تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801773164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز نگراني براي تامين برق با توقف توسعه نيروگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران:
آغاز نگراني براي تامين برق با توقف توسعه نيروگاهي
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت:توقف توسعه نیروگاه‌ها موجب نگرانی در تامین برق مورد نیاز کشور شده استبه طوريکه پروژه‌های مهم و اولویت دار نیروگاهی به هر شکل ممکن به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ‌سید زمان حسینی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، درحاشیه ششمین کنفرانس نیروگاههای برق درباره عدم تاثير مستمرهدفمندي بر ميزان مصرف برق، گفت: معطل ماندن اجرای هدفمندی یارانه ها و افزايش نیافتن قیمتها مصرف برق تهران در سال جاری را افزایش داده است.

وي بابيان اينکه مصرف برق در تهران در سال 89 نسبت به سال 88 حدود 7 درصد رشد داشت، افزود: تنها درسال 89 که مرحله اول هدفمندی اجرا شد، مصرف برق حدود 1.3 درصد منفی شد، اما مصرف برق در سال 91 نسبت به سال 92 نیز 2 تا 3 درصد رشد داشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اظهارداشت: در حال حاضر مصرف برق حدود 7 درصد رشد نشان می دهد.

***بررسي وضعيت خودروهاي برقي

حسینی در مورد تبدیل خودروهای برقی نيز گفت: مدیرعامل توانیر به شرکت برق منطقه‌ای تهران تکلیف کرد تا مراحل مطالعاتی تولید خودروهای برقی را انجام دهد و با توجه به این که تحقیقات این پروژه به شرکت برق منطقه‌ای تهران واگذار شده، دو ماه و نیم پیش این شرکت یک تیم را به فرانسه برای انجام تحقیقات بیشتر اعزام کرده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به این‌که تا سال 2050 باید 70 درصد خودروها در جهان برقی باشند،ادامه داد: برای تولید خودروهای برقی در حال مذاکره با دستگاه‌های دولتی هستیم تا این پروژه اجرایی شود.

***توقف توسعه نيروگاهها نگراني تامين برق را بيشتر مي کند

حسینی بابيان اينکه توقف توسعه نیروگاه‌ها موجب نگرانی در تامین برق مورد نیاز کشور شده است، اظهار داشت: پروژه‌های مهم و اولویت دار نیروگاهی به هر شکل ممکن به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: تنها در تهران حدود 850 مگاوات نیروگاه وارد مدار خواهد شد ضمن آن‌که 2000 مگاوات نیز در حال مطالعه و ساخت واحدهای کوچک انرژی نیز در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به این‌که تا پیش از این تکنولوژی مورد نیاز در این صنعت از خارج از کشور وارد می شد، اظهار کرد: به تدریج ایران در این زمینه به خودکفایی رسید به طوری که اکنون 90 درصد تکنولوژی مورد نیاز صنعت برق در داخل تامین می‌شود.

***قيمت برق اقتصادي نيست

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در پاسخ به این سئوال که قیمت برق اگر برای سال آینده 38 درصد افزایش یابد می‌تواند به صنعت برق کمک کند گفت: این سوال را باید مسئولان رده بالای وزارت نیرو پاسخ دهند.

وی افزود قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق 68 تومان بدون هزینه سوخت است و در مرحله اول هدفمندی حدود 43 تومان دریافت می‌شد که اختلاف زيادي تتا قيمت تمام شده است

وی در مورد تعیین قیمت برق در سال آینده نیز با اشاره به این که در مرحله اول هدفمندی‌ یارانه‌ها به طور متوسط حدود 43 تومان برای هر کیلووات دریافت می‌شد گفت:‌ در حال حاضر برای تولید هر کیلووات 68 تومان هزینه می شود این در حالی است که در این رقم هزینه سوخت محاسبه نشده است. پس باید رقم برق به گونه‌ای تعیین شود که این هزینه‌ها پوشش داده شود.


***راندمان نيروگاه در شرايط مطلوب

حسینی در مورد برنامه این شرکت برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها گفت: در حال حاضر باید علاوه بر افزایش ظرفیت نیروگاه‌های قدیمی شبکه انتقال و توزیع را نیز توسعه دهیم، درحال حاضر راندمان نیروگاه‌های کشور 37 درصد و تلفات حدود 15 درصد است که این ارقام در راندمان و تلفات خوب است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در مورد پروژه‌های نیمه تمام در دولت دهم نیز گفت: با توجه به شرایط خاص بین المللی مشکلات نقدینگی در تکمیل این پروژ‌ه‌ها به وجود آمد اما ما توانستیم با تبدیل تهدیدها به فرصت این مشکل را حل کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری همایش نیروگاه‌های برق تنها برای صرف بودجه مصوب امسال صورت گرفته است ؟ گفت:‌ در این همایش سعی شد بیشتر به مقالاتی پرداخته شود که در صنعت برق کاربردی است به طوری که از همین فردا نیز می توان برخی از مقالات پذیرش شده در این همایش را اجرایی کرد. انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن