تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803235347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مردم قزوين در مجلس:بايد براي ارتقاي بهره‌وري از موقوفات تجديد‌نظر جدي صورت گيرد‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم قزوين در مجلس:بايد براي ارتقاي بهره‌وري از موقوفات تجديد‌نظر جدي صورت گيرد‌
نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه از جهان سنتي عبور كرده‌ايم به تناسب اقتضاي جامعه كنوني بايد در راستاي ارتقاي بهره‌وري از موقوفات تجديد نظر جدي صورت گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، داوود محمدي در نخستين همايش استاني وقف و رسانه كه ظهر امروز در سالن اجتماعات سينما بهمن برگزار شد، اظهار كرد: در دين مبين اسلام و روايات ائمه اطهار (ع) تأكيد زيادي نسبت به وقف شده و از آن به عنوان يك حركت خداپسندانه ياد شده است.

وي افزود: علاوه بر ديدگاه اعتقادي كه مسلمانان نسبت به مسئله وقف دارند، وقف از منظر اقتصادي نيز آثار مثبت فراواني در جامعه به جا مي‌گذارد.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: يكي از مواردي كه موجب تحقق حماسه اقتصادي مي‌شود و نقش مهمي در اين زمينه ايفا مي‌كند، وقف است.

محمدي تصريح كرد: دليل اين امر آن است كه وقف متكي به مردم بوده و مردم بدون اتكا به دولت در اين زمينه فعاليت مي‌كنند بنابراين وقف مي‌تواند حلقه محمكي در بين حلقه‌هاي تحقق حماسه اقتصادي در كشور ايجاد كند.

وي بيان كرد: به واسطه تنگناهايي كه در حال حاضر در كشور وجود دارد، نقش مردم و اقدامات كه با عنوان وقف انجام مي‌دهند در تحقق حماسه اقتصادي نقشي بي‌بديل است.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت وقف از ديدگاه اجتماعي گفت: وقف از ديدگاه اجتماعي يكي از تجلي‌گاه‌هاي مشاركت و حركت‌هاي خودجوش مردمي است كه منجر به عدالت اجتماعي نيز مي‌شود.

محمدي افزود: نيات واقفان در راستاي تقويت مباني ديني و ارزشي و محروميت‌زدايي از جامعه است كه مبناي ديني مسلمانان نيز با مباحثي مانند محروميت‌زدايي و گسترش عدالت در بين قشرهاي مختلف جامعه همسويي دارد.

وي با اشاره به جنبه‌‌هاي فرهنگي وقف عنوان كرد: رسانه‌هاي در ترويج فرهنگ وقف مي‌توانند نقش مهمي ايفا كنند و فرهنگ‌سازي لازم در زمينه وقف را انجام دهند.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: رسانه‌‌ها در راستاي ترويج و اشاعه فرهنگ وقف و گرايش مردم به سمت وقف آنچه كه دارند، نقش بي‌نظيري دارند.

محمدي گفت: البته ادارات كل اوقاف در سراسر كشور نيز بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه برگزاري نشست‌هاي مستمر با اصحاب رسانه تأثير زيادي در ترويج فرهنگ وقف از سوي رسانه‌ها دارد.

وي افزود: برپايي همايش وقف و رسانه استان قزوين نشان مي‌دهد كه اداره كل اوقاف و امور خيريه استان در اين زمينه فعاليت‌هاي خوبي داشته و توانسته با اصحاب رسانه تعامل خوبي برقرار كند.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: همچنين وجود مشاوران رسانه‌اي در ادارات اوقاف و امور خيريه مي‌تواند روند گسترش و اشاعه فرهنگ وقف را تسريع بخشد.

محمدي با اشاره به نقش رسانه‌ها در اشاعه يك فرهنگ در سطح جهان اظهار كرد: نقش رسانه‌ها در اشاعه يك فرهنگ در جوامع مختلف دنيا، نقشي بي‌نظير است كه مديران استان قزوين نيز نبايد از اين مهم غافل باشند.

وي با بيان اينكه آميختن موضوعات مرتبط با وقف و هنر با يكديگر در تأثيرگذاري آن نقش زيادي دارد، ابراز كرد: انعكاس خبر به تنهايي كارايي ندارد بلكه خبر مرتبط با وقف بايد با هنر آميخته شود و انعكاس اخبار بايد به گونه‌اي باشد كه در مردم انگيزه لازم براي حركت به سمت وقف ايجاد كند.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: از سوي ديگر ادارات اوقاف نيز بايد سعي كنند همگام با رسانه‌ها حركت كنند زيرا در دنياي كنوني رسانه‌ها با سرعت زيادي در حركت به سمت پيشرفت و تعالي هستند.

محمدي با اشاره به افزايش ضريب و ارتقاي بهره‌وري از موقوفات اظهار كرد: با توجه به اينكه از جهان سنتي عبور كرده‌ايم به تناسب اقتضاي جامعه كنوني بايد در راستاي ارتقاي بهره‌وري از موقوفات تجديد نظر جدي صورت گيرد.

وي افزود: بايد به دنبال راهكار براي افزايش ضريب بهره‌وري از موقوفات باشيم و با احصاي شيوه نوين بهره‌وري، برمبناي آن حركت كنيم.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در اين زمينه نيز اصحاب رسانه مي‌توانند نقش مهمي ايفا كرده و همگام با شعارهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به خصوص در خلق حماسه اقتصادي، حماسه رسانه‌اي ايجاد كنند.

انتهاي پيام/77010/ش40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن