تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشكسالي بر درآمد موقوفات هم تاثير گذاشت/ لزوم ورود بخش خصوصي براي بهره‌وري موقوفات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد در جلسه مديران اوقاف استان يزد مطرح شد/
خشكسالي بر درآمد موقوفات هم تاثير گذاشت/ لزوم ورود بخش خصوصي براي بهره‌وري موقوفات
يزد - خبرگزاري مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد از تاثير خشكسالي ها بر روي درآمدهاي موقوفات استان يزد و كاهش اين درآمدها خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل، عصر دوشنبه در جلسه مديران ادارات اوقاف استان يزد با رئيس مجمع نمايندگان استان اظهار داشت: يزد با توجه به آمار موجود از نظر موقوفات و رقبات جایگاه هفتم را در کشور داراست ولی از منظر درآمد و عواید موقوفات به دلايل مختلف در رده هاي پايين قرار دارد. وي تصريح كرد: به علت وجود موقوفات انتفاعی مانند مساجد و حسینیه‌ ها و ... همچنین تعداد بالای موقوفات زراعی و خشکسالی‌ های متوالي سال‌های گذشته، موقوفات استان یزد درآمد پایینی داشته است. مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تغييرات رخ داده در حوزه وقف در استان يزد اظهار داشت: در حوزه‌ های مختلف به ويژه در سال‌های اخیر، اتفاقات قابل توجهی با رویکرد تحول گرایانه در سازمان اوقاف انجام شده است.

سامانه جامع بانك اطلاعات موقوفات و بقاع متبركه در يزد راه اندازي شد عادل، تاسیس سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه را از کارهای اساسی سازمان اوقاف برشمرد و بيان كرد: مراحل ثبت موقوفه، تنظیم اسناد اجاره، دریافت و پرداخت‌ های مالی و کلیه امور مرتبط با موقوفات و نیات واقفین در سامانه جامع انجام و پردازش می ‌شود. وی همچنين به تشريح فعالیت‌ های شاخص فرهنگی از ابتدای سال جاري پرداخت و بيان كرد: در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف هر هفته دو برنامه محتوایی در رادیو و یک برنامه محتوایی در سیمای استان در حال پخش است ضمن اينكه طرح ترویج فرهنگ وقف در مدارس استان و در بین دانش‌ آموزان در حال اجراست. نگرش جامعه بايد به مقوله وقف تغيير كند عادل همچنین تغییر نگاه جامعه به وقف را مورد تاکید قرار داد و عنوان كرد: جامعه باید نگاه و نگرش دقیق ‌تری نسبت به نیت واقفین، ادای حق وقف و جایگاه متولی داشته باشند. مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد تاكيد كرد: در گذشته به ويژه قبل از انقلاب اسلامي، به علت اينكه در اغلب موارد به نيت واقفان در موقوفات توجهي نمي شد، مردم اعتماد خود را نسبت به اين سنت حسنه از دست داده بودند اما اكنون شرايط تغيير كرده و اين مهم بايد به مردم آگاهي داده شود تا نگاه به مقوله وقف تغيير كند.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه اظهار داشت: خدمتگذاری به وقف در گرو بهره‌ وری اقتصادی موقوفات است. محمد صالح جوكار بيان كرد: وقف دارای جایگاه ارزشمندی است که می‌ تواند عامل فرهنگ سازی نيز باشد. مطالبات فرهنگي بايد در مقوله وقف مدنظر قرار گيرد رئيس مجمع نمايندگان استان يزد همچنين با اشاره به وجود موقوفات قدیمی مثل آب انبارها خاطرنشان كرد: ورود بخش خصوصی به این عرصه برای بهره ‌وری بیشتر موقوفات و جلوگیری از تخریب آن امری پسندیده خواهد بود. وی، نگاه ویژه به برخي از مطالبات فرهنگی را خواستار شد و تاكيد كرد: در بعضی از مناطق نیاز به احداث مدارس وجود دارد که این جزو مطالبات فرهنگی خواهد بود و نمی ‌توان نگاه تنها اقتصادی به آن داشت. جوکار همچنین بهره ‌وری و احیای موقوفات را خدمتگذاری به وقف عنوان کرد و يادآور شد: باید با ترویج این سنت حسنه در بین جامعه، شاهد رونق بیش از پیش آن در جامعه باشیم.








۱۳۹۲/۱۱/۷ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن