تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803370890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایه اقتصاد پلدختر لرزان است/ نبود زیرساختها کشاورزان را آزار می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش خبری/
پایه اقتصاد پلدختر لرزان است/ نبود زیرساختها کشاورزان را آزار می دهد
پلدختر - خبرگزاری مهر: نبود زیرساختهای بخش کشاورزی در شهرستان پلدختر که نزدیک به نیمی از ساکنان آن با درآمد ناشی از فعالیت در بخش کشاورزی امرار معاش می کنند موجب شده که پایه اقتصاد این شهرستان لرزان باشد.



به گزارش خبرنگار مهر ، کمبود سیلوی ذخیره غلات و دیگر زیرساختهای بخش کشاورزی در شهرستانهای مختلف استان به ویژه شهرستان پلدختر به چالشی جدی در این زمینه تبدیل شده به طوریکه هر ساله بخشی از گندم تولید شده در این شهرستان در فرآیند ذخیره در اماکن غیر استاندارد از بین می رود. این روند تاکنون موجب انتقادات مسئولان مختلفی شده ولی هنوز چاره ای جدی در این زمینه اندیشیده نشده است تا شهرستان پلدختر همچنان از کمبود سیلو و انبار ذخیره گندم رنج ببرد. رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پلدختر در این رابطه به مهر گفت: پلدختر علی رغم اینکه سالها از ارتقای آن به شهرستان می گذرد هیچ گونه زیرساختی مانند سیلو و انبار مکانیزه خرید،فروش و ذخیره سازی محصولات کشاورزی ندارد.

سیروس عبدالهی اظهار داشت: علی رغم اینکه مسئولان محور توسعه شهرستان پلدختر را کشاورزی می دانند متاسفانه در طول این مدت بخش خصوصی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به این امر ورود پیدا نکرده است. وی تصریح کرد: هرسال اداره تعاون روستایی شهرستان پلدختر که زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است با حداقل امکانات محدود، اقدام به خرید تضمینی محصولات کشاورزی می کند. رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پلدختر گفت: بیش از 60 درصد ساکنان شهرستان پلدختر با کسب درآمد اندک از کشاورزی روزگار خود را سپری می کنند. عبدالهی افزود: ماندگاری روستائیان در روستاها و اشتغال در بخش کشاورزی مستلزم مهیا کردن زیر ساخت های خدمات قبل و بعد از تولید است. وی تنها تشکل حامی بخش کشاورزی در شهرستان پلدختر را شبکه تعاون روستایی دانست و گفت: این تشکل نزدیک به 50 سال است خدمات مورد نیاز را برای روستاییان کم و بیش انجام می دهد که در این راستا می طلبد امکانات این حوزه ارتقاء یابد.

عبدالهی افزود: در شهرستان پلدختر 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد با آب و هوای چهارفصل وجود دارد و از این میزان 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزان به کشت گندم اختصاص یافته که استراتژیک ترین محصول کشاورزی محسوب می شود. رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پلدختر گفت: برداشت 35 هزار تن گندم در پلدختر دور از انتظار نیست لذا برای کمک به این قشر محروم و جلوگیری از وابستگی بیشتر آنان به واسطه ها و دلالان ضرورت دارد که برنامه ریزیهای لازم برای تکمیل مراکز خرید گندم صورت گیرد. عبدالهی افزود: در سال های گذشته توسط بخش دولتی یا خصوصی هیچ گونه زیر ساختی از قبیل سیلو، انبار مکانیزه و کارخانه آرد در این شهرستان احداث نشده است و نسبت به سایر شهرستانهای استان دارای بالاترین بعد مکانی و مسافتی تا سیلوها و کارخانجات آرد است که باعث خروج گندم به استانهای هم جوار می شود. وی تصریح کرد: در کوتاه مدت برای تکمیل مراکز خرید پلدختر، جایدر، واشیان و چم مهر که دارای امکانات محدودی و بعضا نیمه کاره هستند نیازمند اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 500 ریال هستیم که بتوانند جوابگوی حداقلی برای کشاورزان باشد.

وی گفت: در میان مدت برای جنوب شهرستان(پل تنگ)، شرق شهرستان(قلعه نصیر) و شمال شهرستان(معمولان) امکانات احداث انبار و باسکول و محوطه ضروری است که در این راستا نیز به اعتباری به مبلغ 6 میلیارد ریال نیاز است. عبدالهی افزود: در بلند مدت برای مرکز شهرستان پلدختر احداث یک باب سیلو یا انبار مکانیزه و کارخانه آرد ضرورت دارد. رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پلدختر از مسئولان خواست از محل اعتبارات استانی و یا ملی مساعدت های لازم را برای تخصیص اعتبار به این بخش به عمل آورند.


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن