تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819952465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخبگان به زبان خودشان مشکلات را بگویند/ آمادگی شورای شهر کرج برای شنیدن نظرات نخبگان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بنیاد نخبگان البرز؛
نخبگان به زبان خودشان مشکلات را بگویند/ آمادگی شورای شهر کرج برای شنیدن نظرات نخبگان
کرج - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه روال و ادبیات اداری با زبان و سیستم کاری و روحی نخبگان و مخترعان متفاوت است، گفت: این افراد باید با زبان خود با اعضای شورا سخن بگویند تا با انعکاس مستقیم مشکلات و دغدغه های شان نگرانی ها و ضعف ها را مرتفع کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک کمیسیون فرهنگی شوای شهر کرج با بنیاد نخبگان استان البرز با حضور اعضای کمسیون فرهنگی، رئیس شورای شهرستان، رئیس جدید بنیاد نخبگان استان البرز بعد از ظهر چهارشنبه در محل شورا در کرج برگزار شد. در این نشست میر ابراهیم صدیق عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شنیدن مشکلات، خواست ها و نیازهای نخبگان می تواند همیاری بسیار مطلوبی با اعضای شورا برای کمک بهینه به عملکرد این اثرگذاران و متخصصان علمی باشد.

صدیق با اشاره به عضویت 320 نخبه در بنیاد نخبگان استان البرز اظهار داشت: این افراد باید با زبان خود با اعضای شورا سخن بگویند تا با انعکاس مستقیم مشکلات و دغدغه های شان نگرانی ها و ضعف ها را مرتفع کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر گفت: روال و ادبیات اداری با زبان و سیستم کاری و روحی نخبگان و مخترعان متفاوت است. از این رو باید در فضایی صمیمی، خواست و زبان این افراد شنیده شود و اعضای شورای اسلامی شهر آمادگی کامل خود را برای شنیدن خواسته های این عزیزان اعلام می کند.

وی ادامه داد: ما در همه حوزه های کتبی و شفاهی آماده شنیدن نقطه نظرات نخبگان هستیم و تمامی همت خود را برای اصلاح امور آنان به کار خواهیم بست.

صدیق با تاکید بر گفته مقام معظم رهبری در خصوص استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور، فعالیت های این بنیاد را ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: شناسایی، هدایت و حمایت مادی از نخبگان می تواند تاثیر به سزایی در حرکت کشور به سمت توسعه و پیشبرد اهداف نظام داشته باشد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد این نشستها به تعامل مستمر با اعضای بنیاد نخبگان منجر شود. فیروزگاه: شنیدن خواسته های نخبگان موجب هدایت صحیح ابزار و امکانات به بیناد می شود

سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در ادامه اظهار داشت: توسعه در همه ابعاد در گرو توسعه علمی و فرهنگی میسر می شود؛ از این رو پرداختن به این دو مبحث در کنار یکدیگر و رفع دغدغه های فعالان این حوزه ها، تاثیر بسزایی در توسعه شهر و کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از توان علمی اعضای بنیاد و بهره برداری از محصولات این تیم، پایه گذار موفقیت دیگر بخش ها است، یادآور شد: شهر نیازمند بهره گیری از تخصص و دستاوردهای این گونه افراد است و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر باید بتوانیم از ظرفیت موجود برای شهر استفاده کنیم.

فیروزگاه ورود محصول دانش این بنیاد به بازار را عاملی برای ارتقای جایگاه نخبگان و نیز توسعه شهر ارزیابی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر بر نشستی مشترک با اعضای این بنیاد نیز تاکید کرد و گفت: برپایی نشست مشترک با اعضا و شنیدن خواسته ها و دغدغه های آنها می تواند ما را در هدایت صحیح ابزار و امکانات به بنیاد، راهنمایی کند.

فیروزگاه شناسایی و جذب نخبگان را در وهله نخست فعالیت های بنیاد دانست و اضافه کرد: پشتیبانی مادی و معنوی گام دوم فعالیت بنیاد است که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید بتواند اعضا را در این زمینه به خوبی یاری دهد.

وی یادآور شد: بهره گیری از امکانات و ایجاد فرصت های برابر برای نخبگان و استعدادهای برتر رشته های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و ... باید در دستور کار دستگاه ها و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر قرار گیرد تا این تحرکات به موفقیت گسترده ای در سطح شهر بیانجامد.

جهان پناه: شاخه های مختلف فعالیت نخبگان در البرز فعال می شود

 در ادامه این نشست رئیس بنیاد نخبگان استان البرز بر ضرورت بهره گیری از افراد خلاق و نخبه در راستای رفع مسائل و موضوعات موجود در بطن جامعه تاکید کرد و گفت: به منظور استفاده صحيح و مناسب از ظرفيت‌هاي علمي نخبگان در راستاي توسعه استان، از این منابع انسانی به منظور انجام فعالیت های تحقیقانی و کارآفرینی دعوت شود.

جهان پناه افزود: در بنیاد نخبگان با افرادی سر و کار داریم که در زمینه علمی، علوم پایه، مسائل اجتماعی، فرهنگی، قرآنی افرادی سرآمد هستند و بی شک با توجه به نبوغ و خلاقیتی که دارند اگر کاری به آنها محول شود، متعهدانه انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه در استان البرز چندین شاخه برای فعالیت از سوی بنیاد نخبگان وجود دارد، این بنیاد سعی در فعال کردن این شاخه های اجتماعی، فرهنگی و علمی به نحوی موثر و کارآمد دارد.

جهان پناه، حضور نخبگان در عرصه های مختلف را ضروری دانست و با تاکید بر رسیدن به راهکاری موثر به منظور ورود این قشر به  این عرصه ها، اظهارداشت: تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط به ویژه مدیریت شهری، اعم از شهرداری و شورای شهر به عنوان نهادهایی مردمی که به طور مستقیم با موضوعات شهری سرو کار دارند، در تحقق این امر موثر و کارساز است.

راه اندازی کلینیک صنعت و معدن راهی برای ورود توامان به عرصه علم و صنعت

رئیس بنیاد علمی نخبگان استان البرز با اشاره به راه اندازی کلینیک " صنعت و معدن " با بیان اینکه، تحقق این مهم از جمله برنامه های مهم بنیاد نخبگان است، گفت: هدف از انجام ایجاد و راه اندازی این کلینیک، آن است که، نخبگان را توامان وارد عرصه " علم و صنعت " کنیم.

جهان پناه، اظهار داشت: با رویکرد فوق، دغدغه هایی که در زمینه تولید و صنعت وجود دارد به عنوان دغدغه نخبگان مطرح می شود وخروجی و نتیجه آن نیز، رسیدن به راهکارهای عبور از مشکلات این بخش با استفاده از توان علمی نخبگان است.

وی بر ضرورت سياستگذاري و برنامه‌ ريزي در خصوص جذب هر چه بیشتر نخبگان در عرصه های مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: در واقع جذب نخبگان و زمینه سازی برای ورود آنها به مسائل و موضوعات متعدد، نوعی پشتيباني مادي و معنوي از نخبگان است.

جهان پناه ادامه داد: براین اساس نیاز به شناسايي، هدايت و حمايت نخبگان به منظور ارتقاء توليد علم امری ضروری است که باید برای دستیابی به آن با تعامل مسئولان اقدامی موثر کرد.

جهان پناه، ايجاد هماهنگي ميان سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با نخبگان را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه این هدف به جد از سوی بنیاد نخبگان دنبال می شود، افزود:  فراهم آوردن تسهيلات و امكانات لازم براي دسترسي محققان و نخبگان به مجموعه ظرفیت های تحقيقاتی نیز بسار حائز اهمیت است که در این راستا این بنیاد اقدام به شرکت در نشستی با مجموعه های مختلف شهری از جمله شورای اسلامی شهر کرد.
 


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن