تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802960788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوک قیمتی در بنزین جواب نمی‌دهد/نبود شفافیتمالیاتی در قراردادهای نفتی/تجديد نظر در قيمت تحويلي گاز به پتروشيمي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نفت در هفته ای که گذشت؛
"شوک قیمتی" در بنزین جواب نمی‌دهد/نبود شفافیت"مالیاتی" در قراردادهای نفتی/تجديد نظر در قيمت تحويلي گاز به پتروشيمي
احداث 5 جايگاه CNG در عراق، لغو تحریم صادرات محصولات پتروشیمي برنامه ريزي براي تامين بنزين نوروزي در سراسر کشور و اختصاص 3 سنت از افزایش قیمت خوراک پتروشیمی برای توسعه شهرک‌های تخصصی از مهمترین موضوعات در هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موضوعات مهمی در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته روز گذشته یعنی از شنبه5 بهمن ماه تا پنج شنبه 11 بهمن ماه در این حوزه منتشر شده است که از بین این اخبار تنها چند موضوع داغ و جریان ساز وجود داشت که در ادامه این گزارش به این موضوعات پرداخته مي شود.

ارزانی "بنزین" مانع افزایش رفاه اجتماعی مردم می شود/"شوک قیمتی" جواب نمی‌دهد


شوک‌های قیمتی فقط در مقاطعی که لازم وضرورت در اقتصاد کشور باشد از سوی مسئولان اجرا می شود اما نباید این سیاست را ما هر ساله انجام دهیم و تا زمانی که نتوانیم موتور خودرو را تعمیر و آن را برای چرخه فعالیت خود بکار گیریم نمی‌توانیم تصمیمات دیگر را اجرایی کنیم.

پژویان تاکید کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید به گونه ای باشد که مجموعه سیاست‌های اقتصادی به طور همگون با آن اجرا شود؛ هدف اصلی از اصلاح قیمت‌ها این است که کارآیی به تولید برگردد و هزینه تولید و خدمات کم شود ضمن آنکه قدرت رقابت با کالاهای داخلی و خارجی داشته باشند.

وی گفت: اگر اقتصاد رونق نگیرد، کارایی در تولید و مصرف نداشته باشیم و قدرت رقابت کالای داخلی و خارجی نداشته باشیم افزایش قیمت حامل‌های انرژی بی فایده است.

علی دینی ترکمانی اقتصاددان درباره قیمت بنزین در سال 93 با اشاره به اینکه بنده مخالف افزایش شدید و یکباره قیمت بنزین هستم اظهار داشت: داستان تعیین قیمت حامل‌های انرژی و تثبیت آن از همان روزهای نخست برنامه توسعه از سال‌های گذشته مطرح بوده اما تاکنون به دلایل مختلفی نتوانسته به نتایج مثبتی دست یابد و امروز نیز به شکل دیگری در اقتصاد کشور خود را نشان داده است.

این اقتصاددان با بیان این که در حال حاضر باید از خود پرسید چرا در طول سال‌های مختلف نتوانسته‌ایم به تثبیت قیمت‌ها دست پیدا کرده و هر ساله درگیر تعیین قیمت‌ها باشیم، افزود: شوک‌های قیمتی فقط در مقاطعی که لازم هستند و ضرورت آنها در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود از سوی مسئولین اجرا می‌گردد اما نباید این سیاست را ما هر ساله انجام دهیم.

قادری با بیان اینکه این تورم در بازار پولی موجب می‌شود سپرده‌گذاری‌ها مقرون به صرفه نباشد تصریح کرد: پولها از تولید به سمت بازار مسکن و ارز می‌رود و افزایش قیمتها افزایش قیمت مواد اولیه را به دنبال دارد که این خود در اقتصاد ما که بخش قابل توجهی از آن واردات‌محور است منجر به تشدید تورم رکودی می‌شود که دور باطل را تکرار می‌کند.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه قیمتها باید به صورت تدریجی اضافه شود و این افزایش به صورت تدریجی در مجموع باید بیش از نرخ تورم باشد گفت: می‌توان از افراد پردرآمد این هزینه را تامین کرد به طوری که از خودروهای گرانقیمت عوارض گرفت و ظرفیتهایی مثل CNG ایجاد کرد تا تاکسی‌ها و وانت‌بارها به جای مصرف زیاد بنزین CNG مصرف کنند و در مرزها که امکان قاچاق زیاد است ایستگاه‌های GNG را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما تحت تحریم هستیم و امکان استفاده از تکنولوژی‌های روز وجود ندارد باید شرایطی را ایجاد کنیم تا قیمت تولید افزایش پیدا نکند.

جبل عاملی روزنامه نگار اقتصادی با بیان اینکه باید قیمت بنزین را به سمت قیمت واقعی سوق داد، تصریح کرد: همان قدر منطق این که قیمت بنزین را پایین نگه داریم غلط است که بگوییم تمام کالاها در اقتصاد ایران مجانی شوند.

جبل عاملی ادامه داد: در اقتصادی که دخالت دولت زیاد باشد رفاهی برای شهروندان وجود نخواهد داشت، قیمت غیر واقعی پایین برای بنزین دقیقاً خلاف رفاه شهروندان است. اگر بخواهیم رفاه شهروندان را افزایش دهیم باید مکانیزم بازار را فعال کنیم و دست دولت کوتاه شود.

وی افزود: وقتی قیمت بنزین به صورت غیر واقعی پایین نگه داشته شود جلوی بسیاری از خدمات رفاهی که باید به مردم ارائه شود گرفته خواهد شد برای جلوگیری از این امر باید به مکانیزم بازار برگردیم و اجازه دهیم بخش خصوصی وارد عمل شود.

سجاد حسینی‌نیا کارشناس سیاست گذاری انرژی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان داده در دو دهه اخیر سیاست صرفاً قیمتی نتوانست مصرف را کنترل کند اظهار داشت: از زمانی که برای بنزین کارت سوخت در نظر گرفته شد شاهد کاهش مصرف بودیم و زمانی که گام نخست هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد کاهش مصرف سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: اما پس متوقف شدن اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در گام دوم شرایط به روال سابق برگشت بنابراین امروزه براساس تحقیقات نشان داده می‌شود که افزایش قیمت همواره باعث تورم شده و زمانی که قیمت بنزین افزایش پیدا کند نرخ سایر کالاها نیز رشد خواهد یافت. اما منابعی که دولت از محل افزایش قیمت عامل‌های انرژی به دست می آورد در حدی نیست که بتواند یارانه نقدی مردم را تامین کند.

عامل "رکود اقتصاد" کشور غافل شدن از اجرای پروژه‌های کلیدی است/ اختصاص 3 سنت از افزایش قیمت "خوراک پتروشیمی" برای توسعه شهرک‌های تخصصی


رئیس کمیته پتروشیمی در مجلس گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد اولین کار اولویت بندی برای اجرای پروژه‌های کلیدی است متاسفانه در کشور با غفلت از اجرای طرح‌های بزرگ زمینه را برای رکود اقتصادی در کشور فراهم کردیم.

رئیس کمیته پتروشیمی گفت: در حال حاضر پیشنهادی مبنی برافزایش قیمت خوراک گازی پتروشیمی به در جلسه صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفته است و قرار است در مجلس علنی با این مهم پرداخته شود. چرا که متانول و اوره و آمونیاک بادی در کشور تولید شود تا زنجیره ارزش افزوده بیشتری برای کشور ایجاد کند.

حسینی صدر یادآور شد: اگر قیمت خوراک گازی به 17تا 15 سنت افزایش یابد و از این میزان تنها 3 سنت برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های تخصصی پتروشیمی اختصاص یابد به طور یقین 10 درصد بیکاری کشور حل می شود.

وی افزود: با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور 50 میلیون تن است گفت: باید با برنامه‌ریزی برای توسعه صنایع پایین دستی و اخذ عوارض سنگین در هنگام صادرات مواد خام بتوانیم به پویایی این صنعت کمک کنیم.

صرفه جويي 90 ميليارد ريالي "پايانه های نفتی" ناشي از بومي سازي 750 قلم كالا


موسوی، از بومي سازي 750 قلم كالا و تجهيزات مورد نياز شركت پايانه هاي نفتي ايران خبر داد و گفت: ساخت اين تعداد كالا در كشور و به دست سازندگان داخلي، 90 ميليارد ريال صرفه جويي به همراه داشته است.

برنامه ريزي براي تامين "بنزين نوروزي" در سراسر کشور


مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي از برنامه ريزي براي تامين و توزيع خوب بنزين نوروز 1393در سراسر کشور خبر داد.

"پژوهش‏ ها" بايد كاربردي و در راستاي نياز جامعه باشند


رئيس ستاد اقامه نماز كشور،مديريت نادرست را عامل هدررفت منابع و فرصت‏ ها دانست و گفت: بايد پژوهش‌‏هاي كاربردي و مورد نياز جامعه با پرهيز از مباحث غيرعملي و غيرمفيد در آموزش علم مورد تاكيد قرار گيرد.

سهم ما از بازار جهانی "نفت" متناسب با منابع در اختیار نیست


عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، گفت: بسیاری از منابع داخلی بویژه در میادین مشترک به سبب فقدان دانش و تکنولوژی مناسب در حال از دست رفتن است بنابراين منطقی کردن شرایط گفت و گو با طرف های خارجی از اتلاف منابع ملی جلوگيري مي کند.


تعویض 6 کیلومتر خط لوله فرسوده 16 اینچ در منطقه تهران


سیف، از انجام عملیات قطع و وصل و تعویض 6 کیلومتر خط لوله 16 اینچ اهواز-ری در محدوده کیلومتر 708 الی 718 خبر داد.

احداث 5 جايگاه CNG در عراق


در این مذاکرات توافقاتی در مورد صدور خدمات مهندسی برای اجرای سامانه هوشمند سوخت در دو باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و همچنین احداث پنج باب جایگاه CNG ، به صورت پایلوت در کشور عراق صورت گرفت.

"لغو تحریم صادرات" محصولات پتروشیمي/ حذف نام پتروشیمی جم از لیست OFAC


حذف پتروشيي جم از ليست تحريم‌ها سبب سبب تسهیل نقل و انتقال وجوه حاصل از فروش محصولات می‌شود، همچنین امکان صدور مجدد محصولات تولیدی به سایر کشورها با قیمت‌های رقابتی‌تر نسبت به بازارهای فعلی مهیا می‌شود.

نرخ کارمزد جایگاه‌داران سی ان جی به 80 تومان افزایش مي يابد/افتتاح 35 جایگاه در ماه جاری


مدیر طرح ساخت و توسعه جایگاه های سی ان جی شرکت ملی پخش گفت: افزایش کارمزد جایگاه های سی ان جی در شورای اقتصاد به تصویب رسیده به طوری به ازای هر مترمکعب گاز از 40 تومان به 80 تومان و کارمزد تاسیسات جایگاه‌داران شهرداری به 70 تومان افزایش‌ می یابد.

نبود شفافیت "مالیاتی" در "قراردادهای نفتی"/باید شرکت های خارجی را در سود کارکرد بهتر سهیم کنیم


سالاری؛ از نبود شفافیت در تعرفه های مالیاتی در قراردادهای نفتی خبر داد و گفت: در ایران مشخص نیست به ازای هزینه و سود چه مقدار مالیات باید پرداخته شود در حالیکه در سایر کشورها مخصوصا در قراردادهای امتیازی، شفافیت کامل در مورد قراردادها وجود دارد و در عین حال دولت ها هم درآمد بالایی از بخش مالیات دارند.


بازنگری" قراردادهای نفتی" بدون ارزیابی تحولات جهانی و منطقه ای امکانپذیر نیست


عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: تحول قراردادهای صنعت نفت و گاز موضوعی استراتژیک و بسیار مهم است و بازنگری این قراردادها سبب همراستایی میان فعالان و ذینفعان متعدد می شود.


برگزاري کنفرانس بین‌المللی انجمن اقتصاد انرژی


رئیس انجمن اقتصاد انرژی ایران گفت: کنفرانس بین‌المللی انجمن اقتصاد انرژی با عنوان ایران پس از تحریم‌ها، انرژی و محیط زیست در روزهاي 17و18 در اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.

افزايش "قيمت بنزین" در شرایط فعلی مناسب نیست/ تجديد نظر در قيمت تحويلي گاز به پتروشيمي


نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت بنزین به عنوان یک کالای استراتژیک باعث می‌شود قیمت کالاهای دیگر تحت‌الشعاع قرار گرفته و گرانی و تورم همزمان به جامعه تحمیل شود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن