تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803234093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شانس دوباره طالبان برای آشتی با مردم پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




شانس دوباره طالبان برای آشتی با مردم پاکستان خبرگزاری رسا ـ فشار بر دولت آقای شریف برای اتخاذ تصمیمی جدّی علیه فعالیت ستیزه جویان طالبان افزایش یافته است.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: نواز شریف، نخست وزیر پاکستان دستور تشکیل کمیته‌ای برای انجام مذاکرات با طالبان را داده است.
به گفته بی بی سی؛ 4 نفر عضو این کمیته هستند. عرفان صدیقی از معاونان آقای شریف، محمد عامر از اعضای سابق سازمات استخباراتی کشور، رحیم الله یوسف‌زی روزنامه‌نگار و رستم شاه مهمند سفیر سابق پاکستان در افغانستان از اعضای این کمیته هستند که تحت نظر وزارت کشور پاکستان فعالیت می‌کنند.
بر اساس گزارش ها؛ آقای شریف که در پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد تاکید کرد که دولت او می‌خواهد تا پیش از انجام یک عملیات نظامی علیه ستیزه جویان، بار دیگر شانس مذاکرات را بیازماید.
قابل ذکر است فشار بر دولت آقای شریف برای اتخاذ تصمیمی جدّی علیه فعالیت ستیزه جویان طالبان افزایش یافته است.
در تازه‌ترین مورد از این دست بلاول بوتو زرداری، فرزند بی‌نظیر بوتو و رئیس حزب مردم این کشور، در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌بی‌سی از دولت پاکستان خواست علیه گروه طالبان به اقدام نظامی متوسل شود.
گفتنی است به دنبال پیروزی حزب مسلم لیگ در انتخابات پارلمانی پاکستان در سال گذشته میلادی، دولت آقای شریف گفته بود که در نظر دارد با ستیزه جویان طالبان مذاکره کند.
در اوایل ماه سپتامبر سال گذشته میلادی احزاب اصلی پاکستان در اسلام آباد، پایتخت، بر اولویت داشتن مذاکره با ستیزه‌جویان، به اجماع رسیدند.
به دنبال این تحول، شاهد‌‌الله شاهد، سخنگوی طالبان، اعلام کرد که خروج نیروهای نظامی از مناطق قبیله‌ای و آزادی زندانیان طالبان، پیش شرط طالبان برای شروع مذاکرات است. سخنگوی طالبان این شروط را برای ایجاد جو اعتماد بین دو طرف عنوان کرد، اگرچه توضیح نداد که اقدام آنها در صورت برآورده شدن احتمالی این شروط چه خواهد بود.
اگرچه بسیاری با هرگونه پیش شرطی از سوی طالبان مخالف هستند، از جمله ارتش پاکستان که گفته است علیرغم حمایت کلی از مذاکرات با طالبان، آنها "تسلیم تروریستها" نخواهند شد.
از آن زمان تاکنون تحول خاصی در پیشبرد مذاکرات صورت نگرفته است. طالبان در چندین مورد اهداف دولتی و نظامی را هدف قرار داده و تعدادی از سربازان ارتش را کشته و در مواردی دست به ترور هدفمند افراد زده است؛ از جمله ترور چودوری اسلم خان، رئیس اداره عملیات ضد تروریسم کراچی، که به مبارزه با ستیزه جویان طالبان شهرت داشت.
از سوی دیگر طالبان دولت را متهم کرده است که در انجام مذاکرات صادق نیست و به موارد کشته شدن رهبران آنها از جمله حکیم الله محسود، اشاره کرده است.
همزمان برخی از منتقدین، دولت را به بی‌تصمیمی در قبال خشونت ها در کشور متهم می‌کنند.
به نظر می‌رسد تحت این شرایط و با افزایش فشارها، دسته کم آقای شریف در کوتاه مدت تلاش دارد تا با تشکیل چنین کمیته‌ای و تلاش های تازه برای آغاز مذاکرات با ستیزه جویان، از بار این فشارهای انتقادی بکاهد.
همچنین برخی از تحلیلگران این اظهارات آقای شریف را در این مقطع زمانی، با سفر هیاتی پاکستانی به آمریکا و از سرگیری مذاکرات استراتژیک بین دو کشور، بی‌ارتباط نمی‌دانند./1421/1409/ح



۱۳۹۲/۱۱/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن