تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802774690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل شركت سامان گستران طهور: شركت سامان گستران طهور بندر امام خميني(ره) حافظ بهداشت موادغذايي وارداتي در جنوب كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: مديرعامل شركت سامان گستران طهور: شركت سامان گستران طهور بندر امام خميني(ره) حافظ بهداشت موادغذايي وارداتي در جنوب كشور است
اشاره:
براي نخستين بار در كشور در سالهاي اخير سايت‌ طرح‌ ضدعفوني خودروهاي حامل مواد اوليه خوراك دام و طيور شامل ذرت، جو و كنجاله، سويا و غيره در مبداء ورودي بندر امام خميني(ره)‌توسط شركت خصوصي سامان گستران طهور اجرا شده است.
سيستم ضدعفوني مكانيزه خودرو به منظور پيشگيري از ورود بيماريهاي مشترك بين انسان و دام ايجاد شده است و در اين سايت چند نفر كاردان فني به طور 24 ساعته مستقر هستند و كاملا بر ضدعفوني خودروها نظارت مستقيم دارند بمنظور آشنايي با فعاليتهاي شركت سامان گستران طهور بندر امام خميني گفتگويي را با دكتر مجيد پازوكي، مديرعامل و يونس شجاعي رئيس هيات مديره شركت انجام داده‌ايم كه در زير مي‌خوانيد:
دكتر مجيد پازوكي،‌مديرعامل شركت سامان گستران طهور در اين مصاحبه گفت: يكي از مشكلات زيست‌محيطي امنيت زيستي مي‌باشد، امنيت زيستي چه در جامعه انساني و چه در جامعه صنعت دام و طيور اصل و مبناي كار است.
وي افزود: بندر امام خميني يكي از نقاط مهم و استراتژيك مي‌باشد و 90 درصد بار فله كشور نيز از بندر امام مي‌باشد كه اكثر آنها غله مي‌باشند اين غله نيز هم مصرف دام و طيور مي‌شود و هم مصرف انسان مي‌شود.
وي اظهار داشت: شركت سامان گستران طهور بندر امام خميني(ره) حافظ بهداشت موادغذايي وارداتي در جنوب كشور است.

مديرعامل سامان گستران طهور همچنين گفت: كاميون‌هاي حمل بار در كشورهاي بزرگ دنيا و اروپا كاميونهاي حمل بار تخصصي هستند و هر يك از كاميونها بعد از بار پودر آهن و آهك نمي‌توانند ذرت و سويا بار بزند ولي متاسفانه در ايران چنين نيست كاميونها مختلف‌اند و بارهاي گوناگون را نيز جابجا مي‌كنند چه مواد شيميايي باشد و چه كودهاي دامي و مواد مصرفي طيور خصوصا استان خوزستان كه پرورش ميگو و دام‌داري و مرغداري و... در اين استان بسيار است اين مواد شيميايي و غلات كه با هم تركيب مي‌شوند تاثيرات بسيار مخربي بر غلات و مواد مصرفي دام و طيور مي‌گذارد. دكتر پازوكي گفت: من از سال 77 بدنبال اين موضوع بودم كه چرا بر اين موضوع نظارت نمي‌شود و چرا اين كاميونها ضدعفوني نمي‌شوند، بايد دانست كه اگر يك مرغ اژدر بخواهد توليدشود يك جوجه آن 35 دلار قيمتش است حالا اگر يك مرغدار مي‌آيد مرغ اژدر به تعداد 50 هزار قطعه يا 60 هزار قطعه توليد مي‌كند 90 درصد موادغذايي اين مرغ‌ها وارداتي است و جالب‌تر اين است كه اين موادغذايي بوسيله همين كاميونها حمل مي‌شود و اگر اين غذا طيور آلوده شود آيا مي‌دانيد مرغدار چه ضرري مي‌كند؟ وي افزود: در سال 81 با مسئله آنفلولانزاي پرندگان روبرو شديم كه يكي از عوامل موثر همين طريقه حمل و نقل بود. وي همچنين گفت: استان خوزستان و بندر امام يك منطقه ترانزيتي مهم محسوب مي‌شود و بوسيله كاميونهاي مختلف از شمال كشور بار به اين استان و بندر مي‌آيد و پس از بارگيري مجدد به سوي استان‌هاي شرقي مي‌رود و خيلي راحت مي‌توان گفت آلودگي از شمال به شرق و به جنوب و به همه جا انتقال پيدا مي‌كند.
دكتر پازوكي در ادامه گفت: در همين راستا بود كه ما با پيگيري با مسئولين ذيربط، سازمان دامپزشكي و اداره بهداشت و وزارتخانه‌هاي مختلف صحبت كرديم و در آخر با هماهنگي مسئولين استان وبا پيگيري‌هايي كه صورت گرفت در كنار پايانه بندر امام اولين سايت ضدعفوني و شستشوي كاميونها را در ايران در بندر امام خميني تاسيس نموديم وي همچنين افزود: كاميونهاي باري قبل از اين كه بارگيري شوند ما آنها را شستشو داده و سپس ضدعفوني مي‌كنيم و بعد از طي مراحل ضدعفوني كاميونها براي بارگيري فرستاده مي‌شوند. دكتر پازوكي افزود: قبل از اين كه سايت ضدعفوني را در بندر امام راه‌اندازي كنيم از پليس راه تا تاسيسات بندر و داخل خود پايانه شاهد انبوه پسماند ماشين‌ها بوديم كه منظره‌اي زشت را درست كرده بود و براي اين كه كاميونداران بتوانند تا حدودي كاميون‌هاي خود را تميز كنند پسماندها را كنار بندر خالي مي‌كردند اما با كمك خداوند متعال مي‌توانم بگويم كه بطور متوسط ما هفته‌اي 40 تن مواد ضايعاتي از درون كا ميونها تخليه مي‌كنيم كه اين 40 تن متاسفانه قبلا خوراك دام و طيور مي‌شد و يا ما شهروندان جامعه خيلي راحت اين مواد ضايعاتي را كه با ذرت و گندم مخلوط مي‌شدند و به سيلوها مي‌رفتند مصرف مي‌كرديم اما هم اينك ما كاميونها را جمع‌آوري كرده ضدعفوني كرده و پسماندها را از كاميونها خارج مي‌كنيم. مديرعامل شركت سامان گستران طهور گفت: با جديت ميتوان گفت مواد ضدعفوني كننده‌ايي كه ما استفاده مي‌كنيم بر محيط زيست هيچ تاثير منفي نداشته و بر مواد غذايي هيچ‌گونه تاثير سويي ندارند مواد ضدعفوني ما بهترين نوع است و هر گالن 145 هزار تومان قيمتش مي‌باشد. دكتر پازوكي همچنين افزود: در اين سايت از دستگاههاي كاملا فني و حساب شده استفاده مي‌شود كه در زماني كوتاه زير خودرو و لاستيكها و بدنه خودرو را ضدعفوني مي‌كنند و هيچ نقطه كوري عاري از ضدعفوني در كاميونها باقي نمي‌ماند.
مديرعامل شركت سامان گستران طهور در پايان توجه مسئولين و همكاري نهادهاي مختلف استاني و شهرستاني با توجه به اهميت و جايگاه ويژه اين مركز كه موجب عملكرد بهتر و موثرتر آنها خواهد بود را خواستار شد.
گفتگو با رئيس هيات مديره شركت
يونس شجاعي، رئيس هيئت مديره شركت سامان گستران طهور نيز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: براي راه‌‌اندازي سايت شستشو و ضدعفوني كاميونها حدود 15 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است كه مبلغ عمده‌اي از اين پول از طريق سرمايه‌گذاران غيربومي انجام شده است.
در حقيقت ما كارآفريني بزرگي انجام داديم بطوري كه هم اكنون در همين سايت طهور حدود76 نفر مشغول بكار هستند كه از اين 76 نفر17 نفر دكتراي دامپزشكي و تكنسين هستند و كارگرها هم اكثرا ليسانس و فوق‌لسانس هستند اما هدف يك كارآفريني براي جذب نيروهاي بومي بوده است.
شجاعي گفت: بعضي از افراد با برخي حركت‌هاي خود در منطقه بجاي كارآفريني همواره مانع كارآفريني مي‌شوند و ما نمي‌دانيم اين افراد چرا و براي چه اين كارها را انجام مي‌دهند؟ اما از سرمايه‌گذاران بومي و غيربومي دعوت كرديم تا بيايند و در اين منطقه سرمايه‌گذاري كنند متاسفانه افرادي انگشت شمار با طرح مسائلي در برخي از رسانه‌ها موجب شدند افراد سرمايه‌گذار دلسرد و به ديگر مناطق براي سرمايه‌گذاري روند. وي با اشاره به پخش برنامه‌اي از سيما تحت عنوان درياخواران به انتقاد از اين گزارش پرداخت و گفت: ما از كارشناسان دعوت مي‌كنيم با بازديد از منطقه جلوي اينگونه جوسازي‌ها را بگيرند زيرا موجب عدم سرمايه‌گذاري در منطقه خواهد شد.
رئيس هيات مديره شركت سامان گستران طهور افزود: ما برنامه‌هاي خوبي براي سرمايه‌گذاري در كنار اداره بنادر و دريانوردي بندر امام خميني در نظر گرفته‌ايم كه يكي از اين برنامه‌ها سوله‌سازي است كه در صورت اجرا باعث مي‌شود حداقل 120 نفر مشغول كار شوند و يا در سايت ديگري كه به نام خليج فارس درصدد اجراي آن هستيم حدود 46 نفر بصورت مستقيم مشغول كار خواهند شد. وي گفت: در حال حاضر در سايت ضدعفوني‌كننده كاميونها را با آب گرم و موادضدعفوني درجه يك تميز مي‌كنيم تا مرغدار و دامدار صدمه‌اي به او نرسد زيرا در صورت عدم ضدعفوني كاميونها بيشترين صدمه به مرغدار و دامدار وارد مي‌شود در ماه حدود 350 تن پسماند از بندر امام خارج مي‌كنيم در صورتي كه اين پسماندها قبلا در سيلوهاي بندر ريخته مي‌شد. آقاي يونس شجاعي در پايان ضمن اظهار گله‌مندي از برخي حركات افراد در بندر امام و جوسازي‌هاي منفي آنها اعلام داشت كه اينگونه حركات ابتدا موجب فرار سرمايه‌گذاران از منطقه وعدم انجام طرح‌هايي كه موجب اشتغال مي‌شود خواهد شد و سپس ركود را حاكم بر منطقه خواهد كرد. وي همچنين از مسئولين درخواست نمود سرمايه‌گذاران را حمايت تا آنها تشويق به سرمايه‌گذاري شوند.
* دكتر پازوكي، مديرعامل شركت سامان گستران طهور: يكي از مشكلات زيست‌محيطي، امنيت زيستي مي‌باشد، امنيت زيستي چه در جامعه انساني و چه در جامعه صنعت دام و طيور، اصل و مبناي كار است
* شجاعي،‌ رئيس هيئت مديره شركت سامان گستران طهور: براي راه‌اندازي سايت شستشو و ضدعفوني كاميونها حدود 15 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است كه مبلغ عمده‌اي از اين پول از طريق سرمايه‌گذاران غيربومي انجام شده است

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن