تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804154264
![نمایش مجدد: فرجام تلخ شکایت از فیلم ضد ایرانی refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
فرجام تلخ شکایت از فیلم ضد ایرانی
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
فرجام تلخ شکایت از فیلم ضد ایرانی
دیپلماسی سینمایی کشور بهویژه با شروع به کار دولت جدید و با پس گرفتن شکایت از «آرگو»، لغو افقنو و هالیوودیسم و در کنار آن موج سینمای سفارتی شاهد افولی بیش از گذشته بوده است.
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ شنبه هفته آینده و با آغاز سیودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر بهار سینمای ایران آغاز میشود و این جشنواره که مهمترین جشنواره بینالمللی کشور است نگاه به سیاستهای بینالمللی سازمان سینمایی را بهویژه با شروع به کار دولت جدید بیش از پیش ضروری میسازد. * داستان جایزه اسکار به آرگو، شکایت و پس از گرفتن شکایت از هالیوود شاید نخستین خبر در این عرصه در سالی که گذشت، اهدای جایزه اسکار به فیلم ضدایرانی «آرگو» بود؛ جایزهای که برای نخستین بار از درون کاخ سفید و از سوی بانوی شماره یک ایالات متحده به «بنافلک» اهدا شد. واکنش به این فیلم در ایران از چندی قبل از اعطای جایزه اسکار به آن آغاز شده بود بهویژه که این فیلم کمی قبلتر توانسته بود جایزه «گلدن گلوب» را دریافت کند. پس از آن انتقادهای متعددی فضای سینمایی و رسانهای کشور را فراگرفت و بسیاری که به هشدارهای چندین ساله مبنی بر سیاسی بودن اسکار و ضرورت اتخاذ سیاست مناسب در برابر این جایزه سینمایی توجهی نکرده و برخی که ادعای لابیگری در اسکار را داشتند ناگهان سوار بر موج انتقادی علیه اهدای جایزه اسکار شده و از آن انتقاد کردند. البته رسمیترین واکنش در این باره را وزیر ارشاد وقت داشت که ضمن بیان اینکه « فیلم آرگو نماد درماندگی و استیصال آمریکا در برابر ایران است» در مراسمی با عنوان «شعبده هالیوود» از شکایت از آرگو و فیلمهای ضدایرانی هالیوود خبر داده و از آن حمایت کرد. این اقدام یعنی شکایت از آرگو با موجی از واکنشهای خبری در سراسر جهان روبرو شد و بمبی خبری بود که یکی از مهمترین اقدامات دولت دهم در عرصه دیپلماسی سینمایی کشور را رقم زد. این امر بهویژه با انتخاب «ایزابل کوتان پیر»، وکیل ضدصهیونیست فرانسوی خبرها را وجهی دیگر بخشید و در کنار انتقادات میهمانان کنفرانس «هالیوودیسم» به آرگو مسیر تکامل یک دیپلماسی فعال سینمایی را دنبال میکرد؛ چه آنکه سناتور «مایک گراول»، عضو حزب دمکرات و کاندیدای اسبق ریاست جمهوری آمریکا در گفتوگو با فارس عنوان کرده بود: جوایزی که به آرگو تعلق گرفته توسط کسانی است که خود در هالیوود مشغول به کارند؛ هالیوودی که یک نظام سرمایهداری ریشهدار در استعمار آمریکا است. بنابراین گزارش اما با تغییر دولت و با بر سرکار آمدن دولت «تدبیر و امید» شکایت از آرگو و فیلمهای ضدایرانی هالیوود به کلی منتفی شد؛ علی جنتی معتقد بود «طرح شکایت از آرگو ارزش پیگیری ندارد» و ایوبی، مدیر سازمان سینمایی معتقد بود « در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که شکایت از یک فیلم را اینگونه مطرح کند». البته کسانی که این شکایت را در ایران مطرح کرده و آن را دنبال میکردند از جمله نادر طالبزاده بارها پس از پسگرفتن این شکایت عنوان کردند که «شکایت ما تنها از آرگو نبود بلکه از همه فیلمهای ضدایرانی و موج آن در هالیوود بود که البته در آن زمان چون آرگو جایزه گرفته بود به این فیلم تبلیغ شد و تعطیل کردن این شکایت ضربه به حیثیت ایران است». * ادامه حضور بیبرنامه سینمای ایران در عرصه جهانی و موج «سینمای سفارتی» به گزارش فارس، «حضور برنامهریزی شده» در عرصه سینمای جهانی، جشنوارهها و بهویژه اکران بینالمللی نیز میتواند تاثیر مهمی در دیپلماسی سینمایی موفق کشور داشته باشد اما در سالی که گذشت همچون گذشته هیچ سیاست مناسبی در این بین دیده نشد. در این رابطه حضور ایران در جشنوارههایی چون برلین و کن تا جشنوارههای متوسطی چون هامبورگ، رتردام، بیروت، دبی و ابوظبی همه و همه شاهد عدم برنامهریزی مناسب مسئولان بوده است. حضور فیلمهای فیلمسازان فراری و زیرزمینی ایران در اکثر این جشنوارهها در کنار فیلمهایی که در کانال رسمی ایران تولید شده و تصویری سیاه از جمهوری اسلامی و جامعه ایران به نمایش درمیآورد با تمام جایزههای دهن پر کن آن، همه نمونههای این بیبرنامگی است که مهمترین جلوه آن در کنار دیگر عوامل، در عدم دقت در ارائه پروانه نمایش بینالملل دیده میشود. نکته مهم در این بین آن است که بسیاری از این فیلمها با هدایت پشتپرده سفارتخانههای خارجی تولید شده و موجی از «سینمای سفارتی» را رقم زد. یکی از مشهورترین این فیلمها فیلم «گذشته» بود که با حمایت اتحادیه اروپا توسط «اصغر فرهادی» ساخته شد و در کن جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد و در حالی که عنوان شده بود این فیلم ایرانی است و حتی توسط دولت یازدهم به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد اما در جشنوارههای متعددی به عنوان نماینده ایتالیا و فرانسه حاضر شد! در این بین البته تک اتفاقات میمونی رخ داده که میتوان به حضور خوب مستندسازان و جشنوارههای ایرانی در کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی از جمله حضور خوب در جشنواره الجزیره قطر، موفقیت در جشنواره اسماعیلیه مصر و اکرانهای بینالمللی مردمی عمار در غزه و عراق و فرانسه و اکران حرفهای برخی فیلمهای ایران چون «بیگانگان» عباس رافعی در لبنان اشاره کرد. * حضور سینمای ایران در بیداری اسلامی؛ از مشکلات سیاسی تا روایت انحرافی از انقلاب اسلامی بنابر این گزارش حضور سینمای ایران در کشورهای منطقه و تاثیر سینمایی بر روند بیداری اسلامی نیز در سال گذشته با مشکلات عدیده سیاسی و در عین حال فرهنگی روبرو شد چه اینکه در حالی که در ابتدای سال دبیر جشنواره فیلم قاهره در گفتوگو با فارس عنوان کرده بود « حضور سینمای ایران در جشنواره قاهره برایمان مهم است» پس از تحولات سیاسی در مصر و شبهکودتا در این کشور رئیس جدید جشنواره قاهره از مخالفت با حضور فیلمهای ایرانی و حتی فیلم «گذشته» سخن گفت. این در حالی بود که غرب برنامه ویژهای برای ارائه روایتی انحرافی از انقلاب اسلامی از طریق جشنوارههای عربی در منطقه داشت تا جایی که در دو جشنواره ابوظبی و دبی فیلمهای مستندی در این باره عرضه و مطالب متعدد رسانهای در کنار آن نوشته شد تا نهایتا بتواند الگویی از نگرانی را در میان انقلابیون منطقه و جریان بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی ایجاد کند و ادعا شود آنچه در سال 1357 رخ داد انقلابی اسلامی نبوده بلکه اسلامگرایان آن را ربودهاند. * لغو افقنو و هالیوودیسم؛ ذوقزدگی اسرائیلیها، انتقاد چهرههای جهانی ضدصهیونیست نکته پایانی این گزارش را حذف یکی از مهمترین اقدامات سالهای گذشته ایران در عرصه دیپلماسی عمومی و سینمایی کشور یعنی لغو برگزاری جشنواره افقنو و کنفرانس هالیوودیسم باید قرار داد. در حالی که به گفته نادر طالبزاده برگزارکننده این دو اقدام موثر، افقنو و هالیوودیسم «استفاده از پتانسیل بیداری در آمریکا» بود و «میتوانست با دیپلماسی عمومی برآمده از پشتوانه انقلاب اسلامی، لابی صهیونیستی مخالف مذاکرات هستهای را طرد کند» اما با دستور وزارت خارجه و اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد افقنو در آستانه یازده سپتامبر لغو شد و پس از آن خبرهایی از لغو کنفرانس هالیوودیسم منتشر شد. لغو این اقدامات موثر موجب ذوقزدگی اسرائیلیها شد اما در مقابل برخی شرکتکنندگان خارجی این دو حرکت مثبت در نامههای سرگشاده به حجتالاسلام روحانی، رئیسجمهور از لغو این دو کنفرانس و جشنواره انتقاد کردند. فارس 115
۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۰:۴۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]
صفحات پیشنهادی
فیلم های ضد ایرانی با پیشگویی سازی های نوستراداموسی؛ عکس ها
از بدون دخترم هرگز تا سریال میهن فیلم های ضد ایرانی با پیشگویی سازی های نوستراداموسی عکس ها فیلم بدون دخترم هرگز از نخستين تهاجمهای سینمایی علیه جمهوری نوپاي اسلامی ايران محسوب میشد که در کوران جنگ تحمیلی و تحریمهای بینالمللی جبههای فرهنگی را علیه کشورمان گشوده بودفیلم ضد ایرانی با بازیگرانی ایرانی؛ عکس ها
فیلم ضد ایرانی با بازیگرانی ایرانی عکس ها سریال آمریکایی HomeLand یا همان سرزمین مادری سریالی ضد ایرانی است که در ابتدا با مبحث مبارزه با تروریسم و در ادامه به بحث رابطه ایران و آمریکا و مذاکرات آنها می پردازد و محوریت اصلی این فیلم اسلام هراسی است به گزارش سرویس فرهنگی جامفیلمهای ایرانی بخش بینالملل فجر معرفی شدند
فیلمهای ایرانی بخش بینالملل فجر معرفی شدند اسامی فیلمهای ایرانی راهیافته به دو بخش اصلی بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد علیرضا شجاع نوری مدیر بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر اسامی فیلم های ایرانی راه یافته به دو بخش اصلی بین الملل را به شرح زیر اعلامزندگی «سپیده» دختر ایرانی سوژه فیلم بریت مادسن + تصاویر
زندگی سپیده دختر ایرانی سوژه فیلم بریت مادسن تصاویربریت مادسن این خانم فیلمساز زن دانمارکی که سال گذشته به ایران سفر کرده بود فیلمی درخشان درباره یک دختر روستائی ایرانی ساخته است که تلاش می کند اخترشناس شود فیلمساز سعی در فهم این دختر ایرانی دارد جشنواره ساندنس که سالهاستجشنواره فیلم روتردام میزبان 3 فیلم ایرانی
جشنواره فیلم روتردام میزبان 3 فیلم ایرانی جشنواره فیلم روترودام امسال میزبان سه فیلم ایرانی ماهی و گربه از تهران تا بهشت و دست نوشته ها نمی سوزند است به گزارش بنیاد سینمایی فارابی چهل و سومین جشنواره فیلم رتردام از دوم تا 13 بهمن ماه جاری در کشور هلند برگزار می شود جشنوارهزن ایرانی داور جشنواره فیلم برلین +عکس
زن ایرانی داور جشنواره فیلم برلین عکس میترا فراهانی مستندساز و نقاش ایرانی برای عضویت در هیئت داوران جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۴ برگزیده شد به گزارش کافه سینما به نقل از بی بی سی مستندهای زهره و منوچهر که درباره روابط جنسی در ایران است و فیفی از خوشحالی زوزه میکشد هر دو پفیلم های ایرانی بخش بینالملل اعلام شدند
فیلم های ایرانی بخش بینالملل اعلام شدند فیلم های ایرانی بخش بینالملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شدند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات علیرضا شجاع نوری مدیر بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر اسامی فیلم های راه یافته به دو بخش اصلی بیهيات انتخاب جشنواره فجر 92 فيلم ايراني را ديدند
هيات انتخاب جشنواره فجر 92 فيلم ايراني را ديدند هيات انتخاب بخش سينماي ايران سي و دومين جشنواره بين المللي فليم فجر تا كنون 92 فيلم را بازبيني كردهاند به گزارش خبرگزاري مهر سيمون سيمونيان مدير دبيرخانه سي و دومين جشنواره فيلم فجر با اشاره به اينكه مهلت تحويل آثار به پايان رسيداعلام 16 فیلم ایرانی جشنواره فجر
اعلام 16 فیلم ایرانی جشنواره فجر اسامی 16 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد خبرگزاری مهر در بخش مسابقه سینمای ایران سودای سیمرغ فیلم های زیر پذیرفته شده اند تمشک سامان سالورچ ابراهیم حاتمی کیاخط ویژه مصطفی کیاییرستاخیز اح7 فیلم ایرانی بخش بینالملل جشنوارهی فجر کدامند؟
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱ ۵۸ 7 فیلم ایرانی در بخش مسابقه بینالملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر با رقبای خارجیشان رقابت خواهند کرد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا براساس اعلام جدول فیلمهای بخش مسابقه بینالملل در پیشفروش بلیتهای فجر 7 فیلم ایرانی در زفیلم های ایرانی بخش بین الملل جشنواره فجر
فیلم های ایرانی بخش بین الملل جشنواره فجر اسامی فیلم های ایرانی راه یافته به دو بخش اصلی بین الملل جشنواره فیلم فجر اعلام شد به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر علیرضا شجاع نوری مدیر بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر اسامی فیلم هتبلیغات گسترده آمریکا برای فیلم ضدایرانی «300: خیزش یک امپراتور»
فرهنگ و هنر سینمای جهان تبلیغات گسترده آمریکا برای فیلم ضدایرانی 300 خیزش یک امپراتور پخشکنندگان فیلم ضدایرانی 300 خیزش یک امپراتور قصد دارند با نمایش یک فیلم 13 دقیقهای این فیلم را پیش از فرارسیدن زمان اکران رسمیاش در جهان تبلیغ کنند به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مروش جديد پيرمرد ايراني براي حل جدول ضرب! + فيلم
روش جديد پيرمرد ايراني براي حل جدول ضرب فيلم پيرمرد جدول ضرب را نميتوانسته حفظ كند به همين دليل از يك روش جالب براي بهخاطر سپردن آن استفاده كرده است به گزارش گروه چندرسانهاي باشگاه خبرنگاران چهارشنبه 4 دي 1392-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها