تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805061930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذهبی ها كمتر چت می كنند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
مذهبی ها كمتر چت می كنند




ميزان استفاده از چت در جوانان مذهبي به طرز جالبي كمتر از ديگر جوانان است. 7/23 درصد از پاسخگويان علاقه زياد و خيلي زياد، 42 درصد علاقه كم و 7/10 درصد علاقه متوسطي به چت كردن دارند. شايد بتوان اين مساله را اين گونه تفسير كرد كه آنها اين محيط را سالم نمي‌دانند و به آن اعتمادي ندارند.





روزنامه اعتماد: ميزان استفاده از چت در جوانان مذهبي به طرز جالبي كمتر از ديگر جوانان است. 7/23 درصد از پاسخگويان علاقه زياد و خيلي زياد، 42 درصد علاقه كم و 7/10 درصد علاقه متوسطي به چت كردن دارند. شايد بتوان اين مساله را اين گونه تفسير كرد كه آنها اين محيط را سالم نمي‌دانند و به آن اعتمادي ندارند.

 اما در اين پژوهش همچنين دلايل استفاده از اينترنت و چت ميان جوانان نيز بررسي شده است. نتايج نشان مي‌دهد 1/56 درصد از جوانان از اينترنت استفاده مي‌كنند كه از ميان آنها 8/27 درصد هنگام استفاده از اينترنت چت مي‌كنند. ضمن آنكه ميزان چت كردن در بين مردها به شكل معناداري بيش از زنان است.

نتايج يك پژوهش انجام شده با جامعه آماري 800 نفر در ميان جوانان مناطق مختلف شهر تهران با موضوع بلوتوث و چت توسط وزارت ورزش و جوانان نشان مي‌دهد كه 4/43 درصد پاسخگويان علاقه كم و خيلي كم به بلوتوث دارند، اما 19 درصد از پاسخگويان علاقه زياد به بلوتوث دارند و 27 درصد در حد متوسط از بلوتوث استفاده مي‌كنند. ميزان سواد و تحصيلات افراد در اين تحقيق شامل 8/36 درصد ديپلم، 23 درصد زير ديپلم تا مقطع ابتدايي و 1/35 درصد بالاي ديپلم تا سطح دكترا هستند.

همچنين 1/24 درصد پاسخگويان شاغل، 4/18 درصد دانش‌آموز، 7/21 درصد دانشجو، 5/9 درصد خانه‌دار و 5/6 درصد بيكار هستند. نتايج اين تحقيق كه در بين 800 نفر از جوانان 15 تا 29 سال كه 49 درصد آنها را مردان و 45 درصد آنها را زنان تشكيل مي‌دهد نشان مي‌دهد: ميزان علاقه به بلوتوث بازي در افراد كم سن و سال نسبت به افراد با سن بالاتر بيشتر است. ضمن آنكه علاقه افراد مجرد نسبت به افراد متاهل و بدون همسر در موضوع بلوتوث بسيار بيشتر است.

بلوتوث بيشتر در ميان جوانان همجنس

بلوتوث در ميان 28 درصد جوانان از طريق دوستان همجنس، 5/21 درصد بين افراد فاميل و آشنايان، 19 درصد افراد خانواده و 10 درصد دوستان غيرهمجنس رد و بدل مي‌شود. دو درصد از مخاطباني با افراد ناشناس بلوتوث بازي مي‌كنند. كسب نشاط و شادماني، غلبه بر تنهايي و سرگرمي و مهيج بودن از انگيزه‌هاي اصلي بلوتوث بازي است. پنج درصد مخاطبان اين تحقيق انگيزه خود را از بلوتوث بازي، اذيت ديگران عنوان كردند. همچنين بيشترين مكاني كه افراد اقدام به ارسال يا دريافت بلوتوث مي‌كنند، به ترتيب داخل خانه (28 درصد)، ميهماني‌ها (5/25 درصد) و اماكن عمومي (5/13 درصد) است.

موسيقي، كليپ و جوك بيشترين بلوتوث‌هاي ارسالي تهراني‌ها

ارسال و دريافت موسيقي و كليپ‌هاي روز با موضوعات جوك و طنز، عشقي و عاطفي، هنري و ورزشي بيشترين موضوعاتي است كه بين طرفداران بلوتوث، رد و بدل مي‌شود به طوري كه كه 5/23 درصد موسيقي و كليپ‌هاي روز را براي يكديگر ارسال مي‌كنند، جوك و طنز هم 5/21 درصد، عشقي و عاطفي 4/16 درصد، هنري 9/8 درصد و ورزشي 4/7 درصد در رده‌هاي دوم تا پنجم است. يكي از سوالات اين تحقيق ميداني درباره ميزان موافقت جوانان براي روشن كردن بلوتوث براي دريافت پيام افراد ناشناس بود كه تحقيقات نشان مي‌دهد: 2/64 درصد پاسخگويان تمايل خيلي كم، 1/9 درصد ميزان تمايل زياد و خيلي زياد و 3/12 درصد تمايل در حد متوسط براي روشن كردن بلوتوث داشته‌اند.

بلوتوث ؛ اختلال در امنيت فردي

يافته‌هاي اين تحقيق نشان مي‌دهد كه 5/35 درصد پاسخگويان معتقدند از بلوتوث استفاده نادرستي مي‌شود، 1/62 درصد هم مخالف اين موضوع هستند كه بلوتوث بازي سبب تقويت دوستي‌ها مي‌شود. 5/63 درصد بلوتوث بازي را سبب هدر رفتن زمان مي‌دانند، 7/64 درصد نيز استفاده از بلوتوث را سبب اختلال در امنيت فردي و 2/59 درصد آن را سبب بي‌ارزش شدن اصول ديني و مذهبي مي‌دانند.

12 درصد افراد در چت خود را با نام مستعار معرفي مي‌كنند

در ميان افرادي كه چت مي‌كنند نيز سرگرمي، پيدا كردن دوست، غلبه بر تنهايي و مهيج بودن فضاي چت بيشترين دلايل و انگيزه است. اين در حالي است كه 7/12 درصد خود را با نام واقعي و 14 درصد خود را با نام مستعار در چت معرفي مي‌كنند.

نتايج اين تحقيق درباره كاربردهاي چت نشان مي‌دهد: 53 درصد از پاسخگويان معتقدند در محيط چت اطلاعات غلط سياسي تبادل مي‌شود، 76درصد چت را فضايي مناسب براي كاريابي مي‌دانند، 58 درصد معتقدند چت سبب افزايش دانش و معلومات مي‌شود و 8/68 درصد معتقدند محيط چت زمينه ارتباط با جنس مخالف را برقرار مي‌كند.

9/64 درصد نيز چت را سبب رهايي از تنهايي مي‌دانند، 5/75 درصد معتقدند چت باعث گسترش شبكه روابط انسان‌ها مي‌شود، 65 درصد چت را عاملي براي آگاهي جوانان از مسائل جنسي دانسته و 5/73 درصد آن را داراي آثار مخرب براي روح و روان جوانان و 57 درصد نيز چت را وسيله‌يي براي پر كردن اوقات فراغت جوانان مي‌دانند.







تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن