود از دیگر بخش های این مراسم بود.
 


۱۳۹۲/۱۱/۱۲ - ۱۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن