تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806268379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«هستی» فردا به ایران برمی گردد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
«هستی» فردا به ایران برمی گردد




داستان تراژدیک «هستی» و غرق شدن مادر و رویاهایش آرام آرام به نقطه پایانی نزدیک می شود. حدود 7 ماه پیش «فاطمه»، مادر «هستی» دست دخترش را گرفت تا با کمک آدم پران ها او و دخترش را قاچاقی از مسیر دریا به استرالیا ببرد.









 
 
 
 
روزنامه هفت صبح: داستان تراژدیک «هستی» و غرق شدن مادر و رویاهایش آرام آرام به نقطه پایانی نزدیک می شود. حدود 7 ماه پیش «فاطمه»، مادر «هستی» دست دخترش را گرفت تا با کمک آدم پران ها او و دخترش را قاچاقی از مسیر دریا به استرالیا ببرد.

 در میانه راه اما لنج آنها سوراخ شد و مادر هستی با وجود نجات از آب به علت کمبود انسولین چند روز بعد در بیمارستان جان سپرد. هستی از آن زمان در اندونزی تحت حمایت یک خانواده ایرانی مانده و پیگیری های خانواده و آشنایان او برای بازگرداندنش نیز بی نتیجه مانده بود.

شنیده ها حکایت از آن داشت که کشور اندونزی بدون اطلاع خانواده اش او را جزو پناهندگان محسوب کرده و همه راه ها برای بازگرداندنش بی نتیجه مانده بود. حدود 50 روز پیش اما ورق برای هستی برگشت و ماجرای هستی با خواندن گزارش هفت صبح توسط دادستان دادسرای امور بین الملل وارد فاز تازه ای شد و پیگیری های گسترده ای برای بازگرداندن او توسط دادسرای امور بین الملل، پلیس اینترپل ایران و وزارت امور خارجه آغاز شد. همه ماجراها ختم به خیر شدو هستی فردا به ایران بازمی گردد، در حالی که روز گذشته دقیقا 7 ماه از فوت مادرش گذشت و دو روز دیگر تولد 9 سالگی خودش را جشن می گیرد...

در این 50 روز چه گذشت؟

س از انتشار خبر هستی در روزنامه «هفت صبح» دادستان دادسرای امور بین الملل با خواندن این گزارش پیگیر ماجرای هستی می شودو از پلیس اینترپل آگاهی تهران بزرگ خواست تا پدر هستی را پیدا کنند. مسئولان پلیس اینترپل نیز در تماس با روزنامه هفت صبح شماره تماس پدر هستی را دریافت کردندو پیگیری ماجرای هستی به صورت رسمی دنبال شد.

یکی از دوستان خانوادگی فاطمه به هفت صبح می گوید: «پس از تماس با پدر هستی از او خواسته می شود که به تهران بیاید. پدرش می گوید پس از حضور در تهران، یکی از مسئولان معاونت دادگستری گفته است که خود او یک فرزند خردسال دارد و با خواندن این گزارش بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و درخواست داده تا ماجرا پیگیری شود.»

ماجرا از این قرار بوده که کشور اندونزی هستی را جزو پناهندگان خود قرار داده و حاضر به تحویل دادن او به ایران نشده بود. با ابراز رضایت پدر هستی مبنی بر پیگیری ماجرا، وزارت امور خارجه با طرح شکایتی نسبت به این موضوع خواستار بازگشت هستی به ایران می شود. سفارت ایران در اندونزی هم مسئولیت ها را به عهده می گیرد تا او را به ایران بازگرداند.

با پیگیری های وزارت امور خارجه از طریق سازمان ملل متحد، سرانجام نمایندگان این سازمان اعلام می کنند که هستی باید به ایران بازگردد و بیش از این نمی تواند در اندونزی بماند. از آنجایی که شنیده می شد خانواده نگهدارنده از هستی به دلایلی مانند مسائل مالی و تبلیغاتی خواهان ماندن هستی در اندونزی هستند و در برخی مواقع به او دیکته می کنند که چه بگوید، مسئولان سفارت ایران در اندونزی با هستی به صورت شخصی صحبت می کنند و نظر او را در این مورد جویا می شوند.

هستی هم در پاسخ به سوال های آنها می گوید که می خواهد به ایران بازگردد و دوست ندارد در اندونزی بماند. پس از آن بود که همه کارهای حقوقی و بین المللی انتقال هستی صورت گرفت و هستی قرار است فردا به ایران بازگردد. روز گذشته یک جشن خداحافظی برای هستی در اندونزی صورت گرفت و از دوستانی که در این مدت پیدا کرده بود دعوت شد تا در آن حضور پیدا کنند. هستی فردا به ایران برمی گردد تا تولد 9 سالگی اش را 10 بهمن ماه در ایران جشن بگیرد. او قرار است ابتدا تحویل بهزیستی شود و پس از انجام مراحل قانونی به نزد پدرش بازگردد...

پدر هستی: بازخوردها بسیار خوب بود

پدر هستی در گفتگوی کوتاهی با هفت صبح با ابراز خوشحالی از بازگشت دخترش می گوید: «نقش رسانه ها در این مدت بسیار خوب و باورنکردنی بود و با پیگیری های همین رسانه ها بود که او قرار است به ایران بازگردد. پیگیری های نهایی انجام شده و من هم امیدوارم طبق خبر اعلام شده به ایران بازگردد.»

هستی ام را برگردانید

(مصاحبه با مادربزرگ هستی که در تاریخ 21 آذر ماه امسال به چاپ رسیده بود.)

ماه رخسار اکبری، مادر فاطمه و مادربزرگ هستی سالخورده است و ناتوان. صدایش رنج و غمی دارد به وسعت از دست دادن دوری ابدی از فرزند و دوری 100 روزه از نوه. او وضعیت نوه اش را اینگونه تعریف می کند: «من خودم تا حالا نتوانسته ام کاری انجام بدهم و معلول هستم. جایی را هم بلد نیستم. هستی در آنجا پیش یک خانواده ایرانی عرب زبان نگهداری می شود. آقا جواد اسم شخصی است که او را نگه می دارد و خودش هم یک بچه دارد.ما می خواهیم بچه به ایران برگردد ما خودمان در اینجا از او مراقبت می کنیم.»

از مادربزرگ هستی می پرسیم که آیا با هستی ارتباط دارد، او می گوید: «تقریبا هر روز با من تلفنی صحبت می کند و می گوید حالش خوب است اما دلش تنگ است و ابراز دلتنگی می کند. به جای من، هستی من را دلداری می دهد و می گوید مادر نگران نباش و من زود می آیم پیشت.»

هستی کلاس اول را تمام کرده و امسال باید به کلاس دوم می رفته اما حالا در اندونزی سرگردان است. از مادر بزرگ می پرسیم آیا هستی می داند که مادرش فوت کرده؟ مادربزرگ بغض می کند و می گوید: «هستی هنوز دقیقا نمی داند چه اتفاقی افتاده. فقط به من می گوید نگران نباش، مامان پیش خداست...»







تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن